Jv-80

Bert ten Hove

Whatever
Dames en heren forumleden.

Ik heb een JV-80 aangeboden gekregen voor 200 euro. Omdat ik op zoek ben voor een vervanging voor mijn midi keyboard van Evolution (MK-149), die ik wat beperkt en erg lawaaierig vind em mijn Yamaha keyboardje, de PRS-280, welke ik gebruik om af en toe ff op te pielen, lijkt me dit wel wat.
(ik heb al gezocht op dit forum, maar ben daar niet erg veel wijzer van geworden. ook Google al geprobeerd)

Ik ben er al achter dat de geluiden, hoewel niet slecht, toch niet van wereld klasse zijn.
Het apparaat is van 1992.
Qua polyfony en multitimbratliteit (wat een woord, pffffffff) is ie wat bepertk.
GM hoort niet tot de opties.

Mijn vragen:
Hoe is de JV-80 als masterkeyboard, gebruikt met Sonar en JV-1010 (voorlopig) vwb midi?
Hoe is de kwaliteit van het keyboard, aftertouch en aanslaggevoeligheid?
Hoe lastig of juist niet is het editten van geluiden?
Zijn er nog meer dingen die ik moet weten?

Bert

jv-80 is niet gelijk aan jv-1080, jv-80 heeft o.a. maar 28 stemmen, minder en andere golfvormen en minder effects
maar verder is de structuur van de synth vergelijkbaar met de latere jv/xp modellen waaronder de jv1080 en xp80... en het geluid trouwens ook

hoi,

ik heb een jv880 gehad, de module van de jv80.
tis alweer een tijd geleden...

kwa geluid vond ik 'm best wel goed

Je kan er ook nog een jv/xp expansiebord inzetten, waardoor je 256 patches meer hebt.(zijn 2ehands ong 120-150 euro)
En ook voicekaartjes met ca 10 patches/waveforms.
Volgens mij kan je met een ve-1 (weet niet zeker) kaartje het aantal stemmen/parts vergroten..............

Wat gm betreft kan je, als je een pop-expansoin hebt toch redelijk goed een gm-bankje bouwen.
Weliswaar geen 16parts, maar toch.

Het editen heb ik me niet echt mee bezig gehouden, maar als je de menustructuur een beetje kent, zijn er mooie geluiden mee te maken.
Hij is niet echt moeilijk te programmeren, alleen je moet een beetje veel (vond ik) de menu's doorlopen.

200 euro is geen verkeerde prijs voor een jv80.

Vins.

sounddiver is idd erg handige tool voor het editen.

ik gebruik het af en toe wel eens bij m'n D50.

hier
ook nog wat info en editor voor jv80

Vins.
[ot: Bambam, weet je of er een d50 editor voor atari st gemaakt is? ]

Origineel geplaatst door Vinsound
.
[ot: Bambam, weet je of er een d50 editor voor atari st gemaakt is? ]

offtopic, ja die is er en volgens mij heb ik die ook ergens nog.
Ik zal wel ff voor je kijken als ik volgende week in de studio ben

Origineel geplaatst door bambamstudio
offtopic, ja die is er en volgens mij heb ik die ook ergens nog.
Ik zal wel ff voor je kijken als ik volgende week in de studio ben

:halleluja :halleluja
thnx BamBam

Vins.

Nou, ben wezen kijken en heb 'm gekocht. :geslaagd:

Hartelijk dank voor alle reacties, kloppen goed met mijn eerste ervaringen.

vervanging voor mijn midi keyboard van Evolution (MK-149), die ik wat beperkt en erg lawaaierig vind em mijn Yamaha keyboardje, de PRS-280
Deze zijn dus nu te koop!

Dat MIDI gebeuren werkt overigens goed, dat vind ik belangrijk. De klanken, tja, best wel heel mooie, maar ook wel beetje bagger geluiden hier en daar. Alleen geen manual dus. Iemand die me daar aan kan helpen?
Google leverde me niets op . . ;{

Nou ja, eerst maar even een :biertje:

Back