Jomox Xbase 999

vcovca

NOXGENUS
Ik zit te tobben enzo...

Ik denk dat ik een Jomox Xbase 999 wil kopen. Ik koop niet iets om het zo maar weer verder te verkopen, dus effe kopen om te proberen is niet echt een optie. Ik speel zo nu en dan eens live, en neem dan m'n 808 mee. Iedere keer is dat weer een klote klus, want die 808 moet dan dus weer alle patronen hebben die ie had, en dus moet ik gaan programmeren. En een 808 is vooral heel erg een 808, en niks anders, daarom is ie ook zo dik! Maar mijn idee is dat als ik de Jomox heb, dat de 808 lekker thuis kan blijven. De Jomox onthoud ook iets beter dingen enzo, en doet ook midi in plaats van sync, dus hoef ook niet meer een extra doosje mee te sleuren enzo die midi naar dinsync vertaalt.

Het ding is dat ik daarvoor m'n Linndrum wil verkopen, geld groeit niet aan bomen. Die Linn staat hier al tijden niks te doen. Beetje zonde als ik die verkoop voor de Jomox, en dat de Jomox dan niks staat te doen. De Jomox mag in den studio wel de taken van de Korg EMX1 overnemen, dus vooral lekker een 909 nadoen, maar dan wel met losse outputs, want dat is kei irritant (vind ikke).

Wie heeft hem, en vooral, wie heeft hem in de buurt van Nijmegen waar ik op bezoek kan komen om te speule? In Nederland zijn er weinig winkels die hem hebben toch?

Heul niemand nee?

Ik heb de xbase-999 gehad, de kick is heel erg jomox (mbase_11) de rest is erg resonant en de sequencer is een pain... Denk dat inkloppen de op de 808 sneller gaat. Voor een 808 compact ben je met een Miami beter af

Tjah, de Korg EMX is ook erg Korg EMX... is het zo resonant dat het irritant is? Beetje hoog eruit en het is opgelost zou je denken, of nie?

En die Tempest is toch ook vrij blikkerig? Of kunnen die YouTube mensen gewoon geen goeie filmpjes make?

de tempest mocht willen dat ie blikkerig klonk. een duffe oude stoffige krant is t

Is dat goed of slecht?

Zou bijna voor de Akai 2500 gaan....

ik heb de jomox 888
heb er nog niet zoveel mee gedaan. Ik heb niets qua ervaring met andere drumdozen, maar ben eigenlijk stiekem aan 't dromen over een andere bak… MFB dansbeer of zo. Dan lees ik weer dat een octatrack een gerief is maar op de synthmeet vond ik 'm maar mysterieus ingewikkeld en slecht klinken (wat aan de samples zou liggen)
Anyway. Ik ben er dus niet uit, ik zou liefst de jomox verkopen voor iets anders… Maar als dat niet bevalt en ik wil de jomox terug, zou dat wel eens een hele zoektocht kunnen worden, want zo vaak zie je 'm niet verschijnen…
Misschien moet je maar eens naar hier komen VCOVCA met je 808, dan kan ik die leren kennen van je en jij mijn 888 - en ik ben al naar de synthmeet geweest, kom jij eens naar Antwerpen :)

heb er nog niet zoveel mee gedaan... .. maar ben eigenlijk stiekem aan 't dromen over een andere bak…

Sorry dat ik het zeg he man. Maar je zou beter eens je gear effectief leren kennen. In plaats van alles om de haverklap te kopen en de deur uit te doen. Ik leid dit enkel af uit je posts op het forum.

Verder OT: De 888 en 999 zijn eigenlijk echte krengen om te programmeren. Toch zeker als je er live wat mee wil.

Mijn 999 is snel de deur uitgegaan....de sequencer is vaag....

Je kan beter een airbase nemen en een mbase11 die extern sequencen.

Sorry dat ik het zeg he man. Maar je zou beter eens je gear effectief leren kennen. In plaats van alles om de haverklap te kopen en de deur uit te doen. Ik leid dit enkel af uit je posts op het forum.

Verder OT: De 888 en 999 zijn eigenlijk echte krengen om te programmeren. Toch zeker als je er live wat mee wil.

Je mag dat zeggen. Ik praat over verkopen maar alles staat hier nog. Weet best wel dat ik vaak de beperkende factor ben. Maar Ik heb er dus voldoende mee gewerkt om te weten dat ie moeilijk is.
En dat merk je snel... ;)
Dus nu ik toch aandacht heb: is een mfb tanzbar van 800 euro fijner?
Octatrack lijkt me moeilijk. Mfb is niet te vinden 2e hands en zeldzaam om review van kopers te vinden.
Een afgeragde 606 voor 250 dan? Of een miami?
Weldra (vandaag hoop ik!) is mijn meubel eindelijk klaar zodat ik niet moet kiezen tss produce of dj gear setup. Doel is idd meer met t speelgoed bezig te zijn ;)

Laatst gewijzigd:
Ja wel een gaaf ding. Maar heb nu een MPC... werkt ook :D

En net zo vadzig met goeie samples ook trouwens. 808 kan voortaan ook lekker thuis blijven, niet meer mee sleuren. 10 outputs.. ok mooi.

Maar heb wel serieus naar die 999 zitten kijken :)

Ben een tijdje met mijn tanzbaër aan de slag, was de jomox uit 't oog verloren. Heb 'm eens terug aangezet en hij blijft lekker hier…
Indien iemand interesse in een 999: een mod hier doet zijne weg, je ziet ze maar erg zelden te koop...

Back