MS-20 Mini-mods

En uiteraard de scope aan de noise-uitgang!

Zal eens kijken of ik wat tijd kan vinden morgen om m open te maken, meteen maar even wat jack busjes bestellen voor de pwm cv en passieve multi's!

Ik merkte ook "iets geks" toen ik met de noise speelde als modulatiebron. Werkte inderdaad niet altijd. Is er nog wat uit dit onderzoek gekomen?

Kan iemand zijn licht hier eens over laten schijnen? Ergens lijkt mij dat de opa ms-20 met zijn degelijk opgebouwde pcb's en passieve componenten wat meer hufterproof is dan zijn budget smd kleinzoon.

Kun je met de ms-20 mini na modden en/of gebruik van een multiplier meer ongewenste impedanties krijgen waardoor bepaalde schakelingen teveel stroom trekken en kapot gaan? Gaat vooral over outputs connecten en dat klinkt mij logisch, maar de mini lijkt mij fragieler.

Meer hier: http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=70870&start=1125#p726001

Hoi.. Ik had een vraag over de ms20 mini. (weet niet of dit t goeie subforum is? Maar denk ik wel met mensen die de mini van binnen al kennen)

De vraag is over het "noise" gedrag van deze, ik heb zelf (denk ik) een van de eerste batches die in Holland aankwam, maar t lijkt wat erger te worden met de noise die die produceerd,, alsof die iedere keer bij opstarten langer nodig heeft om warm te worden ofzo.. Ongeacht standen filter/mixer spuugd die het er door, met name in de staart van de noot (een noise release gooit ie er achteraan en behoorlijk luid)

Tevens als ik de aansturende sequencer heb gestopt (aansturing via midi) en heb een +-10sec nodig om andere dingen in te stellen, dan weer de sequencer aanslinger, de allereerste noot die er dan uitkomt lijkt de attack wel op 50% te staan, de eerste noot klapt dus niet binnen maar komt relaxed op, doe ik een vlugge start/stop op de sequencer dan doet dit zich niet voor.
De tweede noot daarop is dan weer volgens instellingen... Attack op 0 (in dit geval)

Ik lees wel veel op fora dat de noise wel bekend is,, maar heb nog nergens iets kunnen lezen over reparaties of mods?

Wel bedankt alvast mocht iemand hier iets van weten.

Mvg
Danny

Als je hem dubbel zo groot en 40 jaar oud maakt, is hij in orde.

Iets serieuzer: ik vrees dat het toch een beetje inherent is aan het ontwerp van de Mini. Wel sneu dat het steeds erger lijkt te worden.

Hoi.. Ik had een vraag over de ms20 mini. (weet niet of dit t goeie subforum is? Maar denk ik wel met mensen die de mini van binnen al kennen)

De vraag is over het "noise" gedrag van deze, ik heb zelf (denk ik) een van de eerste batches die in Holland aankwam, maar t lijkt wat erger te worden met de noise die die produceerd,, alsof die iedere keer bij opstarten langer nodig heeft om warm te worden ofzo.. Ongeacht standen filter/mixer spuugd die het er door, met name in de staart van de noot (een noise release gooit ie er achteraan en behoorlijk luid)

Tevens als ik de aansturende sequencer heb gestopt (aansturing via midi) en heb een +-10sec nodig om andere dingen in te stellen, dan weer de sequencer aanslinger, de allereerste noot die er dan uitkomt lijkt de attack wel op 50% te staan, de eerste noot klapt dus niet binnen maar komt relaxed op, doe ik een vlugge start/stop op de sequencer dan doet dit zich niet voor.
De tweede noot daarop is dan weer volgens instellingen... Attack op 0 (in dit geval)

Ik lees wel veel op fora dat de noise wel bekend is,, maar heb nog nergens iets kunnen lezen over reparaties of mods?

Wel bedankt alvast mocht iemand hier iets van weten.

Mvg
Danny

Je zei MIDI. Betekent dat een Computer -> USB Out -> MIDI IN of Computer -> USB Out -> USB IN interface? Het kan zijn dat je ruis uit je computer krijgt, zeker als het een beetje van die statische elektriciteit ruis is aan de staart van het geluid.

Computers en dimmers in een studio zijn echt klote. Heb ooit een oude Reverb weg gebracht wegens volledig in de war en bij de reparateur was er niks te horen. Tot hij zijn PC aan zette.

@ bikkel, ik snap wat je bedoelt, en ik stuur hem aan vanuit een mpc60,,
Wat ik wellicht er ook even bij had moeten zeggen, is dat die eerste noot dezelfde reactie vertoond als je gewoon het toetsenbordje gebruikt.
Gekke onverklaarbare patches heb ik der nog niet mee gemaakt,, wel wat heldere boekjes voorbeelden, en via de voorzijde mee laten synchroniseren ook niet, omdat ik die converter er niet voor heb, maar de noot aan/uit krijgt die dan via midi

Mvg

@ bikkel, ik snap wat je bedoelt, en ik stuur hem aan vanuit een mpc60,,
Wat ik wellicht er ook even bij had moeten zeggen, is dat die eerste noot dezelfde reactie vertoond als je gewoon het toetsenbordje gebruikt.
Gekke onverklaarbare patches heb ik der nog niet mee gemaakt,, wel wat heldere boekjes voorbeelden, en via de voorzijde mee laten synchroniseren ook niet, omdat ik die converter er niet voor heb, maar de noot aan/uit krijgt die dan via midi

Mvg

Ik zou zeggen neem eens wat op dan kan ik het vergelijken met wat ik hier heb staan. En een of een paar goede foto's van je patch (de knoppen). Ik hoor het wel maar eigenlijk alleen als ik wat simpele geluiden er mee maak, meestal is de MS-20 hier voor de wat meer exotische geluiden aangezien hij daar het meest geschikt voor is. Achteraf gezien beter voor de module kunnen gaan met schakelbaar filter zodat ik ook wat subtielere sounds kon bouwen en ook filtertracking had, maar ach.

Heb gisteren de PWM mod uitgevoerd, erg gaaf! :) Bedankt nog PWM voor de busjes! :okdan:

Volgende stap zijn de osc outputs, maar dit is mij een beetje onduidelijk. Ik neem aan dat ik de raw outputs af tap van de waveform switch, maar wat gebruik ik als ground? Gewoon hetzelfde groundpunt wat ik voor de pwm in heb? En is het eventueel een goed idee om wat kleine elcootjes in serie met de osc outputs te zetten om ongewenste DC spikes af te vangen bij het patchen?

Wat een rotwerk trouwens, dat solderen op smd pcb.. :peukie:

Ik zou er een lage waarde weerstand tussen zetten (1k).
Idialiter gebruik je een afgeschermde kabel (het afscherm gedeelte gebruik je voor 0V) of een gedraaid paar kabels. Echter, ik denk dat je de reverentie (0V) van de jack bussen prima aan elkaar kan verbinden. In de praktijk gaat dit vaker wel goed dan niet.

Back