Waarom Reason zuigt:

Origineel geplaatst door mw3003
das waar. maar tja.. iets maakt die virus vetter.. en net zoals met samplers.. ze klinken gewoon vet.
ik weethet. je zult altijd mensen zoals wij hebben [pro<>contra] ;)

misschien zijn het de convertors oid die ook meespelen,... ik weet het niet ;)

convertors spelen idd wel mee in de karakteristieke klank van hardware....daarom heb ik ook nog een SB live in mijn PC hangen, om die oude akai sound te krijgen :D

Origineel geplaatst door Shivah
zou kunnen toch vertellen mijn mackies een heel ander verhaal zijn ze mischien psychotisch?

hihi...wie weet! teveel baardharen van Greg Mackie gezien ;) nee..kweetnie....persoonlijke smaak denk ik.... ik had trouwens wel een keer mijn soundcard links en rechts verkeerd om aangesloten..dat was een drama...fase-problemen

Origineel geplaatst door olafmol
convertors spelen idd wel mee in de karakteristieke klank van hardware....daarom heb ik ook nog een SB live in mijn PC hangen, om die oude akai sound te krijgen :D

-lol- :) hehehe :)... suc6 btw.. zal niet snel lukken :P

Re: Re: soft-hard

Re: Re: soft-hard

Origineel geplaatst door olafmol
persoonlijk ben ik er zeker van dat het bijna altijd gaat om psychologie, de charme van de lichtjes, het kastje, de kostprijs, de knopjes etc. die je het gevoel geven dat het toch echt beter klinkt..... maar da's mijn bescheiden mening ;)
Sex met een dame met een heel mooi hoofd, voelt op een of andere manier toch lekkerder dan sex met een dame met een heel lelijk hoofd, terwijl het precies hetzelfde resultaat oplevert, namelijk sex..
Ik prefereer ook sex met een dame met een mooi hoofd boven sex met een dame met een lelijk hoofd... Terwijl er echt geen verschil is.. Het 'werkt' gewoon lekkerder.. Toch?

Origineel geplaatst door mw3003
-lol- :) hehehe :)... suc6 btw.. zal niet snel lukken :P

hehehe..ach zolang er mensen zijn die zowaar pieken voor mijn muziek-brouwsels betalen zijn hoor je mij niet klagen ;) (vreemde gewaarwording overigens )

Re: Re: Re: soft-hard

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Sex met een dame met een heel mooi hoofd, voelt op een of andere manier toch lekkerder dan sex met een dame met een heel lelijk hoofd, terwijl het precies hetzelfde resultaat oplevert, namelijk sex..
Ik prefereer ook sex met een dame met een mooi hoofd boven sex met een dame met een lelijk hoofd... Terwijl er echt geen verschil is.. Het 'werkt' gewoon lekkerder.. Toch?

hahaha....interessante stelling...zal vanavond weer eens mijn juno6 opwrijven... 8)

GEWELDIG :okdan:

Latan we dit topic nou maar gewoon "Waarom Soft-synths zuigen:" noemen....;)

Origineel geplaatst door Bass
Latan we dit topic nou maar gewoon "Waarom Soft-synths zuigen:" noemen....;)
Het is niet zo dat ik sex met een dame met een lelijk hoofd vervelend vind... Het is gewoon anders. Ik denk dat een dame met een mooi hoofd ook kan zuigen..

Nu moet ik maar ophouden, het gaat nergens meer over. Discussie over softsynth vs hardware is een kwestie van smaak en gewenning, niets anders. Negeer mij maar eventjes.

Jamaar softsynths hebben alleen maar virtuele inputs, da's eigenlijk nix.. :D

Nieuwe Refills in de CD gleuf van je Computer.... hmmmz :) ja dit gaat inderdaad nergens naar toe.

waarom Reason zuigt:
1) Interface - Waarom maken ze al interfaces na van bestaande bakken. Voordeel is juist dat je een groot scherm hebt waarbij je mooie menuutjes kan maken maar nee ze maken een LCD na in een PC progje... Wat onzinnig!
2) Graphische overhead - Waarom ziet 't er in godsnaam uit als een rack? Leuk hoor al die CPU cycles daaraan opofferen. Is ook niet echt overzichtelijk want je kan niks resizen en verplaatsen.
3) "Integratie" met Rebirth. Moet je ze te gelijk runnen dat gaat natuurlijk lekker, not. Vooral als je 't op mijn kleine laptop draait met 800 x 600 zodat ze niet tegelijk op 't scherm staan.
4) Sequencer - Jezus deze is echt bar slecht, daar moet iedereen over eens zijn, gelukkig kan je een externe gebruiken (?); nog niet geprobeerd...

- tja,
- de interface is bedacht door de ontwerper, als de interface van een hardwarebak niet bevalt koop je m ook niet,
- resizen gaat dan ook niet (naja niet onzder modding) :)
- hoe het er verder uitziet.. tja herkenbaarheid denk ik. met een excel sheet vol parameters kan je geen muziek maken.
- integratie met rebirth.. via rewire kan je een heleboel voor elkaar krijgen, ook met cubase erbij
- sequencer... als je eenmaal met de seq van reason kan werken dan schijnt ie vrij makkelijk te werken..!
- ow ik ben trouwens geen reason gebruiker.

met een excel sheet vol parameters kan je geen muziek maken.

Dat gaat eigenlijk best goed! Beter als met de sequencer van Reason, dat zonder meer!

Origineel geplaatst door Roel
waarom Reason zuigt:
1) Interface - Waarom maken ze al interfaces na van bestaande bakken. Voordeel is juist dat je een groot scherm hebt waarbij je mooie menuutjes kan maken maar nee ze maken een LCD na in een PC progje... Wat onzinnig!
2) Graphische overhead - Waarom ziet 't er in godsnaam uit als een rack? Leuk hoor al die CPU cycles daaraan opofferen. Is ook niet echt overzichtelijk want je kan niks resizen en verplaatsen.
3) "Integratie" met Rebirth. Moet je ze te gelijk runnen dat gaat natuurlijk lekker, not. Vooral als je 't op mijn kleine laptop draait met 800 x 600 zodat ze niet tegelijk op 't scherm staan.
4) Sequencer - Jezus deze is echt bar slecht, daar moet iedereen over eens zijn, gelukkig kan je een externe gebruiken (?); nog niet geprobeerd...

- tja,
- de interface is bedacht door de ontwerper, als de interface van een hardwarebak niet bevalt koop je m ook niet,
- resizen gaat dan ook niet (naja niet onzder modding) :)
- hoe het er verder uitziet.. tja herkenbaarheid denk ik. met een excel sheet vol parameters kan je geen muziek maken.
- integratie met rebirth.. via rewire kan je een heleboel voor elkaar krijgen, ook met cubase erbij
- sequencer... als je eenmaal met de seq van reason kan werken dan schijnt ie vrij makkelijk te werken..!
- ow ik ben trouwens geen reason gebruiker.
Het is inderdaad een kwestie van smaak denk ik...
Ik heb lang alleen maar met Reason (2.0) gewerkt...
En heb mijn eigen werkwijze met de sequencer gevonden, en het werkt voor mij erg intuïtief...
Nu ik overstap op Cubase, heb ik daar juist dat gevoel van wat is dit nou weer voor wir-war...

En hier werkt de integratie van rebirth echt helemaal top, geen enkel probleem mee what so ever.
Wat betreft die herkenbaarheid, dat vind ik echt een zeer groot pluspunt, dan leer je ook een beetje hoe het in het 'eggie' werkt...

Ik ben zwaar benieuwd naar de nieuwe versie van Reason, en ik hoop dat ze wat minder concessies doen qua CPU-kracht... of 2 versies uitbrengen ofzo... een zware versie en een lite versie... dat zou ideaal zijn..

Alle mensen die zeggen dat reason waardeloos is, zijn gewoon zo slecht dat ze er niks moois uit kunnen halen ze denken dat het duurste van het duurste nodig is om iets moois te maken maar dat is niet zo je moet je spul begrijpen van binnen en van buiten!! maar dat kunnen ze niet en zeggen ze dat het een slecht programma is maar ze zijn gewoon zo slecht en lui om het te begrijpen.

met reason zijn echt wel betere nummers gemaakt dan door sommige van juullie met duur spul.

Origineel geplaatst door DraZziC
Alle mensen die zeggen dat reason waardeloos is, zijn gewoon zo slecht dat ze er niks moois uit kunnen halen ze denken dat het duurste van het duurste nodig is om iets moois te maken maar dat is niet zo je moet je spul begrijpen van binnen en van buiten!! maar dat kunnen ze niet en zeggen ze dat het een slecht programma is maar ze zijn gewoon zo slecht en lui om het te begrijpen.

met reason zijn echt wel betere nummers gemaakt dan door sommige van juullie met duur spul.

en nu ff rustig ademhalen ;)

ik hoorde laatst dat tiesto een nummer dat met reason is gemaakt in miami draaide.. :)

**hmm hoor ik nu ineens een stormloop op reasonpakketten?? :P**

Origineel geplaatst door DraZziC

je zal er wel een reason voor hebben

Origineel geplaatst door Shivah
je zal er wel een reason voor hebben

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA MENSEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!! de vrijdagmiddag is weer begonnen! ;)

ohja...voor de trenzerts onder ons: in reason2 zit in de malstrom-module een soort supersaw sound..... niet doorvertellen he! ;)

Back