4 grammy's voor DAFT PUNK

Volgens mij is Daft punk gewoon een concept en wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van ghostwriters :D

Grammies zouden moeten gaan naar "vernieuwende" muziek ter stimulatie van nieuwe artiesten imo :W

Dat zeg je nu, wacht maar tot je ouder bent. Voor jonge artiesten zijn er al prijzen genoeg :D

"DAFT Punk" is gewoon een soort van Investerings Bank !!!
En kwa muziek, één keer horen en het zit gans je leven in je kop, getverrr...
:gaap::gaap::gaap::gaap:

"DAFT Punk" is gewoon een soort van Investerings Bank !!!
En kwa muziek, één keer horen en het zit gans je leven in je kop, getverrr...
:gaap::gaap::gaap::gaap:

Dat is net de hele truc, ze weten wat in je kop blijft bengelen. En ze spelen daarop in. :D Als het blijft hangen ga je het uiteindelijk goed gaan vinden, en dan koop je de cd.

Meestal gaat het zo:

1ste keer luisteren: He wat een kutnummer? Is dat van Daft Punk? Is maar mager hoor..
2de keer: Het valt wel mee, is best catchy
3de keer: Dat is die van Chic toch? Dat jengeltje? (automatic respect level increased) Ja dat klinkt wel.
4de keer: Dat is die Pharrell, heeft zo iets Michael jackson achtigs. (dus meteen goed)
5de keer: Iedereen vind die plaat blijkbaar goed, dus ik ook!
6de keer: vet nummer! Ik koop de cd!

Dus de kracht van herhaling in het nummer, de kracht van het in je strot duwen door alle media, de kracht van alles en iedereen die er is door gebrainwashed. Radiozenders worden heeeeel goed betaald om het nummer plat te draaien. Waardoor iedereen gaat geloven dat het een goed nummer is.

Hoe vaak hoor je I'm every woman, of Freak out op de radio.. vaak. Ze hebben dit principe toegepast denk ik. Dus je gaat Get Lucky binnen 30 jaar nog altijd horen. En het word een golden classic.

Draait allemaal om geld, niets anders.

Over en uit. :D

Laatst gewijzigd:

Dus jij kijkt zeker nooit naar YouTube?
Ze hebben die helmen opgezet omdat ze op hun muziek beoordeeld willen worden, niet op hun uiterlijk.
zien ze eruit als de Elephant man dan?
ElephantMan2.JPG

Radio en TV uit zetten en gewoon doen alsof ze nooit meer dan twee albums gemaakt hebben.

Kuch - ze waren zo 'mainstream' dat ik da funk & around the world speelde op TROUWFEESTEN.
Net zoals de muziek van papa. En die doet het nog steeds. Luister maar eens naar Will Tura 'mooi het leven is mooi' of 'hopeloos' of 'ga nooit alleen naar venetië'
Allemaal pré daft punk stal.
DISCO van OTTAWAN; stardust music sounds better with you. Lekker commercieel toch?

Ik was echt in een week klaar met die nieuwe CD. Ieder bandje wat binnen kwam had dat ding als EQ muziek.. kots braak en nog eens kots.

Gelukkig is men weer back to basic, en terug bij hun eigen EQ muziekje.

Homework fuckin' rules. Goeie genade wat heb ik veel mensen laten zweten door die plaat uit de platentas te pakken....

Dees:

Of dees:

Daarna is het wel klaar namelijk.

Ik ben ook niet mezelf op de meeting :D

Ik heb hun eerste album dan ook maar op vinyl gekocht 'om het te hebben'
heb het nog nooit gespeeld. Duurt al 2 minuten voor het boeit bij bovenstaande nummers.
Ik was eerder voor hun gitaar clash en 'one more time' - na da funk en around the world.
Hun nieuw album heb ik niet gekocht. Heb dit jaar voor 't éérst 'Get lucky' gedraaid voor publiek. Nu pas weet ik 't te waarderen.
Misschien komt het omdat mijn zwarte poetsvrouw 'Lucky' heet en 'to Get Lucky' niet zo mijn ding is :)

Voor de liefhebber: zap daar naar pakweg 1m30 en wees verbaasd over een vd daft punk papa's

http://www.radio1.be/programmas/all...-boeken-en-link-tussen-will-tura-en-daft-punk

Zo'n geheim is het toch niet hoe ze er uit zien. :?

Ik heb een heel zwaar vermoeden dat de helmen hiervan komen:

t9v3tz.jpg

Ook al zijn ze zwaar cliché, ze hebben elektronische muziek een nieuwe richting gegeven. Bijna elke elektronische artiest die je kent heeft Daft Punk als voorbeeld na al die Homework en Discovery gekte.

Hoeveel Daft Punk'esque bassjes moet je nog aanhoren, veel :D
Heel het sample gebeuren in house leunt nu op Daft Punk.
De vocoders en old school sequencer productiewijze in Chromeo.
De productiewijze van Kris Menace. Heeft zich een Ramsa console
aangeschaft waar de Panasonic converters inzitten die in de DAT machine zaten van Homework.
Aeroplane's enige droom is om als Daft Punk te klinken.
Swedish House Mafia (bahbah) kunnen niet zonder hen als voorbeeld.
Als het moderne disco is, dan leunt het op Daft Punk.
Heel de huidige Australische muziekscene hangt aan de lippen van Daft Punk
Hoeveel topics zijn hier al aangemaakt, french house, of filter bass, of de 3630, of disco samples, of juno 106, MS20, 909..
Als je in de verte ook maar iets hoort dat wat trekt op Daft Punk, dan lees je binnen de kortste keren bij de Youtube comments "sounds like Daft Punk"

Laatst gewijzigd:
Back