Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Misschien is het ding nog maar half af, net als de Novation Bass Station 2 vorig jaar en de Aira op de NAMM...

BTW Akai is Japans voor Rood, vandaar de overduidelijke kleur in hun huisstijl en het rode wolf icoon.

"Simulated wood grain sides"?
Dus de zijkantjes zijn van plastic?

haha goed ... er is genoeg ruimte aan de achterkant , ik ga geen suggestie doen dat je hem kan diy. ik zou het zelf wel weten zegt tie.

beetje sneu dat er koffie over heen is gegaan. alleen durft hij dat niet te vertellen.

• roland CR78 style hihats
  • gescheiden uitgangen voor drum en synths
  • metalige fm percussie synth
  • cv in en trigger
  • midi en USB

dat valt weer tegen.. geen pluspuntje maar 'n minpuntje
Als jij er houten zijkantjes op wil kan dat, maar velen zullen dat niet nodig vinden. Zo wordt er geen hout verspild en blijft hij betaalbaar. Prima toch?

Haha, de doos op de Messe deed het gewoon niet ... Akai liep heel druk te doen over de Wolf en iedereen er heen te trekken, maar als er dan om een demo werd gevraagd kwam er een of ander smoesje dat dit een sample zonder sound engine of dat het stuk was ofzo.

Heel vaag. Nog nooit zoveel hype gezien rond een - tot zover - lege huls :D

Inderdaad, en toch noemt die interviewer het "probably the biggest surprise of the show". Dat komt vast ook door de prijs.

De verkoper van Akai vond het wel erg nodig om een paar keer te vertellen hoe ze er al jaren mee bezig waren... "And then it just happened".

Yup. Sure. :eureka:

Mvg.

CoolRunning

aiaiaiai, plastieke zijkanten ipv echt analoog hout, dat gaat de sound natuurlijk negatief beinvloeden !

Ik zie dit nu pas….wat een gaaf nieuws dit! Voor die prijs is dat natuurlijk fantastisch en als hij nog goed klinkt ook (en misschien een heel eigen karakter heeft) dan is dit niet iets waar je lang over na hoeft te denken. En eerlijk gezegd vind ik hem helemaal niet zo lelijk, maar misschien zegt dat meer iets over mij :D

Interessant, helemaal voor die prijs. Moet ie natuurlijk wel lekker klinken. En het uiterlijk? Tsja, dat grijze achtergrondje achter de draaiknoppen is inderdaad niet je van het. Hadden ze beter niet nagelaten. Zag ie er direct beter uit.

Wordt steeds leuker en leuker wat de producenten de laatste paar jaren uitbrengen! :P

Hij is in het echt best het aanzien waard hoor, ik vond hem helemaal niet zo lelijk.

Back