Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Arv
Zucht.. dan maar even de Dikke van Dale er bij gepakt:

muzikant' (<Ofr.), m. (-en) 1, kenner van muziek, m.n. wanneer hij ook een instrument bespeeld; 2. . blablabla..

..dus het is zo helder als glas: een muzikus is een kenner van muziek. THATS ALL!

Arv

En dan komt er weer een ellelange discussie wie of wanneer je een betere kenner van muziek bent....
Misschien als je de meeste artiesten kent of de meeste synthesizers weet te bedienen, noten kan lezen of het hele oevre van Bach met één vinger kan spelen met de eerste happyhardcore-cd op je koptelefoon?

maar 'k kan het wel vinden bij de stelling van Arv : "That's all!"

Origineel geplaatst door shappy1010
Jongens leer eens op een normale manier je mening te ventileren. Dus niet "kijk es om je heen" "je bent gek" "wat een arrogante mening heb jij", nee maar zeg gewoon "in mijn perceptie ..." "ik ben het niet met je eens, want..."

Ik ben hier niet om jullie een lesje te leren, evenmin zijn jullie er om andere af te zeiken.

ik begin deze thread steeds vervelender te vinden, nubeticht je "ons"er van dat we op een abnormale manier onze mening ventileren.
wie begon er nou over gaffies(behoorlijk denigrerend woord vindt ik dat)? maar goed ik ben het nog steeds niet echt met je eens. en het spelletje wat je nu speelt om toch je gelijk te halen slaat ook nergens op. een muziekant is gewoon een algemeen geaccepteerd wordt om de groep mensen te omschrijven muziek maken

Ik maak altijd het onderscheid tussen componist en muzikant. Een muzikant bespeelt een instrument, en een componist maakt muziek. ALs je bezig bent op je PCtje, of met je batterij synths en een sequencer, ben je in mijn ogen geen muzikant, maar een componist. Dat is verder geen waardeoordeel, want je hebt natuurlijk goede en slechte componisten.

Verder op het gebied van studio's en zo. Die studio's met tonnen aan apparatuur, ik denk dat dat toch iets van vroeger is. Toen moest je investeren. Met de huidige technologie is dat inderdaad minder nodig. Alhoewel ik nog steeds kwaliteits verschil hoor tussen groot studio werk, en huiskamer werk, maar die laatste is wel enorm verbeterd de laatste jaren, dus het verschil is wel kleiner. Verder boeit het niet wat iemand gebruikt om zijn muziek te maken. Sommigen zweren zelfs bij aftandse apparatuur om een bepaalde "sound" te krijgen.

Origineel geplaatst door Pim
... Kan de maker van het stuk daar niet tegen - dan is hij een slecht muzikant. Want als er één ding is dat je als muzikant moet kunnen, dan is het wel incasseren.

inderdaad.. En ook niet te vergeten het leerproces. Kost een gemiddeld persoon menig jaren om bv piano overtuigend te kunnen bespelen, laat staan (ook nog) componeren. En, de een vindt het leuk om te leren spelen op een instrument, en de ander vindt zijn heil weer in het componeren. Maakt de een niet meer dan de ander IMO.

RV

zal ik even de vrijheid nemen om alles even samen te vatten :
vraag van TS was : Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?
antwoord was : ja.

Kijk, dit bedoel ik nou. Je kunt niet als een olifant in de porseleinen kast gaat ronddansen met je ongezouten opmerkingen waar niemand eigenlijk op zit te wachten. Getuige alle reacties.

Vanaf de eerste post wist je al dat dit zou gaan escaleren vanwege de toon die daar aangeslagen wordt.

Alleen de titel zeg al 'echte muzikanten'. Wat voor mij al snel lijkt op 'iedereen is gelijk, maar wij zijn gelijker'. Helemaal in de context waarin het geplaatst wordt.

Origineel geplaatst door Roel
zal ik even de vrijheid nemen om alles even samen te vatten :
vraag van TS was : Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?
antwoord was : ja.

Ja okee, maar er is een bepaalde ondertoon in zijn spraakgebruik te bemerken (djeez, hoe krijg ik ut uit mijn strot!) waar nog wel ff over door gediscusseerd kan worden! haha

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Ja okee, maar er is een bepaalde ondertoon in zijn spraakgebruik te bemerken (djeez, hoe krijg ik ut uit mijn strot!) waar nog wel ff over door gediscusseerd kan worden! haha

idd!
maar om even alles te verdelen: welke groepen kunnen we nu onderscheiden? echte muzikanten en niet echte muzikanten?:L

echte muzikanten en slechte muzikanten

en tiesto *D

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik maak altijd het onderscheid tussen componist en muzikant. Een muzikant bespeelt een instrument, en een componist maakt muziek. ALs je bezig bent op je PCtje, of met je batterij synths en een sequencer, ben je in mijn ogen geen muzikant, maar een componist. Dat is verder geen waardeoordeel, want je hebt natuurlijk goede en slechte componisten.

Precies wat ik bedoelde, dus geen steek naar niemand niet.

En gaffies vind ik niet een bijzonder denegerend woord, dat maak jij er weer van. Alsof ik mezelf zo serieus neemt. Wie heet hier tenslotte Shappy, jij of ik? En ik speel ook geen spelletjes, alleen op de computer. EDP neem een biertje en relax.

Iedereen is in mijn ogen componist en/of muzikant. ieder in zn eigen weg.

Ik ken sommige amateurs die de profs (wat niet meer betekend dan er betaald moet worden voor je) in verlegenheid doen schieten.

Verder hou ik me er buiten.=)

I have seen the true path! I will not warm myself by the fire, I will become the flame!

-Lim Dûl, the necromancer

Goed, ik dan :

Ik heb orgel/toetsenles gehad van 1982 tot 1992..
Hierbij is het grootste deel muziekLEER :

Dus alles wat betreft akkoorden, harmonie, contrapunten en melodielijnen is (gelukkig) in mijn hoofd blijven zitten.
Tevens speel ik wat gitaar wat ik autodidactisch geleerd heb.

MAAR ik zit niet in een band maar maak in mn eentje muziek, dus ben ik muzikant/producer/componist en mixer in 1 hihi!!

Ik vind als je NIET WEET wat je aanslaat op een toetsenbord/gitaar o.i.d., ben je in mijn ogen GEEN muzikant!
Dus als ik iemand vraag speel eens een Am7 akkoord op een piano/o.i.d., en diegene weet niet wat dat betekent, is het geen muzikant....dat hoort als basis al bij je muzikale kennis...

geloof ik...:biertje:

Je kan er lang en kort over lullen,maar het blijft een feit dat sommigen zich verheven voelen boven anderen.
En daar dan een conclusie uit trekken dat zij meer toetsjes dan iemand anders kunnen onthouden/intikken en daar het feit op baseren dat zij muziekant zouden zijn.
Vandaag de dag is de techniek dusdanig voortgeschreden dat iedereen in principe muziekale ideeen om kan zetten in realiteit. Hoe iemand dat doet maakt in principe geen moer uit, alleen het eindresultaat telt.

Wel vind ik het heel vervelend om te zien dat dansmuziek als inferieur wordt gezien,dat is jammer en zeker niet terecht.

Ik zie mijzelf als een prof en niet als een verheven muziekant,ik kan geen noot lezen maar ik hoor een valse noot op een kilometer. Verder denk ik melodieen uit,maak zelf mijn ritmes,geluiden,arrangeer,mix af,en speel daarna ook nog eens advocaat ten tijde van de contractbespreking.
Met mij doen dit vele collega's die allemaal op dezelfde manier werken.

Zijn wij dus inferieure muziekanten? als dat zo is... so be it ;)

Wake up and smell the:koffie:

Origineel geplaatst door faab
Zijn wij dus inferieure muziekanten? als dat zo is... so be it ;)
niks so be it ;) als je alleen maar geweldig nootjes kunt spelen ben je echt niet beter.

niks so be it als je alleen maar geweldig nootjes kunt spelen ben je echt niet beter.

Dat is nu ook mijn hele punt, je mag deze opmerking dan ook als licht;) ironisch opvatten.

Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Origineel geplaatst door fuse
Je MOET hier niet komen. Als je het je tegen staat is het misschien dan ook maar beter dat je gaat lurken of zo. Want geirriteerde posts als deze vindt ik niet zo prettig om te lezen eerlijk gezegd. Maar toch reageer ik om wat van die argumenten van jouw tegen te spreken. Die kunnen echt niet door de beugel.

Wie bepaald er wie er een echte muzikant is en wie niet? Het lijkt me alleen maar storend om tijdens discussies dat onderscheid te maken. Alsof dat een reden zou zijn dat iemands mening meer/minder uitmaakt. Totale onzin IMHO.
En van die term gaat ook al een in zeker mate superioriteitsgevoel uit waar ik zelf niets mee kan.
Als mensen behoefte hebben om als ECHTE MUZIEKANTEN onder elkaar te zijn dan richten ze maar een www.echtemuzikanten.nl forum op of zo.

Als je al onderscheid gaat maken over de evt 'status' van een persoon dan weet je zeker dat discussie's niet open zijn.
En je bent er altijd nog zelf bij om aan een discussie mee te doen en met goede argumenten op tafel te komen. Dat doe ik dikwijls ook wel maar met wisselend resultaat. Maar moet je altijd jouw zin krijgen? Dan sta je ook niet bepaald open voor anderen.

Als het onbehoorlijk wordt dan grijpen mods wel in en anders kan die persoon zich goed verdedigen hoor.

Als je je hier thuis voelt dan ben je welkom. Maar dit forum is een interactie tussen de mensen die hier op komen. En als een of andere producer zich hier niet thuis zou voelen dan mag hij van mij wegblijven hoor, ook al heeft hij nog meer synths dan die kitsch duitser.
Meer de oer hollandse gedachte van iedereen is gelijk en doe maar gek en da's goed genoeg.

Maar met dit soort opmerkingen doe je ook de mensen die achter het forum zitten een groot onrecht aan omdat je ze beticht van onprofessioneel gedrag. Daar maak je jezelf niet populair mee.

Hoezo? Ik ben ook gewoon geweldig. Dat je dat maar even onthoudt. :)

Maar van dat veelal is dus echt vette onzin. Die paar blufgasten die hier rondlopen worden vaak al snel gewezen op hun uitlatingen en druipen dan ook wel weer af. Je mag best een mening hebben maar iemand anders mag daar ook best weer een andere mening over hebben.

En als slotwoord.

Het is allemaal leuk een aardig en vast wel goed bedoeld. Maar jouw reacties vind ik nogal storend want je probeert min of meer het forum in te delen in jouw 'normen en waarden'. En aangezien je hier nog niet zo lang bent kan ik je aanraden om eens meer tijd te steken in wat er allemaal gepost wordt en is om zo een betere indruk te krijgen van wat er nou werkelijk allemaal gebeurt. En dan kan die stemmingmakerijk ook maar eens afgelopen zijn want ik denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op het evt buitensluiten van mensen omdat ze niet professioneel zouden zijn.

Volgens mij voel jij je behoorlijk aangevallen. Of heb ik het mis? Ik hoef in jouw ogen niet populair te zijn. Jij hoeft dit ook niet voor anderen te bepalen. Spreek voor jezelf zou ik zeggen.
Jij beticht mij van stemmingmakerij! Vind ik nogal een behoorlijk grove beschuldiging.

Eigenlijk heb jij precies antwoord gegeven op mijn vraag. Het is nu duidelijk. Jij maakt trouwens onderscheid tussen mensen die al langer op dit forum zitten en mensen die pas een jaar lid zijn.

ik probeer echt mijn zin door te drukken, dat maak jij ervan. Ik vraag alleen maar wat meer respect voor anderen.
Aan jouw reaktie te lezen heb je weinig respect voor mij. Je wordt bedankt.

Nog bedankt voor je te gekke mix. van mijn nummer, die je ongevraagd op je eigen site zette. Voel je jezelf dan beter of doe je het echt wel om een ander te helpen? Vooral niet eerst even toestemming vragen.

gegroet!

p.s. Ik blijf trouwens forumlid, dus misschien zal je je nog vaker aan mij ergeren. Zal me een worst wezen.
Er zijn hier genoeg gasten waar ik leuk contact mee heb. Wanneer jij een thread start zal ik niet reageren uit respect voor jou.

Erik

Beste Erik,

Ik zou me niet zo druk maken joh heeft geen zin.
Het lijkt erop dat jij de wereld wil verbeteren,als je dat doet op een moraalridderachtige manier(no offence)
dan kun je zeker op dit forum wat tegengas verwachten.

Geschreven dingen kunnen vaak wat ongenuanceerd overkomen en er heerst al zo''n 2 weken een wat aanvallende sfeer op het forum in sommige threads.
Maar vergeet niet dat dit een dwarsdoorsnede van de samenleving is en dat je niet iedereen kan pleasen.
Als deze directheid je niet zo bevalt zou ik zeker op mijn tellen gaan passen als je verder wilt in de echte business.
De realiteit is nog veel harder dan je ooit op het synthforum tegen zal komen.

Ik respecteer je mening, maar chill een beetje veel dingen moet je op het forum met een dik pak zout nemen

mzzl

Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Re: Re: Re: Zitten er wel "Echte Muzikanten" op dit Forum?

Origineel geplaatst door Catalunya
Nog bedankt voor je te gekke mix. van mijn nummer, die je ongevraagd op je eigen site zette. Voel je jezelf dan beter of doe je het echt wel om een ander te helpen? Vooral niet eerst even toestemming vragen.

nou nou nou... je weet precies hoe fuse die remix bedoelde. om je te helpen. als je echt niks hebt om hem mee aan te vallen dan hoef je nog niet zulke uitingen te gaan lopen spuien...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back