Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Ondertussen alweer een dikke maand verder inderdaad. Mischien klonk ie toch te 'clangy'? :D

Lijkt er toch wel sterk op dat ze enkel een lege doos bijhadden...

De componenten zijn niet meer te maken van de nu al vintage Wolf.

ik probeer nog infomatie te vinden over die AKAI Rhythm Wolf .. maar ik vind helemaal niets meer op hun site van dit ding.. was het een 1 april grap?

During NAMM leek het mij een productie probleem (het feit dat het demo model niet werkte door een foutje vond ik persoonlijk erg onwaarschijnlijk) maar het lijkt er nu meer op dat het misschien een juridisch probleem is.

:okdan: Ik heb hem al besteld..toen ie net even wat goedkoper stond,maar bax zegt week 36??:(

Attachments

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    38,7 KB · Bekeken: 124
:?
Waarom denk je dat? Leg eens uit?

Het feit dat er nog steeds geen werkend prototype of demo is wijst er sterk op dat er een probleem is.
Mijns inziens is dit geen productieprobleem en de volgende, voor de hand liggende verklaring is juridisch; lees patent.

Misschien is het wat te ver doorgedacht, maar zouden ze voor de Messe niet gewoon 'iets' hebben willen presenteren om tegenover de Aira te kunnen stellen, om maar een soort van antwoord te hebben op de hype van dat moment.
Een antwoord dat ogenschijnlijk op dat moment niet meer behelste dan een al dan niet leeg knoppenkastje met 'houten' zijkantjes.

Het feit dat er nog steeds geen werkend prototype of demo is wijst er sterk op dat er een probleem is.
Mijns inziens is dit geen productieprobleem en de volgende, voor de hand liggende verklaring is juridisch; lees patent.
Nou je trekt die conclusie wel snel :D. Misschien is ie gewoon nog niet af. Of probleempje met de software of zo. En Bax geeft idd aan dat ie pas over drie maanden geleverd wordt, dus misschien willen ze nog ff wachten met de demo's.

Als een product af is ga je toch zo snel mogelijk demo's maken en bestellingen afwerken? :). Waarom zou je nog willen wachten

In mijn ogen is er daadwerkelijk een probleem waardoor er vertraging is ontstaan.
En niet om jullie schrik aan te jagen maar de Pulse 2 ging ook steeds komen, maar er bleven problemen en de uiteindelijke release was dus 1,5 jaar later dan gepland.

En volgens mij was dat prototype op de NAMM of was het musikmesse (?) gewoon een doosje met niets in.
:D

Het prototype op de Musikmesse had alle LEDs aan boord en de software werkte gewoon (dus je kon een sequence laten lopen, tempo veranderen, LEDjes gingen aan als je functies koos etc.). Hij zag er op het oog volledig functioneel uit, er kwam alleen geen geluid uit :D Zelfs niet met illegaal ingeprikte monitoren en headphones als de AKAI staf even de andere kant op keek.

Back