Dance Valley 2003

Origineel geplaatst door Shivah
offtopic

And the beat goes on...wow,vet he:D
heb zelf ook jaren met een tapedeck knipsetje en 2 goedkope draaitafels met pitch op een kamertje zitten zweten.
heb jij je tapedeck nog?

Okay: OFF TOPIC

Echt vet. Ik heb nog steeds and the beat goes on bandjes. elke woensdagmiddag zat ik voor de radio. Was het niet Lex van Coevorden die vaak draaide. Begonnen met de pauzeknop van mijn tapedeck
Mijn broer kocht later een AKAI tapedeck en een knipsetje. Valt jou trouwens ook niet op dat de meeste funk/soul die toen gedraaid werd, nu weer helemaal in opkomst is.

Nog een andere. Herbie Hancock die in count down even ging demonstreren wat scratchen was? Mijn mond viel open van verbazing.

Groet Erik

Origineel geplaatst door Beepr
Mag ik even vragen wat jou zoveel beter maakt: je intelligentie of je welbespraaktheid?
Of misschien toch je respect voor je medemens en je muzikaliteit?

jeuzes men mag niet eens meer iets observeren en vervolgens een boude uitspraak doen ter wille van de humor zeker.
ik ben cabaretier weet je... sue me!

maar om even op je 'vraag' in te gaan: ik ben beter door zowel mijn intelligentie als mijn welbespraaktheid ja.

nee eerlijk waar, ik ben door de jaren heen drie a vier keer naar DV geweest en elk jaar viel het me gewoon op dat er meer mensen kwamen met ogen als kanonskogels, gasten met strakke shirtjes en hippe zonnebrillen die NIET aan het dansen zijn en halfnaakte vrouwen die alleen maar rondkijken wie er op ze aan het letten is.
natuurlijk is niet iedereen zo en dat heb ik nooit gezegd dus ik snap niet dat sommigen zich zo aangevallen voelen.

Er zullen inderdaad veel meelopers zijn (daar zijn er nogal wat van in Nederland).

dat zeg ik dus. meer niet.
en ik probeerde mee te delen dat ze volgend jaar dus twee dagen willen, maar dat heeft natuurlijk niemand gelezen aangezien iedereen mij als jaloers probeert af te schilderen.
zal ik in het vervolg maar stoppen om informatie te geven op mijn eigen semi-grappige manier? eh... nee! als je problemen ergens mee hebt dan pb je me maar, of je probeert natuurlijk (zoals nu) zelf voor psycholoog te spelen. want dat kan iedereen zo goed.
succes, ik ben weg uit deze thread.

Origineel geplaatst door Catalunya
Okay: OFF TOPIC

Echt vet. Ik heb nog steeds and the beat goes on bandjes. elke woensdagmiddag zat ik voor de radio. Was het niet Lex van Coevorden die vaak draaide. Begonnen met de pauzeknop van mijn tapedeck
Mijn broer kocht later een AKAI tapedeck en een knipsetje. Valt jou trouwens ook niet op dat de meeste funk/soul die toen gedraaid werd, nu weer helemaal in opkomst is.

Nog een andere. Herbie Hancock die in count down even ging demonstreren wat scratchen was? Mijn mond viel open van verbazing.

Groet Erik

gheeh grandmixer dst:D squeek squeek

lex kan ik me niet herrinneren,ik ken lex weer meer van de bond van door starters.die op donderdag kwam bij de soulshow(weemoedige zucht)

oh btw:D
kijk hier eens:)

Origineel geplaatst door cyan_circle

nee eerlijk waar, ik ben door de jaren heen drie a vier keer naar DV geweest en elk jaar viel het me gewoon op dat er meer mensen kwamen met ogen als kanonskogels, gasten met strakke shirtjes en hippe zonnebrillen die NIET aan het dansen zijn en halfnaakte vrouwen die alleen maar rondkijken wie er op ze aan het letten is.

Voor mij dus de reden (en de €4,- per biertje dat UDC rekent) dat ik er niet meer heen ga, ook al woon ik er 's weekends 20 minuten fietsen vandaan en kreeg een vrijkaart.

Mijn beleving van 'underground' en 'hype' op het moment:

Mijn beleving van 'underground' en 'hype' op het moment:

In mijn 26 jarige carriere als bewandelaar van deze planeet heb ik de laatste tijd eens zitten denken over underground, hype en retro.

Mijn theorie:

We hebben de laatste 10 a 15 jaar een hoop oude muziekstromingen met het daarbij behorende imago terug zien komen.

Alto
De alto's grepen terug naar de jaren 60 en 70. Ze kleedden zich zo en ze gedroegen zich zo.
De muziek had ook een hoog beatles gehalte. (oasis?) Eerst was het wat klein maar aan het eind van het liedje was het toch een redelijke hype geworden. Veel alto muziek redde het tot in de charts.

Disco
Een paar jaartjes later hoorde je steeds meer disco achtige sounds. We zien dat het 'retro perspectief' (woordgrapje :p) inmiddels is opgeschoven naar de jaren 70.

Punk
Hetzelfde geldt voor punk. Deze stroming is langzaam aan ook weer terug aan het komen, alleen is het een tikkie commercieeler. Het lijkt alsof de gedachte van punk verwaterd is. Alleen het imago is er nog.

80s
En tegenwoordig hoor je ook veel de 80s sound terugkomen. (wat ik van harte toejuich ;)).
Wel wat aangepast aan de tijd, maar de muziek en de mode grijpt ernaar terug.

Okay, wat wil ik hier nu mee zeggen?
Overal zit een 'tijd gap' in van ongeveer 20 jaar.
Wat ik denk is, dat kinderen (onbewust) teruggrijpen naar de muziek uit de periode dat hun ouders dit luisterden luisterden. de periode waarin ze 15 tot 25 jaar waren ongeveer.

Als deze tendens doorgaat dan denk ik dat ook de oude house, waar iedereen met tranen in de ogen over praat soms, ook wel weer terugkomt.

[ontopic]

Kijk als ik naar iets zou gaan als dance valley, dan kom ik om te dansen. Okay Okay, ik zie dr niet uit in mijn oversized broek en mijn oranje wegwerkers hesje of wat ik dan ook aanheb. Maar reken maar dat ik het naar mijn zin heb.
En al die mensen die er staan om gezien te worden. Laat ze, ze hebben dr ook voor betaald om gezien te worden!
Lui die langs de kant stilstaan zullen misschien wel uitrusten. Heb jij wel eens 2 uur met je linker of rechter hand boven je hoofd staan dansen??? Dat verzuurd aardig hoor! :D:D:D.

Het gekke is, als je met die lui aan de praat komt, dan zijn het toch altijd best relaxte lui.

[/ontopic]

-C-

Re: Mijn beleving van 'underground' en 'hype' op het moment:

Origineel geplaatst door C738

[ontopic]

Het gekke is, als je met die lui aan de praat komt, dan zijn het toch altijd best relaxte lui.

[/ontopic]

-C-

:halleluja :okdan: :halleluja

open-mindedness zal zegen vieren................................................ ooit :D

Origineel geplaatst door C738

-C-

Inderdaad. Heb weinig tot geen opgefokte types o.i.d. waargenomen. De mensen die ik ben tegengekomen waren allemaal errug relaxed, en zeker de dames ;)

Dance Valley? Wat is dat ;)

Ik ben naar de blijburg geweest, dat was ook leuk, en helemaal gratis!!!!
KC de Funcaholic, Aardvarkske, Joost van Ballen die zijn bellen is kwijtgeraakt, Steven de Peven en nog meer.

Dance Valley boeit mij niet, waarom niet? Simpel, te duur te massaal. Hou ik niet van, met 40000 of meer uit je dak gaan.
Zelfde als Impulse, ben ik ook 1 keer gratis geweest. Nooit meer, ook niet gratis.

Zullen best wat mensen het leuk hebben gehad :) Daar gaat het om. De rest is onzin.
Als je de dames op de dansvloer krijgt, komt de rest vanzelf!! (volgens de natuurwetten).

Ach ik lach me een breuk om die onzin. Ik hou mijn feestje wel met leuke mensen. Ken er genoeg.

Over dat underground, ja die zal altijd blijven bestaan.

Eerst was er jazz daarna funk soul, disco, toen kwam de new wave, daarna de electro en house acid techno etc.

jeuzes men mag niet eens meer iets observeren en vervolgens een boude uitspraak doen ter wille van de humor zeker.
ik ben cabaretier weet je... sue me!

maar om even op je 'vraag' in te gaan: ik ben beter door zowel mijn intelligentie als mijn welbespraaktheid ja.

natuurlijk is niet iedereen zo en dat heb ik nooit gezegd dus ik snap niet dat sommigen zich zo aangevallen voelen.

dat zeg ik dus. meer niet.
en ik probeerde mee te delen dat ze volgend jaar dus twee dagen willen, maar dat heeft natuurlijk niemand gelezen aangezien iedereen mij als jaloers probeert af te schilderen.
zal ik in het vervolg maar stoppen om informatie te geven op mijn eigen semi-grappige manier? eh... nee! als je problemen ergens mee hebt dan pb je me maar, of je probeert natuurlijk (zoals nu) zelf voor psycholoog te spelen. want dat kan iedereen zo goed.
succes, ik ben weg uit deze thread.

Beste Cyan, ik speel geen psycholoog, ik vond de term sloerie bijzonder plat en generaliserend.
In mijn reaktie op jouw post staat verder ook niets waaruit blijkt dat ik jou als jalours probeer af te schilderen.

Er bleek mijns inziens weinig uit je post dat het je om een grapje ging en dat is het waarschijnlijk
ook niet geweest getuige je tweede post over de bezoekers van Dance Valley.

Wat jouw intentie tot wegblijven uit deze thread betreft, Cyan :
Volgens mij is het de bedoeling van dit forum onder meer om van elkaar en over elkaar te
leren en wanneer nodig ergens over in discussie te gaan, toch?

In iedere maatschappij (dus ook op een feest van wat voor orde van grootte of commercialiteit dan ook)
heb je prettige en minder prettige personen, maar om dan vrouwen als sloeries te bestempelen vond ik minder netjes.
Vandaar mijn reaktie.

Het gaat me ook niet om de prijs van een feest, dat moet ieder voor zich uitmaken, maar over dat eeuwige geneuzel van veel geld verdienen en te commercieel zijn van wie dan ook.

Door continue alles rigoreus af te zeiken wat geld oplevert laat je alleen maar zie hoe gefrustreerd je eigenlijk wel niet bent dat je nog steeds op je zolderkamer met een atari st en een MT-32 "intelligent techno" zit te maken.

En dan ook nog volhouden dat dat je ding is...'tuurlijk.

Alle muzikanten/dj's/producers die nu geld verdienen hebben die situatie bereikt met hard werken, bloed zweet en tranen en een flinke portie geluk. Als het ooit zover komt met die azijnpissers hier, dan gaan ze echt niet zeggen dat ze liever niets aan hun producten verdienen.

Dat is zo kinderachtig, de hypocrisie ervan :r

Let wel, ik heb het hier alleen over de vaste "geld verdienen met muziek = vies" garde.

@ Arv, ik heb trouwens wel eens ergens gehoord dat "The Orb" ook diverse krantenwijken en McDonalds joppies hadden zodat ze gratis op konden blijven treden en spullen kopen voor de studio, ze zijn daar erg fel op om maar vooral niets te verdienen met hun muziek.:z

Ik voel hier een discussie aankomen die beter in een vers topic plaats kan vinden

Origineel geplaatst door Boost303
Ik voel hier een discussie aankomen die beter in een vers topic plaats kan vinden

Dat topic was er al lang. Een paar keer al.

@Cyan

Wat ik jammer vind is dat je telkens maar weer beweert dat je als caberatier alles zou mogen beweren omdat het grappig bedoeld is. (bout gesteld)

En als DV je ding is prima. De ander gaat weer fijn naar de EO jongerendag. ;)

Origineel geplaatst door fuse
De ander gaat weer fijn naar de EO jongerendag. ;)

Ik had overigens gehoord dat Tiesto daar volgend jaar draait ;)

Beste Cyan, ik speel geen psycholoog, ik vond de term sloerie bijzonder plat en generaliserend.
In mijn reaktie op jouw post staat verder ook niets waaruit blijkt dat ik jou als jalours probeer af te schilderen.

Inderdaad Beepr, dat 'jaloers' daar bedoelde je mij mee. Bedankt hoor, je kent me niet eens en bestempeld mij direct als jaloers en afgunstig, wat niet eens zo is (mensen mogen van mijn best centjes verdienen)..

Over de grond in stampen gesproken..

Arv

Origineel geplaatst door Arv
[evil rant]

Ik zag vannacht na Photonic nog een stuk van Tiesto op de main stage als afsluiter op TV (MTV).. Nou daar zakte mijn broek weer van af.. Ik kon bijna de dollartekentjes (of Eurotekentjes) in zijn ogen zien twinkelen. Goh, dat ie nog tijd had om platen aan elkaar te plakken terwijl die met zijn vingertjes in de lucht staat? :duivels:

[/evil rant]

ARV
Wat bedoel je hier dan mee, als ik vragen mag? Ik interpreteerde dit als jaloers zijn op.
Wat moet ik hier anders uit opmaken.

Citaat Cyan:
volgend jaar kan je wellicht zien hoe die enorme lading posers & sloeries zich nog 20 uur langer doorsnuift:

Als jij daar nou zou staan Cyan en iemand zou dit over jou zeggen. Hoe zou je dat vinden?

ARV
Wat bedoel je hier dan mee, als ik vragen mag? Ik interpreteerde dit als jaloers zijn op.

Citaat Cyan:
volgend jaar kan je wellicht zien hoe die enorme lading posers & sloeries zich nog 20 uur langer doorsnuift:

Als jij daar nou zou staan Cyan en iemand zou dit over jou zeggen. Hoe zou je dat vinden?

cyan is maar een blowende amateur-cabaretier, dus niemand zal hem een doorgesnoven poser danwel sloerie noemen ;)

ARV

Dat mag je best vragen :D

Was gewoon een constatering en je hebt mij niet horen roepen dat ik jaloers ben en graag wil doen wat hij doet. Integendeel. Tja als dat opgevat wordt als jaloers dan ligt dat aan de persoon die het leest. Merk ook op dat er [evil rant] staat om de text waarmee ik aan wilde geven dat ik een zeik verhaaltje ging houden maw niet te serieus op te vatten is. Ook het duiveltje was daarmee bedoeld.

Hmm, ik dacht gewoon even kritisch te zijn tegenover gevestigde DJ's..

Arv

Origineel geplaatst door Arv

Ook het duiveltje was daarmee bedoeld.

Arv [/B]

Ik dacht dat het duiveltje betekent dat iemand des duivels is. Zie maar hoe misverstanden de wereld in komen. Misschien kunnen ze de smilies nog beter nader verklaren. :biertje: of :koffie:

tisch-ventilator.jpg

Pfff, chill guys! 't IS al zo warm!!!!
DV leuk? Mooi!
DV niet leuk? Pech!

Dance Valley wil volgend jaar twee dagen
"Het zou wel mooi zijn als we op ons jubileum een meerdaags festival kunnen neerzetten. Dan krijgt de dance eindelijk rock-status. Een soort Lowlands van de dance."

van de 3voor12 site
[/QUOTE

kom er al 7 jaar en er is een dig dat men niet van me kan zeggen ik ben geen poser en ik snuif niet

dit is gewoon te belachlyk voor woorden iemand van kouw intelligentie die zo aan het generaliseren slaat
en er waren 159 andere dj .s buiten triesto die ondaks hun vele jaren aan ervaring en vakmanschap toch nog de zenuwen hadden en die er voor gingen

ptobeer jy nu maar eerdt 10 a15 jaar keihard te werken aan je muziek en er alles voor op te geven maar dan ook alles
waarby je nog net geenhonger lyd

de typische patat generatie is weer aan het woord als ik jouw post lees

Back