vreemd probleem bij programmeren 303

San_Soda

Nieuwkomer
Al ettelijke uren door tutorials, websites en manual geneusd maar ik vind niet terug wat ik verkeerd aan het doen ben of wat er zou kunnen schelen aan het toestel.

Nadat ik in PITCH MODE de noten heb ingegeven die ik in het pattern wil spelen, krijg ik steeds een probleem bij het ingeven van de tijden in TIME MODE.

Als ik een aantal noten speel in PITCH MODE, begin ik nadien de tijden die ik wil in te geven maar het probleem is dat hij altijd al terugkeert naar NORMAL MODE voordat ik alle noten heb overlopen. Dit gebeurt willekeurig.

Als ik bijvoorbeeld 16 noten ingeef in PITCH MODE en ik begin in TIME MODE op de normale 16de STEP toets te drukken dan keert hij al terug naar NORMAL MODE nadat ik bvb. 10/11/12 of 13 keer gedrukt hebt in plaats van 16 keer.

Iemand een idee of er gewoon iets verkeerd is ingesteld of er iets aan het toestel scheelt?

Soms lukt het dan weer wel, het lijkt alsof het ofwel willekeurig is, ofwel ligt aan de instellingen van het bepaald pattern dat ik probeer te herschrijven.

Kan het zijn dat sommige patterns in 3/4 staan of kan het zijn dat ik om een of andere reden maar begin noten te schrijven niet in het begin maar ergens in het midden van het pattern?

Duizend maal dank voor alle hulpvolle informatie, zit er al uren mijn hoofd over te breken.

Meestal gebeurt het trouwens op de 10de noot die ik ingeef, de laatste 6 noten speelt hij dan wel gewoon ook af.

Het ligt waarschijnlijk niet aan je 303. Je moet/kunt voordat je de noten via pitch invoert, de lengte van je pattern bepalen. Het staat ergens in de handleidng. Als je er niet uitkomt, kan ik het je wel laten weten maar dat wordt dan morgen pas. Ik heb nu de handleiding niet in de buurt.
Succes.

Fucntion inhouden en x keer op de step toets rechts drukken
Ofwel pattern clear doen, reset naar 16 steps en behoudt pitch

Bedankt voor de info, geen van deze heeft mijn probleem opgelost helaas.

Ik denk dat er misschien gewoon iets scheelt aan mijn STEP button.

Stel als ik dit doe:

1) PATTERN WRITE mode
2) PATTER CLEAR bvb. pattern 1
3) ik houd de BAR/FUNCTION toets ingedrukt en druk 8 keer op STEP/9

-> dit zou mij een pattern van 8 steps moeten opgeleverd hebben juist?

Als ik hierna bijvoorbeeld naar TIME MODE ga en ik wil 8 keer op STEP/9 drukken, dan keert hij al terug uit TIME MODE vooraleer ik 8 keer gedrukt heb!
Is dit normaal?
Hij doet dit op een willekeurig moment, soms 1, soms 3, 5 en soms zelfs na meer dan 8!!

Versta er echt niks van, doe ik nu iets volledig verkeerd of scheelt er wat aan een van de drukknoppen?

Wat ik nog niet vermeld heb is dat er een switch in het toestel ingebouwd is ter hoogte van de SYNC IN aansluiting, de vorige eigenaar zei dat deze diende om het toestel programmeerbaar te hebben zonder de kabel uit te moeten trekken.
Alle bovenstaande handelingen deed ik zonder de kabel aangesloten trouwens.

Kan het zijn dat ik bijvoorbeeld elke pattern begin in te geven in het midden van het vorige bestaande patroon?

Word er helemaal gek van dus alle hulp is meer dan welkom, alvast bedankt.

Exact wat in dit filmpje hier wordt getoond, lukt niet bij mij.

Als ik bvb. 8 keer op de STEP button druk met FUNCTION ingehouden komt ik toch bij een patroon van 3 of 5 of 10 steps uit.

Iemand een idee?

Thx

Volgens mij triggeren je knoppen dubbel
Is een bekend probleem,beste remedie is vervangen door alps sealed dome switches,gaan ze nooit meer stuk

Back