Origineel geplaatst door bambamstudio
Er zitten weldegelijk muzikanten op het forum.
Wat eenieder die muziek maakt is een muzikant.
Dat niet iedereen zich altijd op een genulanceerde wijze uitlaat over tracks van anderen BV, daar ben ik het mee eens.
Maar om nu te zeggen dan een 'echte' muzikant een andere muzikant niet afzeikt....nooit idols gekeken zeker....
Om daar als leiding iets aan te doen: mijn menig is dat iedereen zijn recht heeft van spreken. Als er een reactie van iemand komt die niet door de beugel kan, of bv vloeken ed, krijgt deze persoon zeker daar een mailtje of pb-tje over.
Maar iedereen is vrij om zijn of haar mening te geven.
do'h, en ik gebruik toch zo graag schuttingstaal... ik zal dan maar wat op mijn woorden letten hier

(doe ik nu ook al, maar bon)
ik vind ook dat dit forum bijlange zo slecht nog niet is, anders zat ik hier al nie zoveel tijd te spenderen.
enige waardering voor ons gemeenschappelijk klankbord kan geen kwaad.
wat die negatieve opmerkingen betreft... soms komen die mij wel eens de strot uit ook (excuse le mot).
maar waarom daar op gaan reageren? sommigen vinden die of die muziek knudde. (om het kl woord niet te gebruiken, hihi) en gaan daardoor fel van leer trekken tegen het genre.
so what? dat is hun gemis, niet het mijne.
toch vind ik dat het goed is om af en toe aan de bel te hangen en te roepen van: hee jongens, genoeg gekaffer,
laat ons samen in vrede leven. (hoewel vrede wat hoog gemikt is, maar goed, een soort van rustiger strijd dan?)
ik had ook die thread over die lead van tiesto gelezen. en ik moet zeggen, bepaalde reacties waren toch maar
alles behalve. (hij die het schoentje past, trekke het aan)
het is nu niet omdat iemand iets na wil maken van een grote bekende dat daarvoor de muziekwereld vergaat.
moest het zo zijn, dat iedereen die iets na maakt, meteen super gekend en succesvol producer is...
(neen zo erg is het gelukkig nog niet).
we zijn hier tenslotte om te leren dacht ik?
(ik zou natuurlijk de enige simpele geest kunnen zijn tussen een stel genieën, maar daar heb ik mijn
persoonlijke twijfels over

)
en wat met de strijd tussen hardware en software? waarom strijden eigenlijk?
de twee werelden lopen door elkaar: SO WHAT?
het heeft niet zo'n leuke mogelijke consequenties, maar om die dingen elkaar
de strot over te bijten... (oke, sorry bambam, ik hou van het woord "strot"

)
we zijn toch muziek makende mensen met de bedoeling daar iets in kwijt te kunnen
of iets mee te doen. en geen voetbal hooligans die klaarstaan met gebroken flessen
omdat het ene genre al door de grote massa meer beluisterd wordt dan het andere.
maar goed, waarschijnlijk herhaal ik hier de gedachten van menig een op dit forum, en elkaar herhalen
tot in het oneindige kan ook niet de bedoeling zijn. als ik dan ook al begin te praten in loops,
laat me dan toch op zijn minst af en toe een filter hanteren om er wat variatie in te brengen
wat is het onderscheid dan nou weer tussen een proffesionele en home studio?
ik zie zelf het bos niet meer door de bomen. jullie wel?
daft punk maakten homework op hun slaapkamer. homestudio dus!
maar ze hadden wel een tr 909 en nog allerhande geil spul.
(is dat dan nog steeds een "goedkope homestudio"?)
anyway, ik vind dit alles dus de moeite niet om ruzie over te maken.
laat ons dan liever een goeie pint gaan pakken
of onze producende frustraties doorspoelen met een bakje troost
greetz
cloudy