Nord Electro 4d gekocht..maar welke monitor boxen?

tBone

Nieuwkomer
Hi mensen,
Zoals ik bij m'n voorstelrondje al aangaf had ik me aangemeld op dit forum om me te oriënteren op een nieuw keyboard. Dat is gelukt, sinds een dag de trotse bezitter van een Nord Electro 4d:mega:
Ik dacht deze thuis voor de komende tijd wel aan te kunnen sluiten op m'n yamaha recieven, maar er zit een delay in. Vervelend en ook een beetje raar, maar zo'n ding is er ook niet echt voor bedoeld natuurlijk. Dus dan maar meteen eigen monitorspeaker(s) denk ik. Ik heb daar geen verstand van, kunnen jullie me helpen? Waar moet ik op letten, hebben jullie ervaring welke goed passen bij de nord? Ik wil spelen! =(

Alvast bedankt voor jullie hulp, wordt gewaardeerd:halleluja

Ciao,
Timo

Is het een 5.1 receiver? Want daar kun je delay per speaker instellen. Voor de rest zou 't geen probleem moeten zijn om die te gebruiken, als je 't zaakje tenminste niet overstuurt.

Dit is een ontzettend open vraag, dus laten we het aantal mogelijkheden eens snel terugbrengen.

Wat is je absolute maximumbudget in euro's? Dus niet "niet te duur" - 500? 1000? Minder? Meer?
Wil je de speakers alleen thuis gebruiken om naar je Nord te luisteren (m.a.w. je hoeft ze niet mee te sleuren op 't podium)
Hoe groot is de ruimte waar je ze wil gebruiken?

KRK speakers zijn altijd wel budget-bewuste keuzes. In tegenstelling tot reguliere speakers die op een stereo zitten zijn monitors vaak actief - de versterker zit er dus ingebouwd. Dat weegt dus wat meer.

Dank voor je snelle reactie! Het is idd een 5.1 reciever en nu je het erover hebt weet ik dat je de delay in kunt stellen. Het leek echter wel of ie het ook niet trok als ik snel speelde, maar eerst maar eens de delay uitzoeken.