Dance Valley 2003

Origineel geplaatst door Arv
Inderdaad Beepr, dat 'jaloers' daar bedoelde je mij mee. Bedankt hoor, je kent me niet eens en bestempeld mij direct als jaloers en afgunstig, wat niet eens zo is (mensen mogen van mijn best centjes verdienen)..

Over de grond in stampen gesproken..

Arv

Beste Arv, mijn reaktie was letterlijk "DOE niet zo afgunstig" ofwel
"Gedraag je niet zo afgunstig" ik heb je niet bestempeld als een afgunstig persoon.

Door een vaste groep word hier een beetje de "underground" elite uitgehangen en dat is gewoon irritant, als iemand hard werkt voor wat 'ie bereikt verdient die persoon respect, of de betroffene nou trance, dance r&b of palingsound maakt, who cares?

Die groep bedoel ik dan ook in het algemeen en niet jou persoonlijk Arv,
want inderdaad ik ken je niet en het lijkt me niet fair om daar dan een mening over te ventileren.

Verder lijkt me de opmerking "Doe niet zo afgunstig, dat staat zo kinderachtig"
nou niet zo kwetsend dat je je de grond ingeboord moet voelen, maar goed.

Maar waar maakt iedereen zich druk om?
Ieder zijn ding!

Kent iemand die clip van Groove Armada? "If everybody looked the same" ?

Dan heeft iedereen, maar dan ook iedereen een baard. Zou je het leuk vinden als we allemaal op jou leken cyan? Ik heb trouwens geen idee hoe je dr uit ziet, maar als ik je zo hoor moet jij wel geweldig zijn man...
Post eens een foto!

:halleluja

Je grootste bewonderaar,

-C-

olaf mol er is op d.v. wel meer als mainstage ik heb drie jongens die ook hier op het forum zitten live bezig gezien en ik was prettig verrast met hun optreden

als wat je in de media ziet jouw beelvorming is van d.v. zou ik byna willen zeggen stop onmiddelyk met televisie kyken want dan zal je de rest wat ze op de beelbuis vertonen ook wel voor zoete koek slikken

lifestyle?!

lifestyle?!

Ik zag net iemand iets zeggen over dance en lifestyle.....

Ja inderdaad... de dance-scene IS een lifestyle.... al jaren.... en JA de MUZIEK is nog altijd belangrijk...
bekende dj's zoals tiesto e.d. zijn vaak nodig om genoeg publiek te trekken om zo de party's mogelijk te maken.....
Maar daar is toch niets mis mee... als je het niet leuk of mooi vind dan ga je toch gewoon niet...

De dj's zijn al lang niet meer het belangrijkste van een feest... eigenlijk zijn ze dat nooit geweest .. alleenmaar om genoeg mensen te trekken zijn ze belangrijk.... de sfeer en de hele lifestyle eromheen is veel belangrijker en mooier... daar moet je van kunnen genieten... en als je je daar niet bij wil "aansluiten" of "bij wil horen" dan word het maar meteen underground genoemd... tja als dat zo is.....so be it..... Ik vind de commercie ook niet mooi zoals ie is... en inderdaad verschillen tussen dj's e.d. zijn te groot... maar ja zo is het nu eenmaal...probeer je daar maar tussenin te werken... das een hele taak, en als je dat lukt...ja dan ben je zeker wel goed.... maar als je dat niet wil.... dan moet je ook niet zeiekn...en gewoon je eigen ding blijven doen.... daar is ongetwijfeld ook "niets" mis mee....

greetz Erik....

ps. tis toch allemaal oud nieuws

Origineel geplaatst door Beepr
"Gedraag je niet zo afgunstig" ik heb je niet bestempeld als een afgunstig persoon.

Door een vaste groep word hier een beetje de "underground" elite uitgehangen en dat is gewoon irritant, als iemand hard werkt voor wat 'ie bereikt verdient die persoon respect, of de betroffene nou trance, dance r&b of palingsound maakt, who cares?

want inderdaad ik ken je niet en het lijkt me niet fair om daar dan een mening over te ventileren.

Verder lijkt me de opmerking "Doe niet zo afgunstig, dat staat zo kinderachtig"
nou niet zo kwetsend dat je je de grond ingeboord moet voelen, maar goed.

a'right, zand erover! *D

let's get back to makin' music!

:dj:

Origineel geplaatst door Beepr

.

is dat niet wat erg calvinistisch om iedereen die hard werkt respect te *moeten* geven? ik denk echt wel dat iedereen daar z'n eigen mening over mag hebben..... toevallig heb ik wel respect voor iemand als tiesto, maar puur voor hetfeit dat ie het zo lang consequent volhoudt en daar nu ook de vruchten van plukt...absoluut niet voor z'n muziek..nu niet en toen ie nog op de zolder van ene Bredaase discotheek ofzo draaide ook niet.....moet kunnen toch? ja ik voel me idd beetje aangesproken..als je zegt dat je een bepaalde muziekstroming die populair is bij de massa niet trekt dan ben je ineens underground elite...onzin lijkt me... ik snap dus ook niet zo goed wat je precies zo irritant vindt?

Olaf

Origineel geplaatst door silvercloud
olaf mol er is op d.v. wel meer als mainstage ik heb drie jongens die ook hier op het forum zitten live bezig gezien en ik was prettig verrast met hun optreden

als wat je in de media ziet jouw beelvorming is van d.v. zou ik byna willen zeggen stop onmiddelyk met televisie kyken want dan zal je de rest wat ze op de beelbuis vertonen ook wel voor zoete koek slikken

moet ik dan maar perse naar DV om mijn mening te vormen? ik hoef toch ook niet perse naar Irak of Portugal om me daar een mening over te vormen? zou wel het mooiste zijn, maarja je kan niet alles hebben.... tuurlijk is de media nogal eenzijd/beperkt, maar ik moet het toch ergens mee doen? je gaat mij niet wijsmaken dat er op DV zulke innovatieve acts worden geprogrammeerd, daar gaat het toch niet om? het gaat om volks-vermaak..de massa wil vermaakt worden, vroeger gebeurde dat met een kermis met bierkanon, nu hebben we daar DanceValley voor....ik zeg niet dat het crap is, ik zeg dat *ik* het crap *vind*, en ja die beeldvorming wordt idd gevormd door wat ik in de media tegenkom, maar ook door de line-up, en de mensen die ik van en naar dancevalley tegenkom op straat en in de trein..... net zo goed als iemand anders het recht heeft om het helemaal geweldig te vinden mag ik het ook allemaal rotzooi vinden...

Olaf

Re: lifestyle?!

Re: lifestyle?!

Origineel geplaatst door speady
Ik zag net iemand iets zeggen over dance en lifestyle.....

Ja inderdaad... de dance-scene IS een lifestyle.... al jaren.... en JA de MUZIEK is nog altijd belangrijk...
bekende dj's zoals tiesto e.d. zijn vaak nodig om genoeg publiek te trekken om zo de party's mogelijk te maken.....
Maar daar is toch niets mis mee... als je het niet leuk of mooi vind dan ga je toch gewoon niet...

De dj's zijn al lang niet meer het belangrijkste van een feest... eigenlijk zijn ze dat nooit geweest .. alleenmaar om genoeg mensen te trekken zijn ze belangrijk.... de sfeer en de hele lifestyle eromheen is veel belangrijker en mooier... daar moet je van kunnen genieten... en als je je daar niet bij wil "aansluiten" of "bij wil horen" dan word het maar meteen underground genoemd... tja als dat zo is.....so be it..... Ik vind de commercie ook niet mooi zoals ie is... en inderdaad verschillen tussen dj's e.d. zijn te groot... maar ja zo is het nu eenmaal...probeer je daar maar tussenin te werken... das een hele taak, en als je dat lukt...ja dan ben je zeker wel goed.... maar als je dat niet wil.... dan moet je ook niet zeiekn...en gewoon je eigen ding blijven doen.... daar is ongetwijfeld ook "niets" mis mee....

greetz Erik....

ps. tis toch allemaal oud nieuws

tja dan verschillen we toch echt van mening.....misschien ben ik oud en zuur en blase, maar ik heb denk ik wel de hele opkomt en groei van de dance-scene hier in Nederland meegemaakt....en ik vind het gewoon helemaal niet tof als mensen puur voor de sfeer en lifestyle gaan, en niet voor de muziek...dat geldt heus niet alleen voor massale dingen als DV hoor, dat geldt net zo goed voor een hippe strandtent waar 100 ultrahippe vogels uit de grachtengordel op af komen om es ff te kijken en bekenen te worden..... ik vind het persoonlijk een belediging voor de muziek, en dus ook de muzikanten die de muziek maken....dance betekent dansen....als ik iedereen maar een beetje van de ene voet op de andere voet zie hopsen met een arm in de lucht en bij elke break zie juichen omdat de DJ dan voordoet dat er een break is en je moet juichen dan wordt ik daar echt een beetje allergisch van...je gaat mij niet wijsmaken dat dat soort DV gangers de uitzonderingen zijn en dat de rest wel lekker helemaal uit z'n plaat gaat...ik geloof er nix van.... vroegah (jaja daar gaan we) was het echt de muziek *zelf* (ok ok ook wel wat drugs voor veel mensen) die je uit je dak liet gaan, en je echt dwong om te dansen..de producers en DJ's waren veelal anoniem, dus de muziek zelf moest het echt doen..nu is het precies andersom...en dat vind ik best wel zonde....maargoed, zoals idd gezegd: oud nieuws..

Olaf

Ja, wie wil er nou in een hokje gestopt worden. Generaliseren is erg makkelijk. Maar ik begrijp niet dat er muzikanten zijn die bepaalde muziek rotzooi vinden. Muziek is gevoel en je kan iemand direkt raken door een afkeurende mening over muziek te hebben. Muziek is een weerspiegeling van de ziel. Iemand kan zich aangesproken voelen. laten we daarom ieder in zijn waarde laten. Als iemand op dit forum een demo post, dan zal ik oppassen om daar een afkeurende mening over te geven. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en dus ook vele manieren om iets kenbaar te maken.

Groet Erik

oja..ik ben me bewust dat mijn postings van hierboven vast wel weer voor "underground elitisme" ofzo worden aangezien...maar dat is in mijn ogen niet zo...net zo goed als dat iemand DV geweldig kan vinden, kan ik het dus helemaal niet geweldig vinden..... mijn recht om negatief te zijn zeg maar ;)
bovenstaande komt denk ik gewoon voort uit een beetje teleurstelling over waar de dance-scene naartoe is geevolueerd..niet verwonderlijk achteraf, maar ik vind het jammer..... eigenlijk moet ik ook niet zeiken want er zijn nog steeds best wel leuke feestjes en plekken..ehh..wat loop ik toch te brabbelen..zonnesteek? misschien..ben gewoon begaan met het onderwerp, en vind het ook leuk en interessant dat er verschillende meningen hier naar voren komen zonder dat we mekaar met een breezah danwel krakers-herdershond proberen af te maken ;)

Origineel geplaatst door Catalunya
Ja, wie wil er nou in een hokje gestopt worden. Generaliseren is erg makkelijk. Maar ik begrijp niet dat er muzikanten zijn die bepaalde muziek rotzooi vinden. Muziek is gevoel en je kan iemand direkt raken door een afkeurende mening over muziek te hebben. Muziek is een weerspiegeling van de ziel. Iemand kan zich aangesproken voelen. laten we daarom ieder in zijn waarde laten. Als iemand op dit forum een demo post, dan zal ik oppassen om daar een afkeurende mening over te geven. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en dus ook vele manieren om iets kenbaar te maken.

Groet Erik

ik generaliseer niet....dat maak jij ervan..ik neem aan dat ik duidelijk ben dat *ik* die muziek rotzooi *vindt* ... lijkt me ook helemaal niet raar....kijk eens bij bv schilders of dichters onderling..smaak verschilt en is iets subjectiefs...dus iedereen kan en mag daarover een andere mening hebben

Inderdaad interessante discussie. Tot nu toe vind ik dit nog 1 van de meest interessante discussies. Deze zal zich nog wel een aantal pagina's uitbreiden. We zitten hier ook om van elkaar te leren, zijn tenslottte allemaal muzikanten en we hebben allemaal last van de hitte. Mijn ventilator maakt al overuren.

Origineel geplaatst door olafmol
ik generaliseer niet....dat maak jij ervan..ik neem aan dat ik duidelijk ben dat *ik* die muziek rotzooi *vindt* ... lijkt me ook helemaal niet raar....kijk eens bij bv schilders of dichters onderling..smaak verschilt en is iets subjectiefs...dus iedereen kan en mag daarover een andere mening hebben

OLAF niet alles wat ik schrijf is persoonlijk naar jou gericht. Ik dacht laat ik niet citeren en het algemeen houden. Dit was niet persoonlijk bedoeld. Ik hoef toch niet telkens bij elke zin "in het algemeen" te schrijven.

Groet Erik

Origineel geplaatst door Catalunya
OLAF niet alles wat ik schrijf is persoonlijk naar jou gericht. Ik dacht laat ik niet citeren en het algemeen houden. Dit was niet persoonlijk bedoeld. Ik hoef toch niet telkens bij elke zin "in het algemeen" te schrijven.

Groet Erik

okokokok point taken ;)

gaat deze draad nou nog over dancevalley.....
of over slap geouwehoer?

sorrie hoor maar misschien moeten sommige van jullie gewoon niet zoveel achter dat beeldscherpje zitten.
kan je een beetje :bekdicht: van worden.
enne... je kan je tijd toch hopelijk wel beter besteden, of niet soms?

de groeten,
chielos

o.k. olafmol point taken maar ik irriteer me aan mensen die gewoon maar wat meelullen met de rest

ik heb het verslag van mty op band om het een en ander te vergelyken was trouwens niet een keer op mainstage maar dat terzyde

wat ik op de band zag geeft wel een heel vertekend beeld van de werkelykheid e n het kan zyn dat er naar jouw maatstaven niet genoeg kwaliteit was en daar zullen wat forumleden die ik daar bezig gezien heb bly meee zyn met jouw waarde oordeel

als ik echt alleen maar kwaliteit als norm moet gaan hanteren kom ik de deur waarschynlyk nooit meer uit

voor my geldt gemotiveerde artiesten, sfeer,normale mensen met wie je een leuk geprek kan houden over muziek

en niet van die elitaire ettertjes in de categorie 15 tot 20 die met hun neus in de lucht alles comercieel vinden wat zy niet hebben gemaakt

en ja d.v. is duur .............geworden

Dance een lifestyle ?

hahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

omg, waar gaat dit nu weer heen.

Dance een lifestyle, FLIKKER TOCH OP! Zo ken ik er nog 3.

Speel je hockey dan is hockey ook een lifestyle?
Speel je een synth dan is een synth ook een lifestyle?
Ga je naar de supermarkt dan is de supermarkt ook een lifestyle?

Wie die loze uitspraak heeft gemaakt moet toch echt zijn huiswerk gaan doen.
Artiesten hebben een lifestyle aan de hand van de muziek. Die leven ervan. Niet de bezoeker.
De bezoeker ziet de artiest als een soort van god en vervolgens gaan ze mee doen met heel het so called "image" circus.
Zie je er zo uit dan doe je dit zie je er anders uit dan doe je dit. Dat is pas triest.

Goed dat is alleen mijn mening.

Re: Re: lifestyle?!

Re: Re: lifestyle?!

Origineel geplaatst door olafmol
misschien ben ik oud en zuur en blase, maar ik heb denk ik wel de hele opkomt en groei van de dance-scene hier in Nederland meegemaakt....en ik vind het gewoon helemaal niet tof als mensen puur voor de sfeer en lifestyle gaan, en niet voor de muziek...dat geldt heus niet alleen voor massale dingen als DV hoor, dat geldt net zo goed voor een hippe strandtent waar 100 ultrahippe vogels uit de grachtengordel op af komen om es ff te kijken en bekenen te worden..... ik vind het persoonlijk een belediging voor de muziek, en dus ook de muzikanten die de muziek maken....dance betekent dansen....als ik iedereen maar een beetje van de ene voet op de andere voet zie hopsen met een arm in de lucht en bij elke break zie juichen omdat de DJ dan voordoet dat er een break is en je moet juichen dan wordt ik daar echt een beetje allergisch van...je gaat mij niet wijsmaken dat dat soort DV gangers de uitzonderingen zijn en dat de rest wel lekker helemaal uit z'n plaat gaat...ik geloof er nix van.... Olaf

Olaf, met alle respect, maar je haalt me wel een beetje het bloed onder de nagels vandaan met dit soort uitspraken. Van iemand die zich oud, zuur en blasé noemt mag je beter verwachten. Dat een puberale patat-generatie zoals Silvercloud dat noemt, een beetje loopt te schoppen tegen alles wat commercieel is, omdat ze denken alles al te weten en te kennen... so be it! Ik heb ook de dance-scene meegemaakt vanaf het prille begin met illegale acid-feestjes etc. Nou en? Leuk om over te vertellen, maar daar ga ik niet mijn status aan afmeten!

Maar geef nou ff toe: wat is er nou leuker een nummer te maken waarvan je merkt dat mensen er vanuit hun dak gaan? Dat geeft mij in ieder geval een kick, ookal heb ik er verder nooit ene cent mee verdiend. En dat mensen staan te hupsen en te springen... dat is hun manier om van die muziek te genieten. Laat ze lekker. En geloof me: het grootste deel van de DV-bezoekers heeft genoten van het evenement. Ik houd niet zo van massale dingen, maar dit was zo opgezet, dat iedereen zijn ding kon doen. En dat beviel mij allerzins prima.

Conclusie: en dat is hier al vaker gezegd, ieder zijn ding! En kap met die afgunst en met dat gezeik (dat even niet persoonlijk, Olaf.. :) )

Back