wav tagging software

waz

Hobbyhoer
Iemand ooit wave proberen te taggen ? waar heb je het mee gedaan ?

Wat bedoel je met taggen? Metadata? Wav formaat ondersteund dat niet
Moet je naar FLAC

Wav ondersteund wel tags'

• Artist (IART)
  • Title (INAM) - called "Track Title" in Metadata Editor
  • Product (IPRD) - called "Album Title" in Metadata Editor (will be supported from Audacity 2.0.4 onwards)
  • Track Number (ITRK) (commonly supported but specified in the original RIFF standard (will be supported from Audacity 2.0.4 onwards)
  • Date Created (ICRD) - called "Year" in Metadata Editor
  • Genre (IGNR) (will be supported from Audacity 2.0.4 onwards)
  • Comments (ICMT)
  • Copyright (ICOP)
  • Software (ISFT)
Deze kun je je ook via bv windows filemanger zichtbaarmaken en editten.

Deze lijst is van audacity, maar het licht maar net aan wat de applicatio ondersteund. zo zijn er ook apps die ID3 tags gebruiken.

Waarom will je wavs taggen??

Da's windows data, stop het in je iPod of mediaspeler en je ziet niks, alleen de filenaam

Ja, maar geen ID3 zoals door mp3 E.D. Gebruikt
Als waz zijn doel is om wavs op alle devices dezelfde metadata te laten zien zoals met ID3 dan gaat dat niet lukken en is FLAC het enige lossless alternatief dat dat wel kan

Voor dat ik dit topic maakte heb ik eea opgezocht, lees tegenstrijdige berichten wbt wav en taggen :(

IDTE- ID3 Tag Editor ben ik gister tegengekomen (Y)

De bedoeling is idd om alle data in de file te stoppen, artiest, naam, label, isrc/ bar/ product- code ed, plaatje invoegen enz enz

Waarom ? omdat ik oa radio ronde wil doen. Wordt flac gewoon afgespeeld/ herkend in radio stations hun systemen ? wordt flac herkend in een cd speler ed ?

Thnx voor het meedenken :okdan:

Welke software gebruik je dan uiteindelijk om de files af te spelen?

Het gaat er dus om of die software de tags uitleest.

Many audio editors, players and tag writing applications that support WAV metadata use a de facto "standard" promoted by Broadcast Software International. This includes an IALB INFO tag for "Album" which is missing from the RIFF standard (although the IPRD RIFF tag is sometimes used for "Album"). Other applications reading or writing WAV files may use the [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/ID3"]ID3 tags commonly found in MP3 files in addition to tags specified in the RIFF standard or by BSI. You can view a comparison of BSI and ID3 tags here.

Er zijn er dus die de RIFF uitlezen en/ of ID3.

Flac werk niet op een cdspeler. normaal gesproken niet. verder moet je even bij het betreffende radio station informeren wat voor afspeel apparatuur en software ze hebben.

Voor dat ik dit topic maakte heb ik eea opgezocht, lees tegenstrijdige berichten wbt wav en taggen :(

IDTE- ID3 Tag Editor ben ik gister tegengekomen (Y)

De bedoeling is idd om alle data in de file te stoppen, artiest, naam, label, isrc/ bar/ product- code ed, plaatje invoegen enz enz

Waarom ? omdat ik oa radio ronde wil doen. Wordt flac gewoon afgespeeld/ herkend in radio stations hun systemen ? wordt flac herkend in een cd speler ed ?

Thnx voor het meedenken :okdan:

Als het voor op CD is werk je toch niet (meer) met wav maar maak je van je wav cdaudio (automatisch)?
Dan kan het bv in WaveLab. Recentelijk heb ik dat ook voor iemand gedaan. Werkt prima. Mijn blu-ray liet alle titels op het display van de speler zien, en als ik hem in de DVD ROM van mijn PC deed en winamp (ja ouderwets) opende, stonden meteen alle titels zoals ik in WaveLab had aangemaakt er goed in.

Ja goed dat je dat zegt wbt cd's. Ik ga eea downloaden en proberen. Thnx voor mee denken (Y)

Back