Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Wel interessant dat we allemaal zo warm lopen voor deze dummy doos :D

Inderdaad. Dan moet het design/concept en prijs aanspreken. Maar hoe gaat het klinken, dat weet niemand. Akai zelf wel, denk ik. Wat verwacht je er zelf van? Een cheap acid doos.

AKAI bestaat al jaren niet meer, handelsnaam is overgenomen door NUMARK. voor hun producer gear, je loopt dus eigenlijk warm voor een NUMARK synth :D

Inderdaad. Dan moet het design/concept en prijs aanspreken. Maar hoe gaat het klinken, dat weet niemand. Akai zelf wel, denk ik. Wat verwacht je er zelf van? Een cheap acid doos.

Het lijkt me wel een leuk product, en juist omdat het analoog is spreekt het me aan.
't Is heel basic qua drums maar als het goed klinkt vind ik die beperking niet erg.. Liever 1 kick en 1 snare die echt goed klinken.. maar dat wordt nog ff wachten dus.. Ze zijn vast die sounds nog dikker aan het maken.. en dat kost tijd :D

AKAI bestaat al jaren niet meer, handelsnaam is overgenomen door NUMARK. voor hun producer gear, je loopt dus eigenlijk warm voor een NUMARK synth :D

Je hoort snel genoeg hoe iets klinkt toch? Het maakt niet uit welke NAAM eraan hangt dan.. het karakter identificeert zichzelf snel genoeg. ;) Hehe

Laatst gewijzigd:

Wou je zeggen dat AKAI vroeger wèl goeie synths maakte? ;)

Wou je zeggen dat AKAI vroeger wèl goeie synths maakte? ;)

Ik zou dan toch eerst maar even David Cockerell googlen :D ... maar dies natuurlijk al een tijdje weg bij Akai :(

Synth

The wolf is toch met name een drumcomputert.. oh wach er zit natuurlijk ook een synth in :D

Gewoon afwachten hoe het klinkt.. en voor die prijs.. als het net iets meer solid is dan een Volca Beats, en een lekker (hopelijk eigen) geluid heeft, heb je toch een leuk bakkie voor erbij :)

Oh.. en ik ben redelijk bekend met de AX60 en AX80 en VX600 maar die zijn verre van verkeerd trouwens... :)

Zodra hij op de markt is loopt dit topic snel dood... Zie de Aira, dat sukkelt nog een beetje na.

Je bedoelt dat degenen die de Aira's hebben gekocht er dan druk mee aan het spelen zijn? Of tel je alleen mee wanneer je er alleen maar over zwamt in de topics?

Ik bedoel dat vooral de voorpret in het topic wordt botgevierd.
Zelf genoot ik vroeger ook het meest genoot van het eindeloos bladeren in speelgoedcatalogi. Daar kon het werkelijke bezit niet aan tippen.

Fisher Price model is weeral raak, ben benieuwd :)

Ik bedoel dat vooral de voorpret in het topic wordt botgevierd.
Zelf genoot ik vroeger ook het meest genoot van het eindeloos bladeren in speelgoedcatalogi. Daar kon het werkelijke bezit niet aan tippen.

of zoals ze het bij ons thuis altijd zeiden;

Hebben is het einde van het genot.
:p

...

Laatst gewijzigd:
Het wordt spannender en spannender.....8D

Ik vind het maar een vreemde zaak en ook gek dat je er echt helemaal niets over hoort of leest van Akai. Maar ik blijf toch benieuwd :D

Back