under construction - gepingel

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Op aanraden van een forumlid heb ik mijn Hammond pianootje eens in de line ingang van mijn pc geplugd....
(de geluidskaart heeft geen midi en een pedaal van de piano werkt niet zo goed)

Dit is mijn eerste experimentje met een kleine improvisatie die ik daarnet heb gespeeld..
Allemaal nog wel wat aarzelend hoor! Vind het heel spannend om dit aan anderen te laten horen... :-S

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-first-little-experiment

Ook is het ritmisch zo 'vrij' dat ik er nog niet een echt beat onder kan plakken of zoiets..
Dus zit er nog alleen een padje bij... Ook heb ik er een glaasje wijn bij gedronken.... :-)

Misschien nog een keertje een 'take' nemen? Wordt vervolgd!

Laatst gewijzigd:
Idee vind ik best mooi. Aardige progressies. Ik zou wel even met muis en zonder wijn wat nootjes gaan rechttrekken. Dat luistert wat minder schizofreen.

Zeker de moeite van het uitwerken waard.

Ik zou wel even met muis en zonder wijn wat nootjes gaan rechttrekken.
Nee, ik ben eigenlijk niet van plan nootjes 'recht te gaan trekken'.. (al zouden ze nu best wel lekker zijn bij de wijn... ) Dat is wel wat lastig zonder midi... Ik vind dat ik het dan gewoon beter moet spelen.

Ik heb me voor de volgende 'take' voorgenomen het iets meer recht toe recht aan te spelen...

Dat luistert wat minder schizofreen.

Kijk van zo'n opmerking word ik ook wel onzeker.. Ik durf door vervelende ervaringen nauwelijks te spelen waar anderen bij zijn bijvoorbeeld... Maar 't hier laten horen is misschien een goed begin...

Twee vraagjes:
Een Hammond pianootje? Wat mag ik mij daar bij voorstellen?
Waar staat het geluidsbestand dan? Ik zie niets?

Ja, soundcloud blijft een mysterieuze site... :S

De link naar 't muziekje: https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-first-little-experiment

Hammond heeft een aantal jaren geleden wat digitale pianootjes uitgebracht: 'Amenity Digital Piano'. Hoewel het geluid niet helemaal optimaal is, heb ik dankzij de vormgeving en mechaniek toch wel het gevoel dat er een echt muziekinstrument hier in de woonkamer staat ;-) Wel moet ik er eens wat onderhoud aan gaan plegen..

Ik heb de piano met mijn beperkte budget jarenlang kunnen huren van een muziekwinkel en een tijdje geleden heb ik 'm mogen kopen voor een aantrekkelijk prijsje...

Laatst gewijzigd:
Heheh, ik heb jaaaaaren piano gespeeld, maar ben het al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren kwijt. Dit gaat me in de verste verte niet lukken. Chappoooooo ofzo!

Maar mag die string er onder weg de volgende keer?

Maar mag die string er onder weg de volgende keer?
Mee eens! :-)

De string was uit noodzaak, omdat ik doordat ik ritmisch wat uitliep het onmogelijk was er beats of syntritmes bij te voegen.. Maar er wordt aan gewerkt! Tenminste gedacht op dit moment.. Want pianospelen kan ik alleen maar overdag, omdat mijn oudere buurvrouw er wat moeite mee heeft... :-)

Als wij nou effe naast elkaar gaan wonen dan.. ;)

Heb 't iets strakker geprobeerd in te spelen... Maar 't rammelt nog wel wat...

Morgen weer een poging...

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-first-little-experiment

Alvast dank voor uw geduld :-)

Kijk van zo'n opmerking word ik ook wel onzeker.. Ik durf door vervelende ervaringen nauwelijks te spelen waar anderen bij zijn bijvoorbeeld... Maar 't hier laten horen is misschien een goed begin...

Joh, dat heb ik ook en waarschijnlijk met ons nog vele anderen op dit forum :).

Wat ik bedoelde met schizofreen is dat de timing van het spel niet zo best was, waardoor ik het moeilijk kon volgen en ik soms het idee had naar twee verschillende track te luisteren. Maar zoals gezegd, het idee is prima en zeker de moeite van het uitwerken waard.

Wat ik bedoelde met schizofreen is dat de timing van het spel niet zo best was, waardoor ik het moeilijk kon volgen en ik soms het idee had naar twee verschillende track te luisteren.
Heb 't daarnet toch maar weer opnieuw ingespeeld...
En heb nu chips bij de wijn.. Dat helpt vast... :-)

Laatst gewijzigd:
Gewoon strak maken die piano.
Strakker maken, mee eens... Maar met een muis?
Ik wilde dit trackje juist wat meer 'naturel' laten zijn.. :-)

Joh, dat heb ik ook en waarschijnlijk met ons nog vele anderen op dit forum

Helaas kan 't leven je 't meest zuur gemaakt worden door mensen met een grote bek en weinig inhoud... :-S

Laatst gewijzigd:
Heb iig de achtergrondgeluidjes verder aangepast... Het pianogedeelte wat ik blijkbaar zo slecht qua timing heb gespeeld, kan ik straks pas opnieuw inspelen zodra de buren wakker zijn... :-P

En ik heb ook een titel bedacht: 'end of the year tune' :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-first-little-experiment

Timing timing timing. Ik vind het ook te 'carré' gespeeld. Dzoing dzoing dzoing...
Qua harmonie/ progressie zit het wel goed. De drums in het begin veels te stil en halverwege dan die electro beat en dat acid achtig soundje vind ik heel ongelukkig gekozen. Een 'kunde' in muziek maken is ook het compileren van de 'juiste' sounds
Nu, wie zegt wat juist is... ? Maar in deze vind ik het wat 'haaks' klinken.
Op zich zeker respect voor deze poging, maar soms moeit je de boel gewoon overboord kieperen en van 0 terug opnieuw beginnen.

Ik vind het ook te 'carré' gespeeld. Dzoing dzoing dzoing..
Ojee, het was misschien toch niet zo'n goed idee mijn gepingel hier te laten horen... :-S

Toen ik het 'vrij' speelde was het schizofreen... :-P
Ik heb voor deze versie vooral de maat proberen te houden...

Zelf vind ik de combo met elektro wel leuk...

Eigenlijk boor je het best de grond in, zonder opbouwend te zijn... En "de boel gewoon overboord kieperen en van 0 terug opnieuw beginnen" vind ik een dooddoener..

Maar ik laat mijn uitstekende ochtendhumeur er niet door bederven! :-D

Ik heb de track offline gehaald.... Nog fijne feestdagen gewenst! :-P

Laatst gewijzigd:
Back