Akai X7000 mysterie

smackos

Gepokt en gemazeld
Hoe zit dat nou...

op deze advertentie staat:

akaiX7000.jpg

Maar dat doet die toch helemaal niet?

Als je hem uitzet zijn alle samples weg toch?!?

Heb 'm ook gehad (twee zelfs). Nooit gemerkt dat -ie iets onthoud als j'm uitzet, ook niet met het ASK-70 board. Mooie gruismachine.

word daar niet gewoon (en heel misleidend/verkoop praatje) de QD's mee bedoeld? ...hij loopt verder ook al niet op batterijen dus :D
..

Dat zou wel heel suf zijn want er waren toen natuurlijk al lang samplers die diskdrives hadden
(Ensoniq Mirage, Prophet 2000, EMU)

enige samplers die dit niet konden denk ik dan waren dat Casio SK1 en Akai's eigen S612 (maar daar kon je dan wel weer een diskdrive voor kopen natuurlijk ook QD formaat :D )

en volgens mij was de EMU SP12 die dit wel echt kan een jaartje eerder

Laatst gewijzigd:
Nou zie ik hier op een ebay ad dit ook weer staan:
" I don't have any disks to go with it, but fortunately it retains the contents of its memory when powered down (which some samplers in those days didn't). You might consider taking it somewhere for a service or open it up yourself if so inclined, but even if you don't I'm sure there's a lot of fun to be had with this "
(bron http://www.ebay.com.au/itm/Akai-X7000-vintage-sampler-sampling-keyboard-/130926054536)

Misschien deed die dit wel in de eerste paar jaar met een of ander intern geheugen batterijtje maar zijn die allemaal op nu? Of zijn er modellen waarbij dit wel kan en sommige niet? Of werken ze in Australie wel zo vanwege de tegendraadse aardstralen? Of loopt die ebay gast uit zijn nek te lullen :D

Had iemand een X7000 in 1985 en kon die toen wel zijn samples in het geheugen houden misschien?

Dit is mogelijk als je het Akai SXM007-X Memory Back-Up Board hebt geïnstalleerd.

Back