Voor de liefhebbers, Ierse doedelzak(ken) oftwel de uilleann pipes

Unic

El Musica
Hallo!:)

Hierbij de doedelzakken zoals beloofd:D haha

GHBPipes.GIF

Het hangt tussen een normale doedelzak en een uilleann pipes in. Tering moeilijk om in te spelen, want je laat steeds een toon hangen om het effect te krijgen. En je krijgt er lamme vingers van.8)
En het koste nogal wat werk om mijn synth goed in te stellen, zoeken zoeken...maar gelukt.

In het midden bij 2 minuut gaat het even goed fout helaas. Maar ja wanneer niet in een track van mij...!?!?:D

Ik heb geprobeerd de Ierse sound uit mijn apparaatjes te toveren. (Ik ben er erg tevreden mee, zeker gezien de spulletjes). Hangt een beetje in het midden van River dance muziek en wat populairdere muziek.

Het is in twee keer opgenomen, alleen de iele strings aan het einde en de fluit is later opgenomen.

Ik ben benieuwd naar de reacties. Ik heb hier nog nooit iets van dit genre gehoord, dus vernieuwend voor hier is het in ieder geval wel:D

greotjes:)

Just Ireland

:D

Je kunt er zo die gasten van Riverdance bij zien huppelen ja! (tis dat ik er niet van hou...) Goed gemaakt trouwens, dat doedelzakgeluid; zal inderdaad wel een hoop werk geweest zijn om het precies zo te krijgen.

Dit is erg knap gedaan om dit geluid uit een synth te toveren. Er bestaan trouwens niet veel sample cd's met daarop ierse doedelzakken. Ik kende iemand die een tijd op zoek was naar dit geluid en het maar niet vond.

Knap hoor. Jij hebt echt talent. Jouw muziek straalt een prettige sfeer uit (ook jouw andere 2 nummers):okdan:

groet Erik

Wauw :okdan:

Knappe soundprogrammatie! Knappe sfeer! Jammer van dat foutje. Kan je dat niet meer wegwerken? De drums lijken me een beetje te droog of te tam, maar da's muggezifterij als je de rest bekijkt. Uit welke synth heb je de pipes gehaald?

Much respect :halleluja

:doei:

Wegwerken zal inhouden opnieuw inspelen, misschien doe ik dat nog, ben namelijk 1 ding vergeten wat ik er meer in wilde hebben.

Die snare kan geen galm in, komt zo uit orgel:)

En omdat ik zonder programma;s werk, speel ik het allemaal bijna in 1 keer in, dus kan er ook geen plugin voor zetten, die heb ik wel, maar kan dan niet.

De doedelzak komt uit de Roland D70.

groetjes

Origineel geplaatst door Catalunya
Dit is erg knap gedaan om dit geluid uit een synth te toveren. Er bestaan trouwens niet veel sample cd's met daarop ierse doedelzakken. Ik kende iemand die een tijd op zoek was naar dit geluid en het maar niet vond.

Knap hoor. Jij hebt echt talent. Jouw muziek straalt een prettige sfeer uit (ook jouw andere 2 nummers):okdan:

groet Erik

Dankjewel hoor!!!

Ik ben denk ik wel redelijk breed in mijn muziek De muziek die ik eerder gepost heb met rebirth is toch weer anders. Maar ik heb nog nooit een nummer gemaakt die helemaal klopte. Misschien dat dan ook nog eens gebeurt.:)

bagpipes.jpg

Gaaaf! Geweldige aanvulling op dit forum!!
:halleluja

Ha lache!

'k Zal een dezer dagen ff een MM patch posten die pipes
nadoet... heeft me ook wat werk gekost om die zover
te krijgen...

Voor de juistheid, je fotootje is een Schotse pipes, maar
dat wist je natuurlijk al...

Mijn buurman is een fervente Sinn Fein aanhanger (op
z'n minst), en loopt dus elke zondag op zeker een
uur door de buurt te doedelzakken... gaat m'n opname-
tijd :duivels:

Voor de mensen die op zoek zijn naar Celtische geluiden:
* Zero-G: Celtic
* AMG: Complete Celt (Reason Refill :D: )
* ILIO: World Winds (met een gigantische collectie pipes
van overal ter wereld).

En als dat niet genoeg is, kan je natuurlijk ook wat tijd
boeken bij mij in de studio, na 5 jaar in Ierland ken ik
aardig wat goede whistle, pipes, harmonica, harp, bohdran
en fiddle spelers :)

Mvg. uit het land van de uilleann pipes,

CoolRunning

Origineel geplaatst door CoolRunning
Ha lache!

'k Zal een dezer dagen ff een MM patch posten die pipes
nadoet... heeft me ook wat werk gekost om die zover
te krijgen...

Voor de juistheid, je fotootje is een Schotse pipes, maar
dat wist je natuurlijk al...

Mijn buurman is een fervente Sinn Fein aanhanger (op
z'n minst), en loopt dus elke zondag op zeker een
uur door de buurt te doedelzakken... gaat m'n opname-
tijd :duivels:

Voor de mensen die op zoek zijn naar Celtische geluiden:
* Zero-G: Celtic
* AMG: Complete Celt (Reason Refill :D: )
* ILIO: World Winds (met een gigantische collectie pipes
van overal ter wereld).

En als dat niet genoeg is, kan je natuurlijk ook wat tijd
boeken bij mij in de studio, na 5 jaar in Ierland ken ik
aardig wat goede whistle, pipes, harmonica, harp, bohdran
en fiddle spelers :)

Mvg. uit het land van de uilleann pipes,

CoolRunning

Wat is een MM patch? :)

Dit is een probeersel van mij om een doedelzak te imiteren met een XP-50.

Deze is helaas zonder de kenmerkende drones!!!

Origineel geplaatst door Unic
Wat is een MM patch? :)

Een patch voor de Clavia MicroModular.

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Daftmax
Dit is een probeersel van mij om een doedelzak te imiteren met een XP-50.

Deze is helaas zonder de kenmerkende drones!!!
Waar is dit van? Die zanger klnkt bijna naar Fish? :confused:

Unic!!

Is jouw doedelzak een bewerkte preset of echt helemaal uit het niets opgebouwd???

Ben wel nieuwsgierig!! ;)

De XP-50 (JV1080) presets van doedelzakken klinken in de verste verte niet op een echte. Zelfs de in die
patch gebruikte waves lijken niet echt!!!

Origineel geplaatst door Daftmax
Unic!!

Is jouw doedelzak een bewerkte preset of echt helemaal uit het niets opgebouwd???

Ben wel nieuwsgierig!! ;)

De XP-50 (JV1080) presets van doedelzakken klinken in de verste verte niet op een echte. Zelfs de in die
patch gebruikte waves lijken niet echt!!!

Hij is uit het niets opgebouwd, zal anders wel ff een kale patch opnemen, als je dat wilt uiteraard.
De ondertoon zijn 4 doedelzakken naast elkaar, waarvan 2 doedelzakken 12 notes hoger liggen. deze breed pannen en de toonhoogtes ervan iets omhoog en iets naar beneden brengen, zodat je een vol geluid krijgt.
De lead zijn 3 doedelzakken op zelfde toonhoogte, waarvan de pitch ook verschilt met de andere, ook die links rechts en centraal gepanned.
En dan heb ik de leads zo gemaakt dat als je de toets indrukt hij iets naar beneden gaat, kan je beter janken met die zakken:D

Ha ! Kicke man :biertje:

Ik vind alleen die snareroffels in het begin wat te droog / te statisch...

Het melodietje is helemaal te gek. Ik word er lekker blij van enzo hehe
Het geheel zal alleen nooit tippen aan ECHTE ierse muziek alleen... Maar dat lijkt me duidelijk.
*off-topic
Ik was een keer in Den Haag en toen speelde daar zo'n doedelzakken orkest-geval.. ik was helemaal gehypnoticeerd man...
*off-topic

Uhm.... ik geloof toch dat jou dat ook aardig lukt eigenlijk bij nader inzien :D Ik zit nu ergens in de 3e minuut en hijs erg relaxerend.... Mooie tonen enzo.... Volgens mij zou je met dit concept trouwens een perfect Shpongle nummer kunnen maken...

Het einde is alleen ineens zo eindig.... Ik heb geen outro gehoord....Hij kapte er ineens mee??? Viel je stroom uit ofzo....? :confused:

Paul

Origineel geplaatst door Tech_A-
Ha ! Kicke man :biertje:

Ik vind alleen die snareroffels in het begin wat te droog / te statisch...

Het melodietje is helemaal te gek. Ik word er lekker blij van enzo hehe
Het geheel zal alleen nooit tippen aan ECHTE ierse muziek alleen... Maar dat lijkt me duidelijk.
*off-topic
Ik was een keer in Den Haag en toen speelde daar zo'n doedelzakken orkest-geval.. ik was helemaal gehypnoticeerd man...
*off-topic

Uhm.... ik geloof toch dat jou dat ook aardig lukt eigenlijk bij nader inzien :D Ik zit nu ergens in de 3e minuut en hijs erg relaxerend.... Mooie tonen enzo.... Volgens mij zou je met dit concept trouwens een perfect Shpongle nummer kunnen maken...

Het einde is alleen ineens zo eindig.... Ik heb geen outro gehoord....Hij kapte er ineens mee??? Viel je stroom uit ofzo....? :confused:

Paul

* snares, zie boven:)
* ierse muziek is iersemuziek:D
* wat is een Shpongle?!?!?!? wablief:D
* Ik zal ze nog eens vragen waarom het zo eindigt:D

Origineel geplaatst door Unic
* wat is een Shpongle?!?!?!? wablief:D

Shpongle is DE ULTIEME ELECTRONISCHE TRIP zowel voor de trippende man / vrouw als voor de muziekliefhebber. IEDERE SYNTHFREAK MOET Shpongle minstens eenmaal beluisterd hebben om te weten wat echte muziek is. Shpongle is een samenwerkingsverband van Halucinogen en DMT en is gewoonweg ONGELOOFLIJK.
http://www.Shpongle.com
http://www.shpongle.com/hallucinogen/frame-main.htm voor een kijkje in z'n muzikale lab :)

Get inspired...

Paul

Back