Akai MPC grabbelbak

...is dit gedoe niet allemaal begonnen door de overname van Numark?

Ja dat ben ik met je eens, de 2k was nog best een aardige mpc, op het moment dat numark akai overnam zag je dat gelijk terug in de bouwkwaliteit en het os. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk en daarmee zijn ze gewoon een hoop users kwijt geraakt. Helemaal nadat maschine op de markt kwam en liet zien hoe het wel kon in deze tijd. Dat zie je nu dus ook terug in de troep waar ze nu mee komen aanzetten.

Mensen zoals ik die zweren bij een apparaat en niet een vst app machine zijn ze kwijt geraakt. Ik ben over gestapt op een mv8800 na een 60, 2000 en 500. Ik wou mijn handen niet branden aan de 5k.

Even ter verduidelijking voor raphie, de 500, 1k, 2500 en 5k zijn allemaal numark machines.

...iets met azijn...

Niks mis met Numark. Prijs kwaliteit is prima. Als je een goed klinkende sampler wilt moet je geen Akai kopen, ook niet voor de overname. Ensoniq was daar veel beter in..

Als je dit al azijnpissen vindt weet ik het ook niet meer, sorry ik vond het een redelijk normale reactie...

...iets met azijn...

Niks mis met Numark. Prijs kwaliteit is prima. Als je een goed klinkende sampler wilt moet je geen Akai kopen, ook niet voor de overname. Ensoniq was daar veel beter in..

Die Akai's waren qua design top.. Maar qua features erg karig... Weinig geheugen, filters en effects...

Ook nu worden er hele goede beats gemaakt in de Hip Hop hoor en vaak gewoon met DAW en moderne instrumenten.
Nu hebben ook de wel willende amateurs de kans om zich creatief te uitten en het is betaalbaar.

Wat een hoop oldskoolers vergeten was dat het destijds NIET te betalen was voor het gros en je een leuke 2e hands auto kocht voor bepaalde hardware.

Het is ook deels het sentiment, de beperkingen (en dus te overzien) die het nu iets mooier maken dan het vaak in werkelijkheid was.

Maar, ook ik ben een fan van een vintage MPC en hoop er snel een te bezitten. Niet omdat ik nu niet bepaalde dingen kan doen maar meer om het compleet te maken.

Ook nu worden er hele goede beats gemaakt in de Hip Hop hoor en vaak gewoon met DAW en moderne instrumenten.
Nu hebben ook de wel willende amateurs de kans om zich creatief te uitten en het is betaalbaar.

Klopt..

Maar waar het om ging is dat de MPC's eens Music Production Centers waren.. Betrouwbare robuste machines met strakke timing.. Standalone en in staat andere midi instrumenten aan te sturen met tot 4 midi outputs.

En dat MPC nu staat voor plastic controllers, hoofdtelefoons en iPad apps... Er is weinig 'Pro' meer aan..

Klopt, maar dat geld wel voor meer zaken tegenwoordig.
Het voordeel is dat de wellicht mindere kwaliteit het wel betaalbaar maakt.
Hetzelfde met de moderne TV, autoradio, etc etc etc. Gaan geen 30 jaar meer mee, maar doen veel meer en kosten een stuk minder dan destijds, zeker als je de inflatie mee rekent.

Maar eh over die kwaliteit. Weleens Aarabmuzik zien rammelen op zijn 2500 ? Die laten geen steek vallen of lopen niet vast tijdens zijn concerten en dat zegt ook iets.
Maar goed, mischien heeft hij iedere week een nieuwe want hij is een Akai 'Pro' attractie.

begon al met de MPC2000 saai zieloos sloom ding
60 of 3000 zijn de enige die tellen imo

Wel eens op een 4K gewerkt?

Back