Niet reageren op een redelijk bod is inderdaad onbeschoft. Tenzij er bij staat dat op een bod dat lager is dan de vraagprijs niet gereageerd wordt.
Als ik zelf iets verkoop reageer ik altijd op mails, hoe onbenullig de inhoud soms ook is.
Op biedingen via het Marktplaats biedsysteem reageer ik niet altijd, alleen als een door mij redelijk gevonden prijs bereikt wordt. Ik heb eens een stand alone airco verkocht, ik wilde er 30 euro voor, wat mij heel redelijk leek voor zo'n ding. Er werd wel geboden, op een gegeven moment 26, 27 euro dus gereageerd op het hoogste bod: geen reactie, bod er onder: geen reactie, later kwam er een bod van 28 euro: gereageerd, geen reactie.
De biedingen liepen op tot 35 euro en heb hem uiteindelijk kunnen verkopen aan degene die 31 bood, omdat de rest niet meer reageerde. Zo raar vind ik dat.
Maar hier op SF is het precies hetzelfde, iemand vraagt mij te PM'en ik vraag wat hij er voor wil hebben +/-, krijg antwoord doe maar een bod.
Omdat ik verder geen info over de staat ofzo krijg bied ik voorzichtig 1700 euro, vervolgens hoor ik niks meer. Ik stuur een week later nog een PM met de vraag wat hij er dan voor zou willen hebben: geen antwoord meer gehad.
Zo zijn er trouwens nog een paar hoor, iemand die 2 dingen aanbood die ik wilde, ik deed er een bod op wat dicht bij de vraagprijs lag: opeens geen antwoord meer, later ook niet meer.
Reageer mensen, ga de dialoog aan. De 2e hands markt is gewoon koehandel, handjeklap, je biedt laag, je vraagt hoog, uiteindelijk kom je samen op een prijs die je allebei bevalt of je komt er niet uit en de deal gaat niet door. Niet reageren is gewoon onbeschoft.
En als je een vaste prijs hebt zet je dat er gewoon bij, ik heb op SF ook genoeg voor de vraagprijs gekocht.