juno 106 upgrade

Ik wou de kiwi 3p upgrade bestellen bij Rubadub, maar zie niet waar ik een land kan selecteren onder de guest account, iemand enig idee hoe ze nu weten dat je uit Nederland komt? Want ook bij shipping info staat niets over buitenlandse verzendingen...

Kon het ook niet vinden gewoon doorgekliked en the Netherlands ingevuld nu staat er "blababba - Den Haag - The Netherlands - Great Britian" :D naja die gasten zullen wel mailen erover

Met wat voor verf zou je die 106 achterkant zwart kunnen verven?

ff kijken of ik dat ga doen, het is tenslotte de achterkant maar ;)

Wat is die swap back board precies trouwens?

interessant maak je dan een sound demo van de sounds die je niet kan maken op een originele.

KIWI net binnen gekregen uit engeland...morgen gaat de 106 naar de installateur

spannend ;)

Ik moet nog even wachten :engel:. Diegene die het voor me wil doen, is aan het verhuizen en ik wacht ook nog op de voicechips die ik heb besteld.

JurgeN

Ik heb 'm vorig jaar voor iemand gedaan. Ziet er ook erg mooi uit.

Ik heb al liggen. De print ziet er inderdaad goed uit. Soms wel jammer dat zoiets dan ingebouwd wordt en niet meer zichtbaar is...:P

JurgeN

De kiwi is hier ingebouwd. Heb even snel wat nieuwe functies doorgelopen en moet zeggen dat het allemaal erg goed in elkaar steekt.
Het inbouwen is relatief simpel, afgezien van het plaatsen van de IDE socket in de voetjes die je plaatst waar de originele CPU van de Juno zat.
Hier moet je erg hard op drukken, buiten mijn comfort zone zeg maar..

Zoals beloofd een paar foto's:
foto 1.jpg

foto 3.jpg

foto 2.jpg

Er waren ook stukke voice chips daar zijn D'naabs clones in gezet.
foto 4.jpg

Nu snel verder testen! :)

afgezien van het plaatsen van de IDE socket in de voetjes die je plaatst waar de originele CPU van de Juno zat.
Hier moet je erg hard op drukken, buiten mijn comfort zone zeg maar..

Vermoedelijk hetzelfde issue wat ik had met het vervangen van het geheugen van een DSS1. Er blijft net even teveel tin op de doormetalisering zitten zodat de gaatjes net niet groot genoeg zijn voor de pinnen die erin moeten? Ik had in eerste instantie ook ruzie met die sockets.

Ik heb van j.baars het trucje met een klein dingetje die gaatjes open prikken. Ik heb na desolderen uiteindelijk een 0,8mm boortje gebruikt om de tinrestjes (met de hand, niet met een boor) eruit te draaien zodat de pinnetjes van die sockets er beter in gingen.

Vermoedelijk hetzelfde issue wat ik had met het vervangen van het geheugen van een DSS1. Er blijft net even teveel tin op de doormetalisering zitten zodat de gaatjes net niet groot genoeg zijn voor de pinnen die erin moeten? Ik had in eerste instantie ook ruzie met die sockets.

Ik heb van j.baars het trucje met een klein dingetje die gaatjes open prikken. Ik heb na desolderen uiteindelijk een 0,8mm boortje gebruikt om de tinrestjes (met de hand, niet met een boor) eruit te draaien zodat de pinnetjes van die sockets er beter in gingen.

Wat jij beschrijft ging prima, inderdaad op die manier de gaatjes geleegd, maar om dan de doughter board in die sockets te prikken. Moest echt hard duwen. :)

Back