studiomonitoren en mixer

Ik moet dus een mixer kopen om mijn studiomonitoren aan te sluiten. (want ik wil niet het risico lopen mijn monitoren op te blazen als ik ze rechtstreeks op mijn computer aansluit)
Een beetje leuke monitors hebben ook volumeknopjes er op zitten (zgn detented potmeters - die kun je niet vloeiend draaien maar in kleine stapjes, want anders is het vrijwel onmogelijk op ze op de juiste positie te zetten).

Maar wanneer ik op bax.com vraag of die mixer goed is om mijn monitoren aan te sluiten zeggen ze nee en dat ik een interface moet kopen.
Met een mixer is niks mis, alleen weten ze bij Bax ook wel dat je niet gelijk van Macbook koptelefoon > mixer inputs wil gaan (wil je ook niet). Wat T-CM11 zegt klopt: je hebt geen mixer nodig.

Is bv. de alesis multimix 4 usb pa en studio mixer een goede mixer om voor de aansluiting van mijn monitoren te gebruiken?
Nee. Alles wat mengpaneel + USB is voor dat geld is af te raden.

ooh en dit forum is om van elkaar te leren!
Er wordt ook verwacht dat je een beetje huiswerk doet; je hebt al heel veel aanwijzingen gekregen.

Verder sla je een paar tegenvragen over: hoeveel is "een paar synthesizers" en moeten ze met alle geweld tegelijkertijd op losse sporen opgenomen worden? Zoniet, dan kun je met een 2 in, 2 out interface al leuke dingen doen. Zo'n Focusrite die T-CM11 aanraad is wel een idee. Zelf heb ik een Roland Quad Capture die wel duurder is maar ook nog SPDIF en MIDI er op heeft (een Focusrite 2i4 heeft MIDI en analoge outs). Gelijk MIDI er op is wel nuttig als je met hardwaresynths zit waar geen USB op zit. Bij een interface van die grootte is het aan te raden om gelijk een patchbay aan te schaffen; die fungeert dan als doorgeefluik voor de apparatuur en in plaats van de hele tijd alles in je interface in- en uit te pluggen doe je dat op de patchbay; daar spaar je de inputs/outputs mee.

Als je bij Bax uit gaat zoeken: laat alles onder de 150 piek sowieso links liggen. Mijd Akai, Numark, Alesis, Behringer, ESI, Tascam en de oudere cheapo Lexicon-bakjes.

Iets als http://www.bax-shop.nl/firewire-gel...firewire-audio-interface/product-details.html kost weer net wat meer dan je bovengrens maar geeft je wel een hele hoop speelruimte, ook voor de toekomst.

In principe is het denk ik de meest eenvoudige methode, een interface kopen.
Als je veel wilt opnemen is er overigens een grote kans dat je snel een nieuwe interface wilt hebben als je een niet te dure koopt. met een interface kan je direct je monitors gebruiken voor je software sound design, en ook dingen opnemen, die ja dan ook hoort op je monitors.
Moeilijk passend advies te geven over welke interface, weet niet wat je uiteindelijk allemaal van plan bent en over welk tijdsverstek.

Back