Akai MPC grabbelbak

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Sjeej.. Eens stond de naam MPC voor dikke drumsamplers.. Mooie bakken, vooral witte oldschool versies..

Maar kijk nu eens in 2013.. wat een troep.. Zou zo de Mediamarkt in kunnen..

Attachments

• impc_feature_629x539.png
    impc_feature_629x539.png
    235,8 KB · Bekeken: 144
  • impc_for_iphone_feature_629x539.png
    impc_for_iphone_feature_629x539.png
    209,2 KB · Bekeken: 117
  • mpc_earbuds_web_med.png
    mpc_earbuds_web_med.png
    71,2 KB · Bekeken: 118
  • mpc_headphones_web_med.png
    mpc_headphones_web_med.png
    104,8 KB · Bekeken: 119
  • mpc_proheadphones_web_med.png
    mpc_proheadphones_web_med.png
    94 KB · Bekeken: 122
En deze mormels niet te vergeten:

Attachments

• mpcfly_angle2_webmd.png
    mpcfly_angle2_webmd.png
    119,7 KB · Bekeken: 121
  • mpc_studio_feature_01.png
    mpc_studio_feature_01.png
    242,5 KB · Bekeken: 122
Nouja mee gaan met de tijd?... uitverkopen noem ik het meer...

Wat jij beschrijft is meegaan met de tijd a la Black Eyed Peas..

Maar wat ik beter vind is meegaan met de tijd a la DJ Premier..

:-)

Nouja, jammer..

Zoals doe maar ooit zong; alles gaat voorbij.

Jammer maar ik denk dat numark meer verdient met deze speeltjes dan serieuze hardware.

Sorry, maar wat is er eigenlijk mis met de MPC-Fly? Ik vind dat een fantastisch produkt. Natuurlijk is het niet zo stevig etc. als een MPC60, MPC3K of zo, maar ik vind persoonlijk maar lastig om die grote bakken in de trein of het vliegtuig te gebruiken... de Fly brengt daar zeer welkome verandering in.

Mvg.

CoolRunning

Tja.. kwestie van smaak natuurlijk, maar het is een rare plastic case om een ipad heengebouwd.. met pads er aan vast...

Een 'echte' mpc voor onderweg vind ik dan de mpc500.. Daarmee kan je tenminste standalone andere midi apparatuur mee aansturen..

Lomp? Ding is harstikke klein, past in elke tas. Met veel plezier tijdens mijn vluchten gebruikt.

Sja.., een mpc500 vind ik alsnog een lomp ding..
Koop dan een op-1 ofzo
Die mpc500 pads zijn echt stroef, helemaal niet gezellig om op te werken, kwam van een Roland sp-555 en alhoewel die een kut sequencer had waren die pads wel veel aangenamer.
Nou, uiteindelijk ben ik voor de Boss SP505 gegaan en never looked back - groot verlicht display en met 128mb kaartje heb ik evenveel geheugen als een maxed out mpc500.

Maar ja, ieder zijn ding hé!:)

Pads ben ik met je eens, die waren het net niet maar de power die je krijgt in je hand met een mpc500 krijg je niet in je hand met de sampledingetjes waar hij altijd mee vergeleken wordt. Het is gewoon de dikke mpc sequencer met met midi etc in je hand, het vliegtuig of de trein. Alj daar niet mee om kan gaan kan je ook niet met een mpc60 overweg.

Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe veel concurrentie merken als Akai ondervinden van de software markt.

Een MPC van 2 a 3000euro is op het moment veel lastiger in de markt te zetten dan in de tijden van de MPC60 en MPC3000 omdat er destijds simpelweg weinig andere mogelijkheden waren. Dit is nu wel anders en Akai kan dus 2 dingen doen:
1. De naam MPC langzaam de vergetelijkheid in laten gaan
2. De naam MPC gebruiken om nog wat omzet te genereren.

Ik zou het als merk ook wel weten!

Wanahave merchandise voor wannabee hipsters, meer aan te verdienen dan old skool poducah's die kopen alleen maar obolete 2e hands spul, genereren nno 2013 geen omzet meer en klagen alleen maar over de hipster wannahaves :D

...is dit gedoe niet allemaal begonnen door de overname van Numark?

Nou AKAI was toch qua samplers al een jaar of 10de weg kwijt? Met ls laatste stuiptrekking de 5000?
Toen hadden ze door dat alles daw based was en ze volledig de boot hadden gemist qua daw ecosystem
Toen kwamen ze met de MPK/MPD controllers en nu gaan ze de markt achterna en volgen ze de BEATS en MACHINE trend.....,

Back