Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Laatst gewijzigd:
ziet korg soms al dat er betere economische tijden aan zitten te komen?
Korg ziet dat voor classic vintage de nieuwprijs of meer wordt betaald en speelt daar op in .....

Ja het worden betere tijden voor Korg.....
Ook voor Roland met de Aira series....
Hoevaak heb je de laatste dagen in gedachte al je vakantiegeld voor 2014 uitgegeven? :P

Hoevaak heb je de laatste dagen in gedachte al je vakantiegeld voor 2014 uitgegeven?

Dat was al uitgegeven met een Analog Keys en een digitale mixer in gedachten....
Ondertussen zit ik op een klein jaarsalaris. ;)

Hoevaak heb je de laatste dagen in gedachte al je vakantiegeld voor 2014 uitgegeven? :P

Die heb ik al grotendeels uitgegeven aan twee Aira machines en een setje monitoren :D De rest bewaar ik wellicht voor een nieuwe PC of toch maar vakantie.

Maar als deze pas in september komt hebben we even de tijd om te sparen. Ik vind het wel een goede ontwikkeling dit, hopelijk dat het ook een echte volwaardige kloon wordt en niet zo'n prutsding als de MS-20 mini. Dan ben ik zeker geïnteresseerd.

Het zijn weer leuke tijden in hardwareland na jaren teruggang!

Hey Roland, kijk eens! Zo bedoelen je klanten het nou eigenlijk. Niet je AIRA gedoe.

On-topic: VET! Erg cool dat Korg gewoon zoiets 'eventjes' doet. Ze hebben er goed de smaak te pakken.

Ik ben wel erg benieuwd hoe de klank zich gaat verhouden t.o.v. het origineel:D
En natuurlijk ook naar de behuizing (zonde als ze weer zo'n verkleinde versie uitbrengen vind ik).

Hey Roland, kijk eens! Zo bedoelen je klanten het nou eigenlijk. Niet je AIRA gedoe.

Ja hoor, zorg maar dat het analoog is en dat dat vooral met grote letters op het doosje staat, dan kopen de mensen het wel! Zelfs al valt het bijna uit elkaar van ellende als je er naar kijkt, alleen door kabouters comfortabel bediend kan worden en het klinkt als een natte, ruisende krant ;)

Ik ben wel erg benieuwd hoe de klank zich gaat verhouden t.o.v. het origineel:D
En natuurlijk ook naar de behuizing (zonde als ze weer zo'n verkleinde versie uitbrengen vind ik).

Misschien wel met schakelbare verschillende typen filters (Mk I, II/III). Behuizing zoals de witte MkI zou wel dikke stylo zijn... :halleluja Als t idd maar geen minikeys worden... :stupid

Prachtig! Maak hem maar op 80%, kan me niks schelen als dat de prijs dempt. Goeie actie van Korg, veelbelovend ook. wellicht dat er dus nog meer uit de hoge hoed komt tzt.

Ik heb halverwege de jaren negentig de Mark 3 een tijdje gehad - in prima staat met slechts een ontbrekend schuifkapje - en zonder verlies voor 1000 gulden verkocht. Had Saint Eric toen zijn eigen bedrijf gehad, dan had ik hem nooit verkocht. Want zijn filtermod op een Odyssey geeft een geluid alsof je een kussen voor een luidspreker weghaalt. Deze is natuurlijk ook weer te modden. Eric kan een Odyssey modulair maken en allerlei extra's toevoegen. Ik heb al een tijd geen contact meer met Eric, maar dit zou voor hem ook goed nieuws moeten zijn.

Toch wel goed van ze om nu alvast het "product" te droppen, kunnen ze direct ook de meningen en ideeën sonderen.

Ze maken zich zo wel los van de discussie hardware (VA) - software (VA).

Ik heb halverwege de jaren negentig de Mark 3 een tijdje gehad - in prima staat met slechts een ontbrekend schuifkapje - en zonder verlies voor 1000 gulden verkocht. Had Saint Eric toen zijn eigen bedrijf gehad, dan had ik hem nooit verkocht. Want zijn filtermod op een Odyssey geeft een geluid alsof je een kussen voor een luidspreker weghaalt. Deze is natuurlijk ook weer te modden. Eric kan een Odyssey modulair maken en allerlei extra's toevoegen. Ik heb al een tijd geen contact meer met Eric, maar dit zou voor hem ook goed nieuws moeten zijn.

Saint Eric kan inderdaad wonderen verrichten met deze bakken. Ik heb de mijne er jaren geleden heen gebracht en kreeg hem bijna als nieuw werkend weer terug. Kwam er toen ook pas achter dat ik eigenlijk een whiteface model heb, in een 2810 (MKII) jasje. Voor wat het waard is dan, want ik weet eerlijk gezegd niet of die eerste modellen nu ook beter waren (de meningen zijn geloof ik verdeeld en ARP zelf geeft de voorkeur aan de laatste modellen). Het blijven in ieder geval supermooie synths met een heel eigen karakter, totaal anders dan bijvoorbeeld een Moog, zodat het elkaar goed aanvult.

Ik zie mezelf dan ook niet gaan voor een nieuwe Odyssey maar ik ben wel heel erg benieuwd…..wat een goede ontwikkeling dit zeg en wat zijn/komen er sowieso veel interessante nieuwe dingen op de markt de laatste tijd. De tijd van zeuren (“merk XXXXXXX zou eens een XXXXXX moeten maken”) lijkt dan ook wel voorbij……tijd om muziek te maken met al die leuke bakjes! :okdan:

Ik weet het....bedoel het natuurlijk ook een beetje met een knipoog :)

Tegen de tijd dat er op SF niet meer gezeurd wordt vindt de Elfstendentocht plaats in de hel :D

korg laat er geen gras over groeien qua analoog.. dat is ook wat volk wil in de regel en wat zeker weer aan populariteit gewonnen heeft. dit soort projecten en odes zijn echt goud.. anders dan roland die dit gebied helemaal links laten liggen. bedoel, die hele heisa over die aira producten...dit kan mij pas bekoren..straks staan er gewoon arps in je toko hell yeah!

Ja hoor, zorg maar dat het analoog is en dat dat vooral met grote letters op het doosje staat, dan kopen de mensen het wel! Zelfs al valt het bijna uit elkaar van ellende als je er naar kijkt, alleen door kabouters comfortabel bediend kan worden en het klinkt als een natte, ruisende krant ;)

Ja, want de MS20 mini is echt een ramp. Klinkt nergens naar dat ding. Hoe halen ze het toch in hun hoofd dat op de markt te slingeren. Anyway, ga jij maar lekker in een hoekje zitten huilen met je statement.

Dan koopt de rest van de wereld het wel om er leuke muziekjes mee te maken, zonder dat het een high-end circuit heeft :doei:

Back