Belettering Oude Synth Restaureren????

orgineel lijkt me erg moeilijk, printen op de een of andere manier zou moeten kunnen...

is er niet zoiets als doordrukvel om te printen ?
of eventeel zelfs een soort transparant stickerpapier ?
een kwastje, met de loep sjabloon lettertjes maken
ik weet het eigenlijk ook niet
moeilijke vraag

je hebt natuurlijk schilderijrestaurateurs...

Zoek op incal decal papier clear.

inderdaad die vliegtuigvellen,
mooi , maar inderdaad hoelang bij veel gebruik..

Na het printen moet je de stikker aflakken anders loopt je verf door.
daarna uitknippen in water leggen en dan opplakken. zelf heb ik (nog geen ervaring) maar snap het principe
het is denk ik wel de bedoeling om de stikker na beplakking over te finishe met blanke lak. "dd lak" die tegen zon kan anders word het geel.
je zou en dit is een tip (eerst uitproberen op iets wat niets kost) een wc rol kunnen pakken en te spuiten door de wc rol, de wc rol een halve tot 1 centimeter van het oppervlak houden dan komt er geen dikke rand en wasemt de spray de laatste centimeter uit voor een geleidelijk overgang.

Na het printen moet je de stikker aflakken anders loopt je verf door.
daarna uitknippen in water leggen en dan opplakken.

krijg je hem dan nog wel eraf ?
dat sprayen is weer handige tip

krijg je hem dan nog wel eraf ?
dat sprayen is weer handige tip

e verf die je aanbrengt doe je met een inktjet printer, deze verf is niet watervast. Je moet dus na het printen de verf isoleren door met blanke lak te sprayen of (een kwast) te tjetten. Het velletje moet je daarna uitknippen want het hele velletje is een stikker en niet zoals bij een vliegtuig/trein/autobouwpakketstikker maar een klein deel.

Laatst gewijzigd:
ah , zijn het niet van die stickers die je goed doorweekt eraf schuift ?
of houdt de lak het water niet tegen.
op zich wel een mooi systeem, en je kan de belettering wel mooi maken zoals het er eerst uitzag, met wat photoshop

Wat ik heel vroeger wel eens deed: laserprintje maken in spiegelschrift, printje op object leggen met tekst aan de onderkant, en met strijkbout het printje verwarmen zodat de plastic toner hecht aan de ondergrond. Het zou kunnen helpen als de toner niet zo heel goed hecht aan het papier. Ook iets om eerst flink te testen! Dit moet je uiteraard niet doen op een ondergrond van kunststof.

Laatst gewijzigd:
Wat ik heel vroeger wel eens deed: laserprintje maken in spiegelschrift, printje op object leggen met tekst aan de onderkant, en met strijkbout het printje verwarmen zodat de plastic toner hecht aan de ondergrond. Het zou kunnen helpen als de toner niet zo heel goed hecht aan het papier. Ook iets om eerst flink te testen! Dit moet je uiteraard niet doen op een ondergrond van kunststof.

Volgens mij heet dat iron tranferpapier. helaas kan dat alleen op warmte doorlaatbare spullen zoals katoen of jute of zoiets.(Ik moet het nog een keer met een verfstripper proberen) van die iron transferpapier doorzichtig heb ik nog 3 pakketten

Volgens mij heet dat iron transferpapier.

Dat werkt vast beter! Geen idee of het op metaal ook werkt, maar daar is de topicstarter ook niet duidelijk over.
Wel interessant om dat papier eens te proberen met een kleurenlaserprinter, want die hadden we toen ook nog niet...

Dat werkt vast beter! Geen idee of het op metaal ook werkt, maar daar is de topicstarter ook niet duidelijk over.
Wel interessant om dat papier eens te proberen met een kleurenlaserprinter, want die hadden we toen ook nog niet...

nee het werkt niet op metaal of glas en hardplastic.

Sjabloon maken met plotter en stickervel.
Dit op je synth plakken, spuiten en eraf halen.

Ik kan de sticker/sjabloon wel voor je maken als jij een AI vector bestand aanlevert.

Sjabloon maken met plotter en stickervel.
Dit op je synth plakken, spuiten en eraf halen.

Ik kan de sticker/sjabloon wel voor je maken als jij een AI vector bestand aanlevert.

? krijg je dan niet van die trek randjes/haartjes

afhalen als ie wat droger is misschien

Zooi op synths (en voor mij relevant lichttafels) is toch zeefdruk?

niet altijd meneer VCOVCA op een tr-909 zijn de belettering "watervliegtuigstikkers" de kleuren waarschijnlijk wel zeefdruk.

maar een roland fabriek die 20.000 synths maakt zal het net anders doen dan een synthbouwer met 200 synths lijkt mij.

Back