MS-20 Mini-mods

ik zelf vind dat echt vreselijk lelijk ..die schakelaars en ingangen bovenop. ga ik zeker niet doen.

alsof je een pruik op een hond zijn kop zet!

:mexico:

je kan ook de breakout bovenop monteren dan heb je een paar rijen jacks en schakelaars extra op je patch veld en ruimte voor'n extra korg logo

ik denk dat het best ok eruit ziet. bovenop de MS-20 een extra kast van zo 8 cm hoog!

Ik ben in ieder geval geïnteresseerd in mods als iemand zich geroepen voelt om deze in te bouwen of een kast te bouwen... PM me!

Ola!

Mijn vraag heeft niet heel veel met deze mods te maken, behalve dat ik mezelf het op de hals heb gehaald door te modden.
PWM-mod en VCO out mods gingen prima.
Dus ik dacht: Ik durf het ook wel aan de OSC Sync mod te doen.
Dus ik had netjes de twee VCO's aanmekaar geknoopt

Like so: http://www.auxren.com/2013/09/ms-20-mini-pcb-photos-and-osc-sync-mod.html

Nu, ik testen. maar helaas, VCO 2 doet niks meer. Of, nouja. Heel zacht. Alles werkt prima, zelf OSC Sync werkt zoals het hoort, alleen volume control van VCO 2 niet, alleen maar heeeel zachtjes.

Ik denk dus dat ik een transistor/opamp(?) heb doorgebrand, maar ik ben toch niet helemaal electronica-kundig om te kunnen uitvinden welke dan.

Heeft er iemand al een MS-20 Mini schema gevonden? Kan nergens iets vinden. Is het exact hetzelfde als de MS-20? Want een schema met de component-nummers erbij zou toch wel erg handig zijn.

Of misschien heeft iemand tips wat ik moet meten.
Danks!

Wat zo mooi is aan de MS-20 (mini of vintage) is dat allebei de VCO's nagenoeg identiek zijn. Je kan dus bij de werkende VCO makkelijk meten (volt meter gaat prima, oscilloscoop is in dit geval ideaal) en vergelijken met de niet werkende.

Ik denk niet dat het schema van de mini snel online komt aangezien korg dit product nog maakt.

Heeft er ondertussen al iemand een gemodde ms20 mini staan? :)

Zit er aan te denken de mijne ook te modden maar ben benieuwd naar andere mod-verslagen/ervaringen

Laatst gewijzigd:
Dus het is gelukt :okdan:
Heb je de eventuele schakelaars en of knoppen op de synth kunnen plaatsen of toch een breakout box?

Ik wil met liefde iemand zijn mini modden hoor..! :)

Als je de "opa" al hebt dan lijkt mij dit inderdaad overbodig :D
Bedankt voor de uitleg.

Oh nee, je begrijpt me verkeerd. Ik wil het wel voor iemand doen, heb het nog niet gedaan...
Ik heb zijn opa al, geen reden om een mini aan te schaffen.

Ik dacht dat hij schreef " mollen " ipv " modden " :-)

Ik merk dat de noise output van mijn ms20 nogal aan de lage kant is, zo laag dat deze bijna niet bruikbaar is. Dit is zowel als ik de noise waveform kies als met de outputs op het patchpanel.

Volgens het schema van de vintage ms20 moet de output rond de 5Vpp liggen, zojuist de scoop aan de mijne gehangen en ik kom nog niet rond de 2,5Vpp.. In de servicemanual zie ik bij de noisegen een trimpot zitten, wat ik er zo uit opmaak is dit de inkomende spanning die over de ic komt te staan. Aan de beide outputs van deze ic zie ik 2 weerstanden van 1K in serie zitten (R37 en R30), wordt de output hoger als ik hier een kleinere weerstand in zou zetten of is het verstandiger het inkomende signaal juist wat op te krikken via de trimpot?

Ik weet dat de ms20 mini veelal smd is en dat het schema niet 1 op 1 overeenkomt, echter moet het in grote lijnen gelijk zijn aan de 'ouwe' ms20 en het is meteen een goede reden om de pwm mod te maken :eureka:

xotqIgd.png

R30 en R37 hangen aan de uitgang, VR3 is de trimpot aan de ingang

UPMixmJ.png

Yh1oxNV.png

Closeup van de minims20 pcb, in het kader het netwerk rondom de noisegen.

Laatst gewijzigd:
Ik kan m alleen als modulatiebron gebruiken als ik m door de esp haal, een vriend van me heeft hetzelfde probleem en op gearslutz zag ik ook iemand met dit probleem.

Voor dat ik mn mini uit elkaar haal ben ik wel eerst benieuwd wat die trimpot doet ja.. :) Geen zin om bijv. de lineaire tracking ergens anders van te ontregelen... :peukie:

Even wat andere schemaatjes van 4558 opampjes bekeken, bij bijvoorbeeld de ts808 zit hier een potmeter voor de gain dus ik denk dat ik met de trimpot een klein beetje opdraaien wel meer uitgangssignaal moet krijgen.

Back