Het Grote Tiesto Topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou het was ook niet persoonlyk tegen jouw

en ik zat dicht by parkzichten heb er heel wat meegemaakt

de nieuwe generatie zet zich altyd af tegen de heesende stroming waardoor er vernieuwing onstaat kyk maar hoe de hele dance scene is onstaan

de volgende generatie die nu al in de start blokken staat zal weer voor een omwenteling vormen ik hoor op dit forum alleen al heel vaak hoe comercieel alles geworden is dat is een veeg teken aan de wand

persoonlyk myd ik elk waarde oordeel over welke muziek stroming heb namelyk al veel te vaak in myn muzikale leven het woord comercieel horen vallen

en heb ook byna elke muziekstyl dat stempel zien krygen

Commercieel....... als muziek meer mensen aanspreekt, dan wordt het bijna automatisch commercieel omdat er dan veel geld mee te verdienen valt.

Vergeet overigens niet dat wij (het synthforum) heel anders tegen artiesten aankijken dan de algemene mens. Die is veel meer gericht op de show, de performance en een leuk deuntje.
Wij kijken toch iets meer naar originaleit, gebruikte apparatuur en creativiteit.

Silver, ja begrijpt ik.. iedereen houdt er natuurlijk een eigen mening op na, het is natuurlijk zo dat iedereen muziek anders beleeft en daardoor er anders tegenaankijkt.. het is ook niet zo dat ik een muziekstijl an sich beoordeel, binnen elke muziekstroming zijn er goede dingen, net als slechte. Maar je weet ook dat er voldoende muziek is die gemaakt wordt met de commerciele muts op waar de makers zelf het product beoordelen op de commerciele waarde, dat vind ik commercieel. Wat mij betreft heeft dat niets met muziek te maken. ;)

Klinkt allemaal erg dramatisch :P

Beter muziek luisteren.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Commercieel....... als muziek meer mensen aanspreekt, dan wordt het bijna automatisch commercieel omdat er dan veel geld mee te verdienen valt.

Vergeet overigens niet dat wij (het synthforum) heel anders tegen artiesten aankijken dan de algemene mens. Die is veel meer gericht op de show, de performance en een leuk deuntje.
Wij kijken toch iets meer naar originaleit, gebruikte apparatuur en creativiteit.

persoonlyk durf ik me niet aan waardeoordelen van originaliteit en creativiteit te wagen dat zyn in myn optiek wel hele vage begrippen

muziek is een kruisbestuiving en als getrainde luisteraars zal een track die je bagger vind toch blyven hangen in je onderbewustzyn en zal het echt wel voorkomen dat een geluid uit die track onbewust toch ergens in jouw of myn productie terecht komt hoe creatiev of orgineel de track ook is in zyn geheel

en ik zou zeggen luister goed naar heel wat tracks van orginele en creative en niet comerciele forumleden

Origineel geplaatst door Knaller
Silver, ja begrijpt ik.. iedereen houdt er natuurlijk een eigen mening op na, het is natuurlijk zo dat iedereen muziek anders beleeft en daardoor er anders tegenaankijkt.. het is ook niet zo dat ik een muziekstijl an sich beoordeel, binnen elke muziekstroming zijn er goede dingen, net als slechte. Maar je weet ook dat er voldoende muziek is die gemaakt wordt met de commerciele muts op waar de makers zelf het product beoordelen op de commerciele waarde, dat vind ik commercieel. Wat mij betreft heeft dat niets met muziek te maken. ;)

Klinkt allemaal erg dramatisch :P

Beter muziek luisteren.

dat gebeurt al meer als 50 jaar !!!!!

dat gebeurt al meer als 50 jaar !!!!!

klopt, maar het wordt slechter vind ik.. vergelijk het met televisie

maar het tijdsaspect heeft er in beginsel niets mee van doen, alleen door de computerrevolutie .. :P

het zijn in mijn ogen gewoon 2 verschillende dingen, een produkt verkopen of een uiting doen , misschien is de scheiding af en toe vaag, maar dat mag iedereen zelf beoordelen.. er zijn trouwens ook genoeg 'commerciele' albums (in de zin van populair en succesvol) die ik supergoed vind, ik beoordeel het op de muziek.. ik ben geen tegenstander van commercieel.. maar van bagger-commercieel.. de verwarring.. je stelt het op den duur gelijk, de uitzondering bepaalt de regel niet :koffie:

Laatst gewijzigd:
maaruh.. laatst op tv zei die dat ie druk bezig was met nieuwe album..
maar wanneer maakt ie dat dan als ie continue maar aan't optreden is over de hele wereld ?

is het zo dat ie een team producers achter zich heeft ? :s enig idee.wie.. iemand ?

Origineel geplaatst door mindtwist
maaruh.. laatst op tv zei die dat ie druk bezig was met nieuwe album..
maar wanneer maakt ie dat dan als ie continue maar aan't optreden is over de hele wereld ?

is het zo dat ie een team producers achter zich heeft ? :s enig idee.wie.. iemand ?

omdat hij met andere producers werkt...goed lezen:D

Toen ik 14 was vond ik Tiesto nog goed draaien nu vind ik em echt slecht draaien (kwa platenkeuze dan), ik vind meer dat ie zijn label aan het promoten is dan dat ie mensen leuke plaatjes wilt laten horen.

Het valt mezelf op als ik verschillende forums lees dat veel mensen nu wel zijn uitgekeken op tiesto,avb etc. dus op gegeven moment houd het toch op.Ik zie tiesto namelijk niet in mijn ogen nog 5 jaar draaien en ik denk dat het niet lang meer duurt voor dat ie gekickt word van de nr 1 beste dj.

Ik kan wel begrijpen dat hij zijn liedjes laat maken maar toch denk ik dat het vrij respectloos is tegenover de muziekindustrie want muziek maak je voor je hobby en niet om er geld mee te verdienen maar zoals idt al jaren doet zal blackhole er ook proberen alles uit te pompen aan het product tiesto.

Maar ja voordat men gaat kankeren op mij hyet is mijn persoonlijke mening!

ja maar je kan zeggen wat je wilt maar tiesto heeft wel 100.000 pre puberende breezer drinkende meisjes van rond de 16 met cowboyhoeddjes als fan.

iets waar wij alleen maar van kunnen dromen..
pak aan..

Origineel geplaatst door EDP
ja maar je kan zeggen wat je wilt maar tiesto heeft wel 100.000 pre puberende breezer drinkende meisjes van rond de 16 met cowboyhoeddjes als fan.

iets waar wij alleen maar van kunnen dromen..
pak aan..

rare dromen heb je dan:D

OK, even mijn toevoeging... En dit zijn FEITEN:
1. Tiesto maakt wel zelf nummer en remixen, maar zeker niet alles!
2. Geert Huinink (de meester mijns inziens) heeft o.a. het klassieke stuk gemaakt van Magik Journey (en nog wel wat meer van dat nummer volgens mij) ... Hij doet samen met Alco Lammers alle Magik Muzik remixes (behalve die van Close 2 you, die heeft Tijs zelf gedaan) .. Ze werken zelf onder de naam "Photon Project" e.a.
3. Tijs doet de "Magik Remakes" <-- nite te verwarren met bovengenoemde "Magik Muzik remixes"
4. o.a. Sparkles en Theme from Norefjell heeft Tijs samen met Cor Fijneman gemaakt.
5. Flight 643 is door Tijs alleen gemaakt (op z'n laptop, tijdens die vliegreis :D ... het chaotische ritme-loze stuk staat gelijk aan de turbulentie die hij toen meemaakte)
6. Onder de naam Stray Dog en Allure (aliassen van hem), heeft hij ook weer alles alleen gemaakt.
7. Suburban Train is weer met iemand andes co-produced, nl Ronald van Gelderen (Kid Vicious onder Ferry Corsten's vleugel)
8. Obsession samen met Junkie XL, maar dat wist iedereen hier al natuurlijk :)
9. In my memory is ook in samenwerking gemaakt met Alec en Oliver Lieb... Maar in hoeverre weet ik niet, maar ze hadden een kleine inbreng...

En nu weet ik even verder niet, maar als er nog vreagen zijn zal ik ze beantwoorden :)
En mensen die nu nog durven te ijlen dat helemaal niks van Tiesto door hem zelf gemaakt is kom ik persoonlijk de mond spoelen :smeris:

:biertje:

Origineel geplaatst door BigDplayboy
5. Flight 643 is door Tijs alleen gemaakt (op z'n laptop, tijdens die vliegreis :D ... het chaotische ritme-loze stuk staat gelijk aan de turbulentie die hij toen meemaakte)

hahahaha! :D

whoa... dat is diep, man :peukie:

hahahahaha!

1. Tiesto maakt wel zelf nummer en remixen, maar zeker niet alles!
2. Geert Huinink (de meester mijns inziens) heeft o.a. het klassieke stuk gemaakt van Magik Journey (en nog wel wat meer van dat nummer volgens mij) ... Hij doet samen met Alco Lammers alle Magik Muzik remixes (behalve die van Close 2 you, die heeft Tijs zelf gedaan) .. Ze werken zelf onder de naam "Photon Project" e.a.
3. Tijs doet de "Magik Remakes" <-- nite te verwarren met bovengenoemde "Magik Muzik remixes"
4. o.a. Sparkles en Theme from Norefjell heeft Tijs samen met Cor Fijneman gemaakt.
6. Onder de naam Stray Dog en Allure (aliassen van hem), heeft hij ook weer alles alleen gemaakt.
7. Suburban Train is weer met iemand andes co-produced, nl Ronald van Gelderen (Kid Vicious onder Ferry Corsten's vleugel)
8. Obsession samen met Junkie XL, maar dat wist iedereen hier al natuurlijk :)
9. In my memory is ook in samenwerking gemaakt met Alec en Oliver Lieb... Maar in hoeverre weet ik niet, maar ze hadden een kleine inbreng...

En nu weet ik even verder niet, maar als er nog vreagen zijn zal ik ze beantwoorden :)
En mensen die nu nog durven te ijlen dat helemaal niks van Tiesto door hem zelf gemaakt is kom ik persoonlijk de mond spoelen :smeris:

wie zet zijn koffie?

hoe weet jij dit allemaal? ;)

Origineel geplaatst door Knaller
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat we in nederland niet de echte subculturen hebben zoals in het buitenland op bepaalde gebieden (op enkele uitzonderingen na), wat je veel ziet zijn losse initiatieven verspreid door het land, die onderling nauwelijks contact hebben en vaak ook niet van elkaars bestaan afweten. Dan bedoel ik niet de meer mainstream muziek zoals hardhouse/hardstyle.. daar komen veel mensen op af die gewoon lekker willen uitgaan, dansen en plezier maken.. maar echte feestjes waar alle mensen puur voor de muziek komen (die de bindende factor vormt) kom ik helaas niet veel tegen hier (ik doel dan op minimale techno/dubhouse/dubtechno/electronix/idm achtige dingen). Als je dat vergelijkt met andere landen vind ik het hier wat magertjes. Misschien zit het gewoon niet in de aard van de hollander ;)

Nederlanders willen gewoon leuk uit gaan, meisjes scoren en gezien worden. Als het er echt op neer komt gaan ze waar het gras groen is en niet waar de muziek goed is. Muzikaal zijn Nederlanders over het algemeen lame.
Niet te verlgelijken met Brazilianen of Fransen.

Gasten zoals Jean Dj Jurgen en Tiesto krijgen veeeel meer support van labels en Radio jockeys.
Een label is bereid in deze jongens te investeren met big studio time en engineers en andere producers om het tot een succes te maken. Iedereen is erbij gebaat als topdj Tiesto en lp uitbrengt want winst is gegarandeerd.

Of hij nou direct hulp heeft gehad of niet bij het maken van de plaat,,, de studiotime en de engineers waren er zeker, de back up van de radiostations heeft ie ook al in zijn zak.

Nu kap ik met deze topic want ik heb echt helemaal niets met Tiesto

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back