Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Een slappe bron zorgt er voor dat je fx niet kunnen shinen. Ik zie het nut er niet echt van in om een drumdoos te kopen die slap klinkt, puur omdat je hem kan processen.
Wat is geen "slappe bron" volgens jou dan? en zeg niet Elektron machines hé : ) die heeft onboard processing.

Er zijn veel machines die geen slappe bron zijn, een RW is er in ieder geval geen 1 van.
Voor drums bijv een 606/909/airbase/mbase/linndrum. Voor synths bijv een Fenix II, dot com modular.....de lijst is lang.
Vanwaar de vraag?

Er zijn veel machines die geen slappe bron zijn, een RW is er in ieder geval geen 1 van.
Voor drums bijv een 606/909/airbase/mbase/linndrum. Voor synths bijv een Fenix II, dot com modular.....de lijst is lang.
Vanwaar de vraag?
Nah... ik begrijp gewoon je statement van "slappe bron" niet, maar goed, gelukkig dat smaken verschillen want 'tzou anders een saaie boel zijn.

Tja daar kan ik weinig aan doen.....heeft wellicht met ervaring te maken en niet zoveel met smaak. Een slappe bron is namelijk goed te bevatten.
Je kan het vergelijken met iemand die vanaf een afstand met je praat of iemand die dichtbij staat. Als je dit op zal nemen en door een fx gooit zal je merken dat het fx meer karakter toont bij opname 2.
Wat natuurlijk niet inhoud dat opname 1 nooit wenselijk zal zijn, maar met bron 2 kan je dit ook bereiken terwijl je met bron 1 nooit resultaat 2 zal krijgen.

Misschien nog duidelijker voorbeeld (ik heb er geen verstand van maar begrijp wel wat je bedoelt, denk ik):

Je kan het vergelijken met iemand die vanaf een afstand een foto maakt of van dichtbij. Als je dit door een fx gooit zal je merken dat het fx meer karakter toont bij opname 2.

Al is het niet altijd zo dat een close-up beter werkt dan een medium of full shot...

Tja daar kan ik weinig aan doen.....heeft wellicht met ervaring te maken en niet zoveel met smaak.
Wellicht niet, aangezien ik ook genoeg ervaring heb binnen alle ondergrondse stijlen heeft het wellicht met smaak te maken :D
ik zou zeggen dat deze drum machine perfect past in het Cold Wave/Minimal Wave genre. Goedkope synths en gewoon je ding doen ;)

Het klinkt allemaal als een ritmebox en de bas uit een oude huiskamerorgel. Vroeger schaamde men zich voor zulke klanken. Het zou toch niet zijn dat het tegenwoordig hip is? Zo ja, struin de kringloopwinkels af voor de Eminents en Solina's die daar staan te verschimmelen. Het is iets groter dan de RuzzemWoelf, maar het kost minder en dan heb je ook wat in huis. ;)

Inmiddels heb ik de eerste modificaties gedaan:
(uiteraard geheel naar eigen smaak)

De Kick (BD) lijkt wat betreft het Tune deel van het schema in hoofdlijnen op die van een 808

Rondom P7 (Tune) heb ik
R60 (330R) vervangen door 220R (je kunt ook een 1k solderen tussen de linkerpoot van P7 en aarde),
dit verhoogd de maximale frequentie naar ongeveer 72Hz
R52 (was afwezig) plaatsen: 1k (je kunt ook een 1k solderen tussen de middelste en rechterpoot van P7)
dit verhoogd de laagste frequentie tot 44Hz

Ik speel nu met R114 (449R) die bepaalt de frequentie van de eerste initiele attack, door deze een beetje te verlagen wordt de eerste transient wat verhoogd, maar ik ben er nog niet uit of en hoe ik dat wil.

https://plus.google.com/u/0/photos/103299672537941714239/albums/6079330991702156273

Hihi, mooi mooi. Tegen de tijd dat we de RW kunnen kopen heeft GentleG precies
voor ons uitgezocht hoe we hem nicer kunnen modden!

Goed werk Goldstein!

Hihi, mooi mooi. Tegen de tijd dat we de RW kunnen kopen heeft GentleG precies
voor ons uitgezocht hoe we hem nicer kunnen modden!

Goed werk Goldstein!

:D

Nu alleen nog mijn achternaam leren spellen ;)

P22 Snare Decay (Noise) vlak daarboven zit R47 (3k3), die bepaalt de minimale decay, deze heb ik vervangen door 220R (super kort), of soldeer een vergelijkbare waarde van de linkerpoot van P22 naar aarde
En een 100k parallel (van links naar midden) aan P22 om de maximum decay te beperken.

Linksonder P16: C149 en R279 (53k) bepalen de envelope van de percussion, vooral het noise gedeelte.
Ik heb R279 vervangen door 10k, of soldeer een vergelijkbare resistor van de positieve poot van C149 naar aarde.
Idealiter plaats ik er ook nog een 100k pot in serie tussen, misschien later.
Dit maakt de noise van de percussion echt erg kort en scherp :luv:

Laatst gewijzigd:
P22 Snare Decay (Noise) vlak daarboven zit R47 (3k3), die bepaalt de minimale decay, deze heb ik vervangen door 220R (super kort), of soldeer een vergelijkbare waarde van de linkerpoot van P22 naar aarde
En een 100k parallel (van links naar midden) aan P22 om de maximum decay te beperken.

Linksonder P16: C149 en R279 (53k) bepalen de envelope van de percussion, vooral het noise gedeelte.
Ik heb R279 vervangen door 10k, of soldeer een vergelijkbare resistor van de positieve poot van C149 naar aarde.
Idealiter plaats ik er ook nog een 100k pot in serie tussen, misschien later.
Dit maakt de noise van de percussion echt erg kort en scherp :luv:

Denk je dat zelf te doen is als gemiddelde electro gebruiker? Dwz, ik heb geen echte speciale tools..

ik heb zelf een gewone soldeerbout, goede pincet, soldeer en wat smd weerstanden, dat is alles
ik probeer er, waar mogelijk, bij te schrijven hoe je het kunt doen met 'gewone' weerstanden (met pootjes)

inmiddels vind ik een 22k tussen de linker en middenpoot van P20 fijn om de Howl een beetje te beperken

En eindelijk ook een aparte pot voor de Decay van de Open Hihat :)

Zie weer de G+ foto pagina voor details:

De buitenste pootjes van P17 doorknippen.
Gaatjes boren in de pcb: eentje net onder de vierde pin van de 8-draads connector (deze pin is analoge aarde)

Ik schroef 'm nu dicht en speel er eerst weer eens een tijd mee voor ik (eventueel) verder ga met modificeren.

klinkt allemaal heel leuk deze kleine mods :)
Heb je misschien ook wat sampeltje voor ons , snare roll en wat kicks aub !

Zie je ook de mogelijkheid om losse outputs te creëren ?

zit er sterk aan te denk om toch ook maar zon ding te halen

Back