De ik heb (af)gebouwd draad voor 2014!

Net af. Voor iemand in Berlijn.

Attachments

• blackseq.jpg
    blackseq.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 115
Haha. Daarom is er de optie elkaar te 'quoten' beste Jeroen. ;)

En, nee. Had nog nooit van een put gehoord.

ik had gequote, alleen dat werkt om de een of andere reden niet meer...

:mega:

"ja, en dat is gelijk ook de enige plaats waar ik ooit de uitdrukking put ben tegengekomen...."

Je zou eens wat vaker de deur uit moeten :D

Ik heb zo'n ding al jaren in de verzameling (2N6028). Ooit een experiment mee gedaan. Maar goed; eerlijk is eerlijk: het ding heeft voor mij geen nut gehad anders dan een nieuwsgierigheidtje.

Het stuurt 7x 230VAC/1,5 Amp trekrelais aan die een soort van mammoet nekwervels op en neer laten gaan die tegen elkaar kunnen stoten. Daar zijn allerlei ritmische patronen mee te maken die zowel visueel als qua geluid spannend zijn. Een soort van drummachine zeg maar.

Het is een beetje off-topic maar, je vroeg om een moois aangaande DIY.

Mij maakt het weinig uit of ik met een synth of drummachine aan het koordansen ben of met wat anders (ik ben een hoer) .

Verbreedt de horizon en zoek in Youtube naar Christiaan Zwanikken voor meer van dat leuks.

Een leuk item:

Grotefoto-3RK6TV68.jpg

Middelste 2 modules: Dual Korg MS20 filter kloon (Renee Schmitz), in serie schakelbaar of apart te gebruiken.

Onderste module: een negen staps sequencer (MFOS). Jawel, negen. Voor 10 stappen was echt geen ruimte, en ik vond 8 stappen zo conventioneel.:D

En daarmee ziet mijn Triplex/Stripboard Kabinet er als volgt uit:

Grotefoto-FISUFVBQ.jpg

Dank! Ik dacht er nog even aan om er een baby-8 van Imipolex in te zetten, maar dat vond ik niet 'Steampunky' genoeg. :P

Dus, bij ModLab deze week een joystickmodule gemaakt op basis van een schema van MFOS:
MFOS Joystick

20140529_181216_zps6yow3hic.jpg

@ SRPP: Die MFOS joystick heb ik ook gemaakt, maar wat doen die Gates? Die staan niet in het MFOS schema.

@ SRPP: Die MFOS joystick heb ik ook gemaakt, maar wat doen die Gates? Die staan niet in het MFOS schema.

Nu doen de gates nog niks :) maar het is de bedoeling dat die dus gates uitspugen die je met de schakelaar bedient. Die schakelaar is een 1-0-(1) (schakelaar met middenstand, moment aan een kant, andere kant niet). Handig als je met je joystick bezig bent om dan af en toe een envelope of VCA open te laten gaan.

Leuke build trouwens!, form factor is weer eens wat anders, goed compact wel.

@ SRPP: OK, duidelijk. Inderdaad lekker compact, maar het is wel een beetje priegelen en oppassen dat je niet per ongeluk een VCO knop aanraakt zodat de boel weer helemaal ontstemd is.

@ Designer: ik vrees wel wat meer dan 200 euro! Ook nog >100 minijacks, de meestse pots 1,50 (newtone) maar een deel extra klein (2,35), knoppen meer dan 1 euro per stuk, en dan nog alle IC's etc. Maar ja, een hobby kost nou eenmaal geld. :L

Nog een plaatje van de binnenklant:

Grotefoto-YDA3EPZJ.jpg

Back