MoogTaurus 1 geluiden

polypenko

Nieuwkomer
met welke eenvoudige (lees goedkope) midi module
kan ik Moog Taurus achtige geluiden creeren???
bv. de Novation A-Station?

hoor graag.

Re: MoogTaurus 1 geluiden

Origineel geplaatst door polypenko
met welke eenvoudige (lees goedkope) midi module
kan ik Moog Taurus achtige geluiden creeren???
bv. de Novation A-Station?

hoor graag.

De Taurus 1 schijnt volgens kenners de vetste te zijn. De Taurus 2 is eigenlijk gewoon een Moog Rogue met voetpedalen.

Het zijn beide erg simpele synths die je qua mogelijkheden met vrijwel elke virtuele analoog na zou kunnen doen. Het enige wat er misschien bijzonder aan is is het Moog filter, deze zou je ook in de vorm van een Moogerfooger aan kunnen schaffen. Je zou ook gewoon een Moog the Rogue op de kop kunnen tikken (max. 500 euro)

Waarom wil je eigenlijk moog Taurus 1 geluiden kunnen maken?? Het enige wat er echt bijzonder aan is zijn de voetpedalen:D

moog taurus 1

moog taurus 1

ik zoek dus een module waar het echte Moog Taurus 1 geluid
zo dicht mogelijk door benaderd wordt.

Taurus 1

Taurus 1

Effe een antwoord over de TAURUS 1.
Als verwoed bespeler met een tussen pauze van 18 jaar heb ik hier wel het een en ander over te melden.
Toen ik in de zomer van 2000 weer ging spelen in mijn oude symfo-bandje bleek het gelijk een vet probleem om de oude Taurus klanken terug te krijgen. Na veel gehannes met synths van Roland, Korg, Emu, Akai samplers en allerlei andere modernere merken bleek voor mij als verwend kreng (ik had er vroeger 2) de Nordlead modular als beste uit de bus te komen en niet alleen vanwege de klank. JA ja ik heb ook andere goden geprobeert zoals de Andromeda en de echte MiniMoog zelfs een MIDI-Moog maar ja die waren onbetaalbaar.
Het voordeel van de Nordlead is dat er door het juist programmeren ook nog bijna alle schakelaar functies van de Taurus na te maken zijn...Heel erg belangrijk. de TAURUS is niet alleen goed vanwege de klank maar vooral bruikbaar door de manier van schakelaars en schuiven hierdoor kan je staand spelen en in mijn geval bassen en voetbassen tegelijk. Probeer dat maar met andere pendalen...ik kan het weten ik heb ze geprobeerd...de Roland en alle andere.
Iniedergeval de Nordlead kan dus onder gewoon midi een pendaal aansturen en dan met een midi schakelblok een paar schakelaars en zelfs met gewone aan/uit schakelaars middels de speciale i/O s vanalles schakelen..dan heb je alleen nog een volume pendaal en een Midi pendaal nodig voor het filter..Klaar...en het klinkt overtuigend VET.
MAAR
ik heb toch maar met veel moeite in jan. 2001 een echte Taurus 1 gekocht ... + een reis naar amerika..peperduur.kosten almetal € 4000,- opsturen wilde men niet en ik wilde wel zien wat ik ging kopen.

Nu heb ik door mijn constante zoektochten wel de nodige kontakten opgedaan dus als je overweegt dr een te kopen...laat ut maar weten..

Hastlaviesta:mexico:

genesis heeft voor de we can't dance tour de moog taurus vervangen door de moog source voor het zelfde geluid. ik hoor weinig verschil.

voor de rest...zelfs mijn JX1 kan zo'n vet geluid voortbrengen met beetje tweaken. de vintage keys heeft taurus geluiden in zich.

Origineel geplaatst door Raheem23
Ermmm....Ja vooral die vette 24dB filters in de JX1 doen 't hem :D
het geluid komt anders aardig inde buurt. Heb maarzat moog taurus nummers die ik vaak genoeg speel en ach soms is er een handje vrij :) dan maar basspedaal lijntje meespelen. vinden de buren altijd zeer plezant om aan te horen en te voelen ;) (trilt lekker mee ;) )

overigens, de taurus 1 klinkt wat anders als de taurus 2...

Back