hrmp-5 batterij probleem?

koediman

--<{(OoO)}>--
hi folks,

ik zit met een probleempje. m'n mp5 is er mee opgehouden... ik denk (hoop) dat het de batterij is die de geest gegeven heeft.
probleem is, dat deze batterij aan een clipje op de printplaat is vastgesoldeerd(?)... hij zit met twee kleine contactpuntjes vast... niet los te krijgen... heeft iemand hier misschien ook zo'n apparaat en ooit de batterij moeten verwisselen?

alle hulp is welkom!
alvast bedankt,

peter.

Re: hrmp-5 batterij probleem?

Origineel geplaatst door koediman
hi folks,

ik zit met een probleempje. m'n mp5 is er mee opgehouden... ik denk (hoop) dat het de batterij is die de geest gegeven heeft.
probleem is, dat deze batterij aan een clipje op de printplaat is vastgesoldeerd(?)... hij zit met twee kleine contactpuntjes vast... niet los te krijgen... heeft iemand hier misschien ook zo'n apparaat en ooit de batterij moeten verwisselen?

alle hulp is welkom!
alvast bedankt,

peter.

Hoi Peter,

De kans is zeer groot, dat inderdaad je batterij leeg is en vervangen moet worden. Ik heb dit pas bij m'n eigen HR-MP5 gedaan en heb er meteen maar een batterijhouder ingezet om het vervangen van de batterij in de toekomst eenvoudig te maken. Bij een elektronicazaak kun je zo'n batterijhouder en een bijbehorende batterij (CR2032 knoopcel) kopen (zie plaatje). De clip van de oude batterij zit trouwens aan de batterij vastgelast en hoort dus bij de batterij en niet bij het effectapparaat. Om de oude batterij los te halen is het 't beste om de kontaktpunten van de batterij door te knippen en de resten los te solderen, maar als dat erg lastig gaat, dan kun je ook gewoon meteen de boel los solderen (hou je soldeerbout niet te lang op de kontaktpunten, want batterijen kunnen slecht tegen hitte). Met een beetje passen en meten zet je daarna de nieuwe batterijhouder op z'n plaats en soldeer je deze vast. Nieuwe batterij erin, apparaat resetten (Bypass en Exit tegelijk indrukken en dan opstarten) en klaar. :)

:doei: Martijn

Attachments

• hrmp5s.jpg
    hrmp5s.jpg
    31,6 KB · Bekeken: 116
Bedankt Boemtsjak!

Ik had dit apparaat al geheel afgeschreven en 9 jaar bewaart...
Zelf de batterij vervangen, maar de module wilde nog niet werken.
Gebeld met sony (meerdere keren), maar die konden dit apparaat zelf niet eens.
En nu met een simple opstart en het drukken op 2 knopjes werkt het weer.
:halleluja:halleluja:halleluja

Back