4 grammy's voor DAFT PUNK

DRe

SSM spacestation
http://nl.wikipedia.org/wiki/Daft_Punk

Gefeliciteerd DAFtPUNK.

Dat met die maskers begrijp ik niet en vind ik best belachelijk....
net als Lady Gaga met al d'r rare outfits ....
kan je zonder die poespas geen goede muziek maken en bekend worden onder het grote puberpubliek?

Dat met die maskers begrijp ik niet en vind ik best belachelijk....
net als Lady Gaga met al d'r rare outfits ....
kan je zonder die poespas geen goede muziek maken en bekend worden onder het grote puberpubliek?

Dat is image, het compenseren van geen kwaliteit. People want to see puppets bounce.

Dus jij kijkt zeker nooit naar YouTube?
Ze hebben die helmen opgezet omdat ze op hun muziek beoordeeld willen worden, niet op hun uiterlijk.

Ik vind die laatste release ook niets maar goed het doet er niet toe wat ik vind. als 99% van de wereld bevolking het leuk vindt. tja dan is het toch goed. 8)

Vind het oude spul ook veel leuker. Maar na alle wereldwijde opwinding kunnen die Grammy's er ook nog wel bij.

Vind het gewoon hype, commerce, en uitmelking. Er is toch zoveel beter? Nja.. Vind het gewoon erg dat dit de maatstaaf moet voorstellen voor de volgende generaties. Ik zit gewoon altijd in met de toekomst. :P Idd mijn mening doet er ook niet aan toe.

Ik vind het wel verdiend......van alle kant en klare hapjes muziek is dit toch wel mijn favoriet.

Zolang dit maar niet zal betekenen dat ik Pharrell 3 keer meer moet gaan aanhoren op de radio.

Dus jij kijkt zeker nooit naar YouTube?
Ze hebben die helmen opgezet omdat ze op hun muziek beoordeeld willen worden, niet op hun uiterlijk.

ehm ja en waar focust iedereen nu op?
helmpjes en pakjes etc, dus op hun uiterlijk toch?

Trouwens, ik ben een gigantische Daft Punk fan, al van hun DAT tape dagen. Homework is mijn bijbel. Maar dit is gewoon weer een klassiek voorbeeld van uitmelking.

Ze hebben het bewust slecht gemaakt heb ik opgevangen ergens.

De kans dat er een Grammy naar een obscure artiest gaat is miniem...

Ooit was Daft Punk tegendraads, maar inmiddels vindt iedereen het leuk, zeker nu de scherpe kantjes eraf zijn. Succes trekt succes aan... Ben je eenmaal over een bepaalde drempel heen, dan wil graag iedereen meeliften.

De kans dat er een Grammy naar een obscure artiest gaat is miniem...

Ooit was Daft Punk tegendraads, maar inmiddels vindt iedereen het leuk, zeker nu de scherpe kantjes eraf zijn. Succes trekt succes aan... Ben je eenmaal over een bepaalde drempel heen, dan wil graag iedereen meeliften.

Ja die spirit hebben ze nu wel verloren ondertussen. Is een goede artiest meestal niet sowieso tegendraads? Altijd afweren van wat de norm, is en anders willen zijn. Zo krijg je stromingen in de kunst. :P In het geval van Daft Punk is het gewoon jam nummertjes een beetje opleuken, pintje opendoen, en laat het geld maar komen. Respect wel dat ze zich dat kunnen permiteren. Hoe en wanneer hebben ze zich voorover gebukt en zich laten ****** door de grote man. Dat is wat ik mij afvraag.

Daft Punk, you've changed..

Is een goede artiest meestal niet sowieso tegendraads? Altijd afweren van wat de norm, is en anders willen zijn.

Al dat anders moeten zijn is meestal wat mij de tenen doet krullen. (enkel nog voorgegaan door het per sé choquerend moeten zijn) Een artiest is voor mij iemand die met een bepaald creatief idee zit en dat met de nodige emotie in één of andere vorm uit. Hoe klassiek, trendy of tegendraads die vorm is zal mij worst wezen. Als het maar niet geforceerd is.

Al dat anders moeten zijn is meestal wat mij de tenen doet krullen. (enkel nog voorgegaan door het per sé choquerend moeten zijn)

Zelf wil jij toch ook niet de zoveelste EDM artiest worden? :) Ik wil niet zeggen dat ik persé anders moet zijn, ik wil gewoon niet weggesmeten worden als de zoveelste. Anders steek ik er niet zoveel moeite in. Maar we doen het voornamelijk voor onszelf toch? Dat is het belangrijkste.

Als je niet wil worden weggesmeten als de zoveelste dan kan je dat op meerdere manieren aanpakken. Anders zijn is één manier. Heel goed zijn in iets wat anderen ook doen kan ook, zonder dat het daarom echt anders is. Binnen minimal doen Glass en Mertens niet echt iets anders, maar wel heel goed en daardoor zijn ze niet "de zoveelste". Binnen New Age doet Terry Oldfield niet bepaald iets anders, maar wel heel goed et voila: niet versleten als "de zoveelste".

Ik heb anderzijds niks tegen artiesten die "anders" zijn in wat ze doen hoor, zolang het maar niet geforceerd is en wat ze doen een meerwaarde heeft.

In de schilderkunst zie je dat ook: er zijn er die onsterfelijk worden door hun anders zijn, hun (zinvolle) nieuwe stroming. Er zijn er ook die onsterfelijk worden door hun kwaliteit in een bestaande stroming. Niet anders maar beter zijn dan de hoop dus. :) Beiden kunnen.

Een derde mogelijkheid is een affaire met een president. ;)

Ikzelf word waarschijnlijk versleten als de zoveelste zolderkamerheld met meer gear dan talent en belachelijk lage productiviteit. :)

Ikzelf word waarschijnlijk versleten als de zoveelste zolderkamerheld met meer gear dan talent en belachelijk lage productiviteit. :)

Idem. :dubbel:

prima toch die gasten.. ik vind veel dingen van daft punk erg dik
lekkerbelangrijk die grammy's
verder eenschgg met nicolas. Dat dwangmatige anders willen zijn is ZO KWIJL MAINSTREAM

Volgens mij hebben we twee drijfveren:
1) Bij de groep horen. Mensen (dieren) maken graag deel uit van een groep, en zetten zich af tegen buitenstaanders. Buitenstaanders zoeken een andere groep om bij te horen, of starten hun eigen groep.
2) Onderlinge concurrentie. Ook willen we graag uitblinken ten opzichte van de ander. Zo kan het aantrekkelijk worden om je bij een nieuwe (kleinere) groep aan te sluiten.

Jonge mensen zijn flexibel en op zoek naar opwinding, "nieuwe" ontwikkelingen. Als je ouder wordt zoek je meer naar bevestiging.

Ziedaar mijn allesomvattende verklaring voor het menselijk gedrag, inclusief dat van Daft Punk en Fjoesz. :D
Oh, en een verschijnsel als "smaak" past hier ook prima binnen. 8~

Back