ouwe zooi

Ik vind het wel leuk :)
'97 '98 da's inderdaad een aardig tijdje geleden. Ah ik wou dat ik dat kon toen..
Doet me sterk denken aan een bepaald album van een niet onbekende artiest ;) (Vooral de eerste paar tracks)
Nummer 12 vind ik denk ik de fijnste.

ik heb maar met stukken geluisterd maar er zitten leuke dingen tussen in ieder geval

Geweldig, helemaal mijn ding...

Kan je nog wat informatie geven over je setup van toen (welke synths, welke reverb, ...)?
Wat was je workflow van toen? Noten intekenen op de Atari of live inspelen?

Geweldig, helemaal mijn ding...

Kan je nog wat informatie geven over je setup van toen (welke synths, welke reverb, ...)?
Wat was je workflow van toen? Noten intekenen op de Atari of live inspelen?

Setup van toen:
Roland: sh101, tb303, tr707, tr808, juno106
Yamaha: dx100
Akai: s3000xl
Alesis: quadraverb plus
Kawai: mx16 (mixer)
Atari st met cubase 2.01 (volgens mij)
Cassettedeck van Denon en nog een hele oude van Grundig geloof ik. Geen idee welk type :)

Melodie speelde ik altijd wel live in en ging die dan in Cubase verder finetunen. Beats vaak ingeklopt en in Cubase verder bijgeschaafd en aangevuld met het potloodje.

Er ontbrak nog een track aan dit setje van ouwe zooi waarvan het eindelijk gelukt is om die te uploaden. Soundcloud weigerde deze altijd vanwege copyright issues. Geen idee waarom aangezien ik geen artiest of plaat gesampled heb, maar daar schijnen meer mensen last van te hebben. Ingrediënten: DX100, SH101, JUNO106, TR808, S3000XL (drumsamples), Quadraverb, Kawai MX16 mixer en een cassettedeck.

https://soundcloud.com/square_method/012b-005-1

Klinkt goed! :okdan:

Ik vind er echt mooie dingen tussen zitten. Sfeervol.. Erg origineel qua melodie en beats..
En als dit ouwe zooi is, hoe klinkt je werk van nu dan??

Klinkt goed! :okdan:

Ik vind er echt mooie dingen tussen zitten. Sfeervol.. Erg origineel qua melodie en beats..
En als dit ouwe zooi is, hoe klinkt je werk van nu dan??

Dank je :)

Hoe m'n werk van nu klinkt? Als een diepe lange stilte. Ik ben eind jaren 90 een paar jaartjes vrij actief geweest en daar is het wel bij gebleven. Ik heb spullen genoeg en vind dat nog altijd geweldig, maar ik mis de drive een beetje om echt muziek te gaan maken. Maar af en toe borrelt het weer eens en in z'n periode zit ik nu ook weer, dus wie weet ga ik toch binnenkort maar weer eens wat proberen ;)

Hele aangename composities, en wat een sound ook. Simpele setup zo te zien, maar klasse gemixed als je het mij vraagt. Had je nog "mastering" effecten op de masterbus, of rechtstreeks uit de mixer het casettedeck in?

Ik heb het gemixed via m'n koptelefoon. Monitors had ik toen nog niet. Alles is gewoon rechtstreeks vanuit de mixer het cassettedeck in gestuurd. Ik had geen compressors en dat soort spullen. Die Kawai mixer is ook een heel simpel ding zonder bussen en heeft alleen bass en treble regeling per kanaal :)

Back