Belettering Oude Synth Restaureren????

Dat denk ik ook.

"watervliegtuigstikkers"... Revell?

Ik ben redelijk bedreven in het namaken van lijntekeningen .
Ik kan computer gesneden sjablonen maken om zelf te spuiten .
Ook het snijden van vinylstickers, lijnen en logo's in diverse kleuren lis geen probleem.

De topicstarter laat zich niet meer zien, maar werken die sjablonen/stickers ook nog bij lettertjes van 5-10 mm?

afhankelijk van de soort letter is 5mm zeker haalbaar... 3 wordt erg klein..
Ik heb dan speciale spuitsjabloon folie die weer makkelijk te verwijderen is..
Er is ook folie die ik zou kunnen laseren tot nog kleinere letters...
Voor sjablonen prima, maar voor direct als sticker te gebruiken is dan de hechting te zwak, je zou dan weer de boel moeten lakken voor duurzaamheid..

De topicstarter laat zich niet meer zien, maar werken die sjablonen/stickers ook nog bij lettertjes van 5-10 mm?

Ben er nog hoor maar heb net 1 van de betreffende synths gekocht in Belgie en een ritje van 6 uur achter de rug. Beetje gaar :D maar ik heb er een mooie en betaalbaare Roland VP330 aan overgehouden. :okdan:

Het enige minpuntje is dat er op 2 plekken de tekst vervaagd is onder de sliders. Niet een groot probleem maar misschien mooier als ik het kan restaureren.

Idd een metalen ondergrond en volgens mij is het origineel gezeefdrukt. Ik zou een AI bestand kunnen maken maar bestaat er eigenlijk een Roland font. Scheelt erg veel werk :eureka:

Was er niet een bedrijf in de UK die (oude) synths weer van een nieuw verflaagje voorziet en daarna ook de bedrukking weer aanbrengt, heb eens foto's van hun werk gezien en is niet van het origineel te onderscheiden.

Heb ik er ook niet voor over. 't Is niet heel erg storend op de VP330 maar als er een simpele oplossing is wil ik het wel overwegen.

Ik heb ook een Solina String Ensemble maar daar staat bij sommige faders/knoppen helemaal niks meer onder en dus erg onhandig. Daar zou ik wel graag wat woordjes onder de faders/knoppen :D

Oooh maar dat moet je heel anders aanpakken, gewoon op een manier die past bij het instrument...

dynamoe.png

Back