Buitenlandse verkoper???

Paypal is NIET veilig en wordt daarom ook vaak gebruikt voor scams

Die idioten hebben ooit mijn geld vastgehouden voor 4 maanden aan een stuk (dit ging er nog es 4 duren). Een bedrag van over de 1000 euro is dus automatisch verdacht volgens hun.. Na veel DOORbellen, want ze wimpelen je snel af, heb ik met de directeur van de afdeling kunnen spreken, hebben ze gelijk de blokkering opgeheven. De reden waarom dat ze zo'n random blokkering doen is om natuurlijk geld van je te trekken, op het bedrag dat ze van je vastzetten. Vervelend rotsysteem overigens. Je stort je geld, en dan duurt dat twee dagen voordat het verschijnt op je Paypal-rekening. Waarom denk je? Ja precies. Of je wilt een paar schoenen kopen ofzo, je klikt Paypal, je word doorverwezen. En dan kan je enkel en alleen met je creditcard betalen. Wat niet al te veel mensen hebben, zoals ik. Ik moest die boel daar runnen, was alles opgelost. BetaalVRIENDJE?

een verveelde prins ?

IP track.....United Arab Emirates...........
en het is algemeen bekend dat dat de plek op het schiereiland is waar je de beste en grootste en mooiste en duurste en... tweedehandse synths kunt shoppen :D ze weten daar trouwens wel raad met oplichters, dus gek dat hij/zij vanuit daar opereert

Die idioten hebben ooit mijn geld vastgehouden voor 4 maanden aan een stuk (dit ging er nog es 4 duren). Een bedrag van over de 1000 euro is dus automatisch verdacht volgens hun.. Na veel DOORbellen, want ze wimpelen je snel af, heb ik met de directeur van de afdeling kunnen spreken, hebben ze gelijk de blokkering opgeheven. De reden waarom dat ze zo'n random blokkering doen is om natuurlijk geld van je te trekken, op het bedrag dat ze van je vastzetten. Vervelend rotsysteem overigens. Je stort je geld, en dan duurt dat twee dagen voordat het verschijnt op je Paypal-rekening. Waarom denk je? Ja precies. Of je wilt een paar schoenen kopen ofzo, je klikt Paypal, je word doorverwezen. En dan kan je enkel en alleen met je creditcard betalen. Wat niet al te veel mensen hebben, zoals ik. Ik moest die boel daar runnen, was alles opgelost. BetaalVRIENDJE?

Geen betaalvriendje.... er zijn in dit geval twee redenen om jouw gelden te blokkeren, eerste is om constant een groot bedrag op hun eigen rekening te hebben (want je bent niet de enige en naar wat ik begrepen had zijn er iedere dag 10.000-en de klos dus dat schiet lekker op) ze trekken hier rente van want dit bedrag kunnen ze "uitlenen" dus pure winst.
Tweede reden is om jouw prive gegevens te verzamelen (paspoort en rekeningafschriften) hierop staan al jouw persoonlijke nummers,pasfoto, belastingnummer en adres vermeld wat weer verkocht wordt aan derden (ook de NSA snoept hier van mee gezien Paypal onder Amerikaanse vlag staat)

Voor de eerdere vraag van Synthiman.... Er zijn voldoende berichten te vinden over het wel en vooral het wee van de betaalvriend en fraude op het internet.
Bekendste truc is dat men een aankoop doet en dit dan (omdat ze toch in de buurt zijn) dit persoonlijk komen ophalen (ze hebben dan ook vaak haast) in dit soort gevallen wordt er soms vergeten om een ontvangstbewijs te tekenen (met geldige papieren omdat men anders kan claimen dat dit niet van hun is) en dienen later een claim in voor niet leveren (je heb immers geen ontvangstbewijs/verzendbewijs)

Gezien PP geen bank is kan je je dus niet beroepen op bankbescherming volgens de richtlijnen en kan je alleen via tussenkomst van de rechter (geheel op eigen kosten natuurlijk) verhaal proberen te halen.

Dat ze "verdacht" als excuus gebruiken om je geld vast te houden om er rente op te krijgen. Lekker smerig.

Zwaar off-topic dit :p

Ik denk dat de 'trucs' van PP in het niet vallen bij alle domme en doortrapte fraudepogingen van onze medemensen. Hun policies komen niet overeen met het imago dat ze proberen op te bouwen. Er is natuurlijk geen enkel verschil met welke bank of verzekeraar dan ook, wat dacht je dan? Je trapt toch ook niet in al die vrolijke spotjes van ING, ABN etc etc? Toch?

Ik kreeg ook een aanbieding van hem op mijn vraag voor een yamaha PSS790.

Ik kocht een keer een tape recorder via ebay, betaald met Paypal.
Persoon stuurde niks op, dus ik heb de betaling terug laten boeken.
Sindsdien is mijn paypal account geblokkeert omdat hij Paypal vertelde dat ik niet had betaald.
Maarja, heb ook niks ontvangen, sinds dien ook niet meer echt willen gebruiken.

Heb er ook één van hem gehad over een focusrite interface. Ik heb heel wantrouwig een tweede e-maila dres van me gegeven en hij stuurde wat foto's door. Hij vroeg of ik het geld via moneygram kon overschrijven en ik ben er verder niet meer op in gegaan :p

Ik vraag me af hoeveel mensen er wel zijn ingetrapt en deze knurft geld hebben gestuurd...iemand?

Bij dat soort gasten uit het verre buitenland vraag ik altijd eerst waar ze precies wonen, dat doe ik ook met de verkopen van mezelf op marktplaats. Als ze dan reageren dat het vreemd is, weet ik voldoende. Heb twee jaar geleden een DJ apparaat op die manier kwijtgespeeld, kreeg uiteindelijk van de douane in dat betreffende land dat ik het apparaat terug kon komen halen, ja me hoela.....:stupid:stupid

Ik woon (en met mij ook een aantal andere forumleden) in het buitenland, dat wil niets zeggen dat alles wat buitenlands is per definitie slecht is natuurlijk ..... echter voorzichtigheid is wel geboden natuurlijk.
In Nederland/Belgie kunnen ook knurften zitten, geloof dat hier ook een aantal topics over zijn geweest.

Voorzichtigheid is geboden en laten we elkaar op de hoogte houden van dis soort zaken dan komen we al een heel eind.

lukt het een beetje met blonderen jeroen ?
kreeg even een soort deja vu

Back