MS-20 Mini-mods

djrazor

Cortex Driller
Onlangs heb ik het met Martijn van The Music House gehad over het modden van een MS-20 Mini. Nou ben ik zelf nog geen mods tegengekomen voor de Mini, maar ben best geïnteresseerd in een aantal modificaties die de functionaliteit kunnen uitbreiden.

Martijn vroeg of ik een lijstje kon samenstellen met mods. Hij wil dan graag eens met zijn technische dienst onderzoeken welke hiervan te verwezenlijken zijn :okdan:

Ik kom in ieder geval op:

-Uiteraard een PWM-mod (met een aparte PW CV, óf via één van de interne LFO's)
-Osc. sync
-Direct outs voor de oscillators
-Een EG2-to-VCA-switch

Nog meer aanvullingen/ suggesties voor hippe MS-20 Mini-mods? :P

Oei... ik zal ook maar eens op gaan letten.. kraam ook nogal eens slap geouwehoer uit hier op SF, zeker als Dennis de TS is :P.

Sorry Dennis, ik heb geen idee wat voor MODs je zou kunnen uitvoeren op je mooie M-MS20.

Meerdere golfvormen tegelijkertijd. Puntig pulsje aangedikt met een triangle zoals bij de SixTrak.

Inprinciepe zouden die mods te verwezenlijken moeten zijn. Ze kunnen iig op een MS-20 maxi.

Toch ergens ook weer jammer die strengere regels. Moest toch gniffelen om jeroens opmerking en toen ronduit hard lachen om razor's reply hierop.

geen humor meer op het forum, ten strengte verboten....:D

:koffie:

aparte uitgangen voor de waveforms van de oscillators,
aparte ingangen voor de ringmod

aparte uitgang na iedere filter.
aparte ingang voor iedere filter( mogelijkheid om de connectie hpf=>lpf te onderbreken)

externe sync/herstart voor de lfo.

schakelaar om de 1ste envelope als lfo te gebruiken ( output env1 =>input env1)
aparte led voor env1
schakelaar om env2 los te koppelen van de vca

volumepot voor de external in

LFO een switch dat hij bv tot 100hz kan?
extra fuzz die aan/uit schakelbaar is zodattie nog smeriger kan(spetterende fuzz)

en voor de rest de andere voorgestelde zaken(van mij mag de midi er ook uit)

nou voor mij niet want de ms20 heeft gewoon het geluid wat ik zoek, rauw smerig en industrieel de soortgenoten zijn vaak toch beduidend braver dus een snellere LFO en pwm is al genoeg, maar meer is beter
ik zoek alleen wel het typiese van ms 20

LFO een switch dat hij bv tot 100hz kan?
extra fuzz die aan/uit schakelbaar is zodattie nog smeriger kan(spetterende fuzz)

en voor de rest de andere voorgestelde zaken(van mij mag de midi er ook uit)
Dit kun je ook prima zonder mods doen toch? Een fuzz kan gewoon met een pedaaltje, en een LFO kun je ook uit een ander doosje halen. Ik gebruik bijvoorbeeld de Dark Energy LFO ook voor andere synths; die gaat tot 5 kHz. Lijkt me genoeg... ;)

Ik kom in ieder geval op:

-Uiteraard een PWM-mod (met een aparte PW CV, óf via één van de interne LFO's)
-Osc. sync
-Direct outs voor de oscillators
-Een EG2-to-VCA-switch

interessant is of deze 'standaard' mods van de ms-20 big, qua solderen enzo mogelijk zijn op de ms-20 mini...

Back