Re: Re: Re: Wat is een trancebak?
Re: Re: Re: Wat is een trancebak?
Origineel geplaatst door Niels
"Wat een sufferds, al die mensen die denken dat als ze een JP8080 kopen ze een hitgarantie hebben. BrEzAh ? "
you da man!
Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik denk ook niet dat een bepaalde bak van tevoren al in een hokje geduwd kan worden. De JP is bevoorbeeld geintroduceerd in een tijd dat trance nog in zijn kinderschoenen stond en tiesto nog zijn eerste plaatjes stond te draaien.
nouja, even offtopic, maar Tiesto had al residency in de spock toen ie 19 was, hijs nu 35, dus hij draait al 16 jaar, en toen hadden we nog niet eens iets wat leek op trance in de kinderschoenen,
verder:
aan de starter van deze topic, met welke reden wordt deze vraag gesteld? mij wordt ook wel ns gevraagd, wat heb je nodig>? ik denk dat Niels t wel doorheeft, de appartuur is t minst belangrijk, want ook al heb je de beste duurste spullen, je zult nog steeds zelf muziek moeten maken.
daarom is t sowieso spijtig dat verkopers zeggen "dit is ultiem om trance te maken" terwijl veel mensen nog nooit eerder met muziek maken in aanraking zijn geweest.
en iemand die begaafd is in t maken van muziek zal met de meeste synths wel uit de voeten kunnen denk ik, welke muziek ie ook wil maken,
verder, ik heb zelf een CS6x van Yamaha, en ik denk voor een beginnende muzikant (zoals mijzelve) uitermate geschikt voor het leren maken en maken van Trance, gezien de vele "cyber"presets en de vele realtime controle knoppen,
Origineel geplaatst door C738
Hoewel ik amper radio luister, dus ook weinig trance meekrijg, heb ik wel het idee dat ook de oude synthgeluiden die door jarre en vangelis gebruikt werden veel in producties gebruikt worden.
Of zijn dat gewoon de oer-synthgeluiden die je eigenlijk niet mag toekennen aan 1 artiest of genre?
-C-
Trance hoor je eigenlijk nooit op de radio hoor. Tis dat nu ID&T radio er is waar ze op gezetten tijden nu eindelijk eens echte trance uitzenden, maar ik ga ervan uit dat je die niet bedoelde,
DJ Sammy is geen trance!