Mijn beleving van 'underground' en 'hype' op het moment:
Mijn beleving van 'underground' en 'hype' op het moment:
In mijn 26 jarige carriere als bewandelaar van deze planeet heb ik de laatste tijd eens zitten denken over underground, hype en retro.
Mijn theorie:
We hebben de laatste 10 a 15 jaar een hoop oude muziekstromingen met het daarbij behorende imago terug zien komen.
Alto
De alto's grepen terug naar de jaren 60 en 70. Ze kleedden zich zo en ze gedroegen zich zo.
De muziek had ook een hoog beatles gehalte. (oasis?) Eerst was het wat klein maar aan het eind van het liedje was het toch een redelijke hype geworden. Veel alto muziek redde het tot in de charts.
Disco
Een paar jaartjes later hoorde je steeds meer disco achtige sounds. We zien dat het 'retro perspectief' (woordgrapje :p) inmiddels is opgeschoven naar de jaren 70.
Punk
Hetzelfde geldt voor punk. Deze stroming is langzaam aan ook weer terug aan het komen, alleen is het een tikkie commercieeler. Het lijkt alsof de gedachte van punk verwaterd is. Alleen het imago is er nog.
80s
En tegenwoordig hoor je ook veel de 80s sound terugkomen. (wat ik van harte toejuich

).
Wel wat aangepast aan de tijd, maar de muziek en de mode grijpt ernaar terug.
Okay, wat wil ik hier nu mee zeggen?
Overal zit een 'tijd gap' in van ongeveer 20 jaar.
Wat ik denk is, dat kinderen (onbewust) teruggrijpen naar de muziek uit de periode dat hun ouders dit luisterden luisterden. de periode waarin ze 15 tot 25 jaar waren ongeveer.
Als deze tendens doorgaat dan denk ik dat ook de oude house, waar iedereen met tranen in de ogen over praat soms, ook wel weer terugkomt.
[ontopic]
Kijk als ik naar iets zou gaan als dance valley, dan kom ik om te dansen. Okay Okay, ik zie dr niet uit in mijn oversized broek en mijn oranje wegwerkers hesje of wat ik dan ook aanheb. Maar reken maar dat ik het naar mijn zin heb.
En al die mensen die er staan om gezien te worden. Laat ze, ze hebben dr ook voor betaald om gezien te worden!
Lui die langs de kant stilstaan zullen misschien wel uitrusten. Heb jij wel eens 2 uur met je linker of rechter hand boven je hoofd staan dansen??? Dat verzuurd aardig hoor!

.
Het gekke is, als je met die lui aan de praat komt, dan zijn het toch altijd best relaxte lui.
[/ontopic]
-C-