Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Ben ook heel benieuwd naar de sound en naar het bereik van de tune en decay knoppen. De synth lijkt heel beperkt te tweaken, maar misschien heeft dat juist wel z'n charme. Vind hem er ook best ok uitzien. Als hij maar niet zo snel uit elkaar valt als die $*&^ MPC 1000

Ja, nog even afwachten....voorlopig zie ik hem maar een beetje als een "nieuwe" TR-606. Met mogelijkheden om de sounds wat aan te passen, maar ook met de oorspronkelijke mono-uitgang voor alle drums tegelijk (ik heb mijn uitbreidingskitje voor de 606 al jaren liggen maar ben er nog steeds niet aan toe gekomen).

Die monosynth in de Rhythm Wolf had voor mij dan weer niet gehoeven, een extra drumsound was misschien beter geweest. Maar okee, je weet nooit hoe het totaalpakket uitpakt en ik vind 200 euro echt een leuke prijs voor dit ding!

Ik vind hem interessant, als hij goed klinkt is een drum + bass module in 1 package natuurlijk heel handig om mee tej ammen

ziet er interessant uit...

Hoe typisch is het dat er geen geluid van is, eigenlijk weten we dus geen ene reet van het geheel. Hopen op een dikke kick en snare. De rest is extra.

hoop dat je met die basssynth ook percussie kan moddelen.

Ik haal best leuke dingen uit de MonoTribe synth sectie, kicks, zaps, noise shots. Layeren met de ingebouwde geluiden of gewoon los.

Lijkt me lastig zonder noise en/of ADSR op amp en filter (op de RW, van de MonoTribe zou ik het niet weten).

Laatst gewijzigd:
Is er iets realistisch te zeggen over wanneer we dit in onze knuistjes zouden kunnen vasthouden?

sowieso meer dierennamen voor synths/drummachines

zijn er toch uiteindelijk niet zoveel van....Octave CAT, die combo orgels Jaguar, Panter...wat is er nog meer: Tanzbeer...
Spider, Gnat, Wasp...zullen wel meer zijn toch?

Akai Yeti, Arturia Chicken, Korg Aardvark, Waldorf Wombat, Nord Lemur, Dave Smith Penguin

hopelijk gaan we hiermee een nieuwe era in!

Cheetah MS6, Symbolic Sound Capybara en Pacarana,Octave kitten,Bugbrand

....en deze :D

ProCo_Rat_2.jpg

Ik ben nu aan het twijfelen of ik deze Akai erbij ga nemen of de Korg Volca Keys en Bass.

Ik zou de Rhythm Wolf pakken, dan kan ik hem na 3 weekjes van jou overnemen :D

dit ding is gewoon nog niet af.
anders waren er al lang teasers.

Back