erg jij je er ook aan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lekker functioneel allemaal..

Ik ben het met matrixxx eens, mensen moeten eerlijk zijn en niet te moeilijk doen. Als iemand te veel ervoor vraagt verkoopt ie hem niet en te weinig is eigen schuld. Maar niet ja zeggen en dan nog beginnen te kutten.

Mannen van eer!

Met en anonieme internet is het natuurlijk erg makkelijk om heel erg laag te bieden. Soms krijg je zelf mailtjes die getekend zijn met een nickname.

Maar ik heb het ook wel eens gehad dat ik een overeenkomst gesloten had met een verkoper, maar diezelfde week verlaagde de fabrikant zijn prijzen. Nu was het tweedehands apparaat 15 euro goedkoper dan een nieuwe. Ik die jongen gemaild met een nieuw bod (met uitleg uiteraard) krijg ik een nogal onvriendelijk mailtje terug.

Wil het toeval dat ik dezelfde advertentie een maand later weer zie staan maar dan voor het bedrag wat ik in 2de instantie geboden had.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Met en anonieme internet is het natuurlijk erg makkelijk om heel erg laag te bieden. Soms krijg je zelf mailtjes die getekend zijn met een nickname.

Maar ik heb het ook wel eens gehad dat ik een overeenkomst gesloten had met een verkoper, maar diezelfde week verlaagde de fabrikant zijn prijzen. Nu was het tweedehands apparaat 15 euro goedkoper dan een nieuwe. Ik die jongen gemaild met een nieuw bod (met uitleg uiteraard) krijg ik een nogal onvriendelijk mailtje terug.

Wil het toeval dat ik dezelfde advertentie een maand later weer zie staan maar dan voor het bedrag wat ik in 2de instantie geboden had.

afspraak is afspraak :D

je mag best mensen erop attent maken dat je waar ergens
anders de zelfde synth goedkoper kunt krijgen , zo kun
je altijd nog onderhandelen met de verkoper en deze misschien
inziet dat de vraagprijs inderdaad te hoog was.
De laatste tijd koop ik veel bij winkels omdat het daar
soms tweedehands gewoon goedkoper is dan op het net, en
je hebt ook nog garantie..

Wat is nu het probleem hier? Als je een belachelijk laag bod krijgt reageer je er toch gewoon niet op? Ik zie op marktplaats ook genoeg jokers die belachelijk laag bieden op spullen.. so what?

Origineel geplaatst door Furious5
Wat is nu het probleem hier? Als je een belachelijk laag bod krijgt reageer je er toch gewoon niet op? Ik zie op marktplaats ook genoeg jokers die belachelijk laag bieden op spullen.. so what?

duidelijk ik erg me er aan en het gaat ook vaak om de zelfde mensen die onder verschillende emails reageren alleen kijk ik de ip adressen na en zie dat het van een computer komt
als je wat verkoopt verwacht ik wel een redelijk tegenbod maar die 25€ jokers word ik zo moe van en ik denk dat vele met mij het zelfde denken

Yup, muziekanten zijn geen zakenmensen vind ik, maar sommige gaan met de 2e handsmarkt om alsof het voor eeuwig koninginnedag is ofzo...
Ik weet wel wanneer ik een koopje zie, maar ga niet zo met een verkoper tekeer dat ik van iets een koopje maken wil.

Heb ook al wel een geval meegemaakt dat ik een MS20 verkocht aan 600 EURO en dat ik werd gecontacteerd door 6 verschillende 'mensen' met verschillende Hotmail addressen. 6 keer was de boodschap in de aard van 'Wablief? 600 EURO? Geraak je aan de straatstenen niet kwijt. Ik biedt je 400 EURO maximaal en dan nog heb je geluk'.

Bleek dus telkens om dezelfde persoon te gaan. Uiteindelijk hoopte die persoon dat ik de prijs drastisch zou laten zakken omdat ik al 6 emails van 'verschillende mensen' ontvangen had zeggende dat 600 EURO overdreven was.

Of bvb toen ik een Planet Phatt wou verkopen en hiervoor een 100-tal km reed naar Limburg, met telefonisch reeds overeengekomen deal. Ik kwam daar aan, die jongen (had geen vervoer, ...) heeft gedurende 2 uur alle presets uit de Planet Phatt getest en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het 'toch niet echt iets was voor hem', of dat hij het misschien wou kopen maar dan aan 50% minder.

AAAAAAAARGGHHH !!!!

Origineel geplaatst door stekke
Heb ook al wel een geval meegemaakt dat ik een MS20 verkocht aan 600 EURO en dat ik werd gecontacteerd door 6 verschillende 'mensen' met verschillende Hotmail addressen. 6 keer was de boodschap in de aard van 'Wablief? 600 EURO? Geraak je aan de straatstenen niet kwijt. Ik biedt je 400 EURO maximaal en dan nog heb je geluk'.

Bleek dus telkens om dezelfde persoon te gaan. Uiteindelijk hoopte die persoon dat ik de prijs drastisch zou laten zakken omdat ik al 6 emails van 'verschillende mensen' ontvangen had zeggende dat 600 EURO overdreven was.

Voor diegene die het nog niet zouden weten: Als je met hotmail werkt, kan je onder OPTIES / Weergave-instellingen voor e-mail / Berichtkoppen : VOLLEDIG aanduiden. Als je dan een binnengekomen bericht opent, zie je het IP-adres staan (X-Originating-IP). Zo kan je makkelijk nagaan of een mail van een zelfde PC wordt verstuurd of niet ;)

:doei:

Of bvb toen ik een Planet Phatt wou verkopen en hiervoor een 100-tal km reed naar Limburg, met telefonisch reeds overeengekomen deal. Ik kwam daar aan, die jongen (had geen vervoer, ...) heeft gedurende 2 uur alle presets uit de Planet Phatt getest en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het 'toch niet echt iets was voor hem', of dat hij het misschien wou kopen maar dan aan 50% minder.

AAAAAAAARGGHHH !!!!

In dit geval had je gewoon moeten zeggen: "of je koopt hem voor de volle prijs, of je betaald een volle tank benzine"
Ik had echt niet met me laten fokken in dit geval........wat denkt zo'n mongool wel niet ?

Anderzijds heb ik ook wel een verhaal meegemaakt met een verkoper die een Moog Prodigy verkocht. De vraagprijs was een 500 EURO. Ik ging ermee akkoord tot hij me enkele minuten later opbelde dat er iemand 600 EURO voor bood. Ik maakte hem duidelijk dat ik nochtans de eerste was, maar als het daarop aankwam ik ook 600 EURO bood. Enkele minuten later weer : '800 EURO graag'.

Je kon aan zijn stem horen dat hij van mij wilde horen dat ik ook 800 bood, maar toen zei ik dat hij die dan beter verkocht aan die andere persoon. Enkele uurtjes later belde hij me weer om te zeggen dat de deal met die andere persoon niet doorging, maar dat ik het mocht kopen aan 700 EURO. Heb vriendelijk bedankt.

Enkele dagen later kreeg ik een smeekmail van de verkoper om te zeggen dat hij akkoord ging om het te verkopen aan z'n oorspronkelijke vraagprijs : 500 EURO.

De fun was er voor mij af, dus weigerde ik volledig.

....Prodigy heeft nog 10 weken te koop gestaan aan 500 EURO om uiteindelijk verkocht te worden aan 350 EURO.

Hoe kan je in 's hemelsnaam nu zeker weten dat een verkoper je niet aan het lijntje houdt ???

Hoe kan je in 's hemelsnaam nu zeker weten dat een verkoper je niet aan het lijntje houdt ???

Dat weet je nooit zeker. Je moet afgaan op wederzijds vertrouwen ... en in het geval van een verkoper in een winkel zou ik toch twee maal nadenken alvorens geïnteresseerden op die manier te behandelen.

Enige troost: het is niet alleen in de synthesizerwereld dat je deze praktijken tegenkomt hoor =(

:doei:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back