MS-20 Mini-mods

filtermodulatie bv
( osc modulatie , etc , krijgt er ook nog eens "2 lfo's" bij, wat je maar kan bedenken )

oh ja, met OSC out zou je AMen FM kunnen doen bijvoorbeeld..

maar als LFO's zijn ze wel erg hoog frequent

leveren de OSCs wel bruikbare VC ?

Laatst gewijzigd:
ik ga vandaag maar eens mijn mini openbreken met een koevoet. het SMD landschap checken

dat is jammer. je moet de hele Korg uit elkaar halen voor dat je ook maar iets kan zien van de PCB, laat staan dus iets solderen:
zijkanten eraf..achterkant er af. alle knoppen eraf ..en deze zitten goed vast dus je moet kracht zetten en dat is niet ok voor de pots.
en dan nog meer schroeven los en dan zou de smd-PCB pas zichtbaar zijn.
een kloddertje soldeer op de verkeerde plek en......

fotoos:

http://www.dinsync.info/2013/05/a-close-up-look-at-new-korg-ms-20-mini.html

http://www.gearslutz.com/board/atta...7d1361621408-new-korg-ms-20-mini-ms20mini.jpg

ik vind het risico zeer groot . een mooi nieuw apparaat van 600 euro
met wat gepruts in een keer verknallen..

op zich ben ik wel technisch en handig en genoeg soldeerervaring met normaal solderen.
het gaat me meer om het hele plaatje:

-hele mini moet uit elkaar
-de knoppen er af
-SMD solderen
en dan: volgens mij wordt het een hoop gepuzzel om
extra ingangen,uitgangen, pots, schakelaars te verwerken.
er lijkt zeer weinig ruimte hier voor.

ik kijk lekker de kat uit de boom hoe het anderen vergaat, en laat voorlopig de mijne voor wat ie is !

wat een oplossing zou kunnen zijn vanwege de eventuele ruimtegebrek voor
knoppen en in/outputs is een break-out box.

in de Korg alleen draden naar een grote stekker-ingang. boxje met veel-aderig draad (SCSI drad bijv.) naar brede stekker.

wat is er mis met gesneden brood?

breakout box is geen slechte uitvinding maar een goede oplossing.

Is het trouwens niet mogelijk om die extra ins/outs/switches aan de bovenkant te plaatsen. Daar is volgens mij wel plaats genoeg.

boven is plaats voor knoppen en ingangen maar echt mooi en handig ?
ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voordat de eerste modded mini in beeld komt. vast uit Japan.
een functie toevoegen is wel te doen (bijv. Pulse wide modulation) maar als je toch dat hele ding uit elkaar hebt kan je beter meteen meer mods toepassen.

Van je brood snijden word het ongeveer met een factor 24 sneller oud.

hangt ook van het Brood af. ik koop altijd heel zwaar volkoren brood met van alles erin.
supermarkt fabrieks-troep wit en bruin van de supermarkt droogt uit voordat je er een hap in hebt kunnen zetten.

mvg,

Herman

Ik ben gewoon niet zo gek op breakout doosjes. Je maakt alsnog een, meestal enorm, gat in je synth en dan hangt er zo'n doosje verdrietig aan te bungelen. Meestal ook helemaal niet in de stijl van de synth.
Nee, niks voor mij.

hoe zou jij het doen als er met bijna geen mogelijkheid een extra schakelaar, draaiknop of ingang op de frontplaat aan te brengen is? ik vind knoppen er op, zijkant of achterkant nog erger dan een breakoutbox. die je overigens heel mooi kan uitvoeren. en met lang snoer. of zelfs monabel aan de korg vast.

hangt ook van het Brood af. ik koop altijd heel zwaar volkoren brood met van alles erin.
supermarkt fabrieks-troep wit en bruin van de supermarkt droogt uit voordat je er een hap in hebt kunnen zetten.

mvg,

Herman

Amen!
Maar zelfs dan.. :)

hoe zou jij het doen als er met bijna geen mogelijkheid een extra schakelaar, draaiknop of ingang op de frontplaat aan te brengen is? ik vind knoppen er op, zijkant of achterkant nog erger dan een breakoutbox. die je overigens heel mooi kan uitvoeren. en met lang snoer. of zelfs monabel aan de korg vast.

Miniatuur tuimel schakelaars en 9mm pots gebruiken. Dan kan de VCO Sync b.v. wel tussen de Twee VCO's. (Zou hem onder de Range schakelaars doen, daar zit ie het minst in de weg) Ook zie ik opties in het patch gedeelte en een enorm leeg vlak in het VCA gedeelte. In de MS Mini mag ik van mezelf ook door de belettering boren.
Ik overdrijf soms wat en ik heb best okay ogende uitbreekdozen gezien maar ik houd er gewoon echt niet van.

Amen!
Maar zelfs dan.. :)

Miniatuur tuimel schakelaars en 9mm pots gebruiken. Dan kan de VCO Sync b.v. wel tussen de Twee VCO's. (Zou hem onder de Range schakelaars doen, daar zit ie het minst in de weg) Ook zie ik opties in het patch gedeelte en een enorm leeg vlak in het VCA gedeelte. In de MS Mini mag ik van mezelf ook door de belettering boren.
Ik overdrijf soms wat en ik heb best okay ogende uitbreekdozen gezien maar ik houd er gewoon echt niet van.

maar waar ik op doel is dat zo te zien aan de fotos van post #25
(en ik heb hem zelf ook open gehad vanochtend)
van het binnenste van de mini dat er echt heel weinig ruimte zal zijn tussen frontplaat en PCB en daar kan je niks aan veranderen. zelfs een mini-tuimelaar past daar niet tussen.

die breakoutbox is niet mijn grote favoriete plan maar meer een mogelijke oplossing om toch flink te kunnen modden.

Back