Gezocht: Alesis Andromeda A6

Status
Please reply by conversation.
Er zijn veel mensen die in de jaren negentig dit soort bedragen hebben betaald voor deze instrumenten (TB's gewoon nieuw in de winkel). Schandalig dat ze er nu 10-20x zoveel voor vragen!
Bij introductie 12 jaar geleden was de A6 dik 3000 euro. Een paar jaar later werden ze gedumpt voor iets meer dan de helft. Tsja, dat is de logica van fabrikanten en winkels. Nu worden ze werkelijk door gebruikers op waarde geschat. Marketing wordt vervangen door markt.

@djkoelkast je wilt hem graag hebben maar niet graag genoeg.

Als je echt heet word van de A6 dan boeit 200 euries meer niet.

Lijkt mij dan.

Ik zou er ook heel graag 1 willen hebben. 2000 euro heb ik er wel voor over alleen heb ik dat niet ;(

Er zijn veel mensen die in de jaren negentig dit soort bedragen hebben betaald voor deze instrumenten (TB's gewoon nieuw in de winkel). Schandalig dat ze er nu 10-20x zoveel voor vragen!
Bij introductie 12 jaar geleden was de A6 dik 3000 euro. Een paar jaar later werden ze gedumpt voor iets meer dan de helft. Tsja, dat is de logica van fabrikanten en winkels. Nu worden ze werkelijk door gebruikers op waarde geschat. Marketing wordt vervangen door markt.

Maar er wordt hier een kromme vergelijking getrokken. Ik heb er 10% minder voor over dan de gemiddelde huidige Marktplaatsvraagprijs (die altijd al te hoog ligt, voor alle producten).
Vraagprijs op MP: 2000 euro
Ik heb er voor over: 1800 euro

Vraagprijs TB303: 1500+ euro en dan wordt er gezegd dat ik daar 50 voor zou vragen?
Nee, als je deze vergelijk zou willen trekken zou ik voor een 1500 euro TB303 dus 1350 bieden, al zou ik zelf nooit een TB303 nodig hebben, dus dit vergelijk gaat sowieso niet op.

Jullie doen net of ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dat is helemaal niet waar. Ik heb er een behoorlijke prijs voor over, maar niet de vraagprijs die op Marktplaats regeert maar de vraagprijs waarvoor er al een aantal op SF verkocht zijn.
Dan nog, als ik nou een voorstel aan je doe als je zo'n A6 te koop hebt dan kun je toch een tegenvoorstel doen als het niet hoog genoeg is? Onderhandelen kunnen wij Nederlanders echt totaal niet, het is echt een ramp.
Als iemand 2000 vraagt en ik bied 1700 dan hoor ik vervolgens nooit meer wat, dan kan die ander toch ook zeggen: laten we 1900 doen, dan bied ik 1800, dan kan er een 'meet in the middle' van 1850 worden onderhandeld en voila: allebei tevreden.
Maar nee, als ik niet meteen 2000 euro bied dan blijft het stil. Dat is de manier van handelen op Marktplaats in elk geval en daarom koop ik daar niet graag. Ik heb op alle 3 de A6'en die te koop staan per mail gereageerd, gewoon met vragen wat de daadwerkelijke prijs is etc. en ik heb op geen enkele antwoord gekregen, ik heb daar verder niets geboden of whatever.

Zo werkt het blijkbaar, mja, voor mij niet.

Bij introductie 12 jaar geleden was de A6 dik 3000 euro.
ik dacht nog meer hoor 4300 was de laagste prijs die ik toen vond, euro's

@djkoelkast je wilt hem graag hebben maar niet graag genoeg.

Als je echt heet word van de A6 dan boeit 200 euries meer niet.

Lijkt mij dan.

Ik zou er ook heel graag 1 willen hebben. 2000 euro heb ik er wel voor over alleen heb ik dat niet ;(

Mja misschien niet, maar ik vind het een heel redelijke prijs voor zo'n synth. En ik blijf er bij: er stonden er als ik goed tel 6 te koop en geen van allen is verkocht tot nu toe, dus is de vraagprijs te hoog (of het is niet de goede tijd).

Maar er wordt hier een kromme vergelijking getrokken. Ik heb er 10% minder voor over dan de gemiddelde huidige Marktplaatsvraagprijs (die altijd al te hoog ligt, voor alle producten).

Vraagprijs TB303: 1500+ euro en dan wordt er gezegd dat ik daar 50 voor zou vragen?
Nee, als je deze vergelijk zou willen trekken zou ik voor een 1500 euro TB303 dus 1350 bieden, al zou ik zelf nooit een TB303 nodig hebben, dus dit vergelijk gaat sowieso niet op.

Jullie doen net of ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dat is helemaal niet waar. Ik heb er een behoorlijke prijs voor over, maar niet de vraagprijs die op Marktplaats regeert maar de vraagprijs waarvoor er al een aantal op SF verkocht zijn.
Dan nog, als ik nou een voorstel aan je doe als je zo'n A6 te koop hebt dan kun je toch een tegenvoorstel doen als het niet hoog genoeg is? Onderhandelen kunnen wij Nederlanders echt totaal niet, het is echt een ramp.
Als iemand 2000 vraagt en ik bied 1700 dan hoor ik vervolgens nooit meer wat, dan kan die ander toch ook zeggen: laten we 1900 doen, dan bied ik 1800, dan kan er een 'meet in the middle' van 1850 worden onderhandeld en voila: allebei tevreden.
Maar nee, als ik niet meteen 2000 euro bied dan blijft het stil. Dat is de manier van handelen op Marktplaats in elk geval en daarom koop ik daar niet graag. Ik heb op alle 3 de A6'en die te koop staan per mail gereageerd, gewoon met vragen wat de daadwerkelijke prijs is etc. en ik heb op geen enkele antwoord gekregen, ik heb daar verder niets geboden of whatever.

Ja daar heb je helemaal gelijk in. maar als je hem echt graag wil dan is van ver halen of een paar euries meer niet zo een probleem.

Een autootje regelen en naar Duitsland rijden. waarom niet.

Ik gierde ook naar Maastricht voor een Doepfer A100

tuurlijk mag je vragen wat je wilt, het was echter meer als hulp / tip bedoeld.
heb enige maanden geleden een a6 gezien 2350 euro, weg binnen 1 dag. ok een paar voor 2150 en 2250 zelfde verhaal.
voor 1800-1900 vliegen ze er meteen uit, dus vraagt inmiddels iedereen meer. verkopers weten ook dat er veel mensen een a6 willen heden ten dagen , en natuurlijk kan je onderhandelen.
je kan proberen voor 1800 , lukt het prima, lukt het niet dan is het of wachten, of geen a6 of gewoon meer betalen. misschien heb je dan nog wat aan de gegeven tips...?
nu hou ik ermee op, alles is wel gezegd, echt veel succes ermee , en laat even horen als je geslaagd bent en voor hoeveel svp.
vr.gr. sunny

Richt je trouwens niet te veel op sites als marktplaats. Het is niet omdat daar een A6 te koop staat, dat die A6 werkelijk te koop wordt aangeboden of dat die überhaupt bestaat. Voor de duurdere synths is Marktplaats eerder een platform geworden voor (niet echte efficiĆ«nte) prijsmanipulatie, vanwege het niet bindend karakter van de boden. Er zijn dus personen met lage morele waarden die denken dat ze de werkelijke prijs omlaag kunnen krijgen door zelf een synth te koop te zetten aan een te lage prijs (of omgekeerd een te hoge prijs, of het kan een scam zijn). Daarom krijg je ook vaak geen antwoord. Langs de andere kant beseffen verkopers misschien dat je met een startbod van € 1700 waarschijnlijk niet in de buurt zal komen van de marktprijs of hun gewenste prijs, dus sommigen willen er dan ook geen woorden aan vuil maken.

Maar ondertussen is alles inderdaad al wel gezegd, dus ik wens jou nog veel geluk met jouw zoektocht. Dat hij fruitvol moge zijn.

Daarom zoek ik ook op Synthforum, maar ook daar doe ik een openingsbod en dan hoor je niks meer, doe dan niet moeilijk en noem gewoon je prijs, maar dat doen ze dan ook niet. Heel apart.

zou je niet gewoon even bellen? er staan ook nogal eens neppers op mp, van in ieder geval 1 gewaardeerd forumlid met een kronkel in zijn hoofd. hier staan nummers bij.. ik zag trouwens bij 1 de biedingen al door 2500 gaan, voor wat het waard is.

Niet reageren op een redelijk bod is inderdaad onbeschoft. Tenzij er bij staat dat op een bod dat lager is dan de vraagprijs niet gereageerd wordt.

Ik heb bieden boven de vraagprijs ook nooit begrepen
Wat ook onbeschoft is, zijn bieders die 70% van je vraagprijs bieden en die gewoon niet reageren op,een tegenvoorstel. Allemaal onderdeel van marktplaats maar toch wel regelmatig vervelend

Niet reageren op een redelijk bod is inderdaad onbeschoft. Tenzij er bij staat dat op een bod dat lager is dan de vraagprijs niet gereageerd wordt.

Als ik zelf iets verkoop reageer ik altijd op mails, hoe onbenullig de inhoud soms ook is.
Op biedingen via het Marktplaats biedsysteem reageer ik niet altijd, alleen als een door mij redelijk gevonden prijs bereikt wordt. Ik heb eens een stand alone airco verkocht, ik wilde er 30 euro voor, wat mij heel redelijk leek voor zo'n ding. Er werd wel geboden, op een gegeven moment 26, 27 euro dus gereageerd op het hoogste bod: geen reactie, bod er onder: geen reactie, later kwam er een bod van 28 euro: gereageerd, geen reactie.
De biedingen liepen op tot 35 euro en heb hem uiteindelijk kunnen verkopen aan degene die 31 bood, omdat de rest niet meer reageerde. Zo raar vind ik dat.
Maar hier op SF is het precies hetzelfde, iemand vraagt mij te PM'en ik vraag wat hij er voor wil hebben +/-, krijg antwoord doe maar een bod.
Omdat ik verder geen info over de staat ofzo krijg bied ik voorzichtig 1700 euro, vervolgens hoor ik niks meer. Ik stuur een week later nog een PM met de vraag wat hij er dan voor zou willen hebben: geen antwoord meer gehad.
Zo zijn er trouwens nog een paar hoor, iemand die 2 dingen aanbood die ik wilde, ik deed er een bod op wat dicht bij de vraagprijs lag: opeens geen antwoord meer, later ook niet meer.

Reageer mensen, ga de dialoog aan. De 2e hands markt is gewoon koehandel, handjeklap, je biedt laag, je vraagt hoog, uiteindelijk kom je samen op een prijs die je allebei bevalt of je komt er niet uit en de deal gaat niet door. Niet reageren is gewoon onbeschoft.
En als je een vaste prijs hebt zet je dat er gewoon bij, ik heb op SF ook genoeg voor de vraagprijs gekocht.

Ik heb bieden boven de vraagprijs ook nooit begrepen
Wat ook onbeschoft is, zijn bieders die 70% van je vraagprijs bieden en die gewoon niet reageren op,een tegenvoorstel. Allemaal onderdeel van marktplaats maar toch wel regelmatig vervelend

Ja dat bedoel ik: mensen reageren gewoon niet, maar dat geldt zowel voor kopers als voor verkopers.

Tot 2008 gingen huizen in Amsterdam vaak ver boven de vraagprijs. Ik heb ook wel eens instrumenten gekocht voor meer dan de vraagprijs. Die waren dan ook aan de lage kant, je staat dan wel gelijk vooraan. Allemaal markt he.

Even terzijde, maar ik had onlangs op synthforum het probleem dat PM's niet aankwamen (ondanks niet volle box). Dus indien er een telefoonnr is, is bellen veiliger.

Status
Please reply by conversation.
Back