Wat is dit?

Ptr

Ingeburgerd

Goededag!

Wie kan mij vertellen wat voor keys hier worden gebruikt?

Dank!

philicorda
de transistorversie

Ok, dit klinkt wel mooi, beetje dat zwevende synth-achtige. Heel anders dan dat dunne orgelgeluidje wat je er vaker uit hoort. Is dit nog een bepaald model/nummer?

Dank, trouwens!

Dit is een 752, herkenbaar aan de beige knoppen links.

751c.jpg

dat zweverige is de vibrato waarschijnlijk
beetje veergalm erachter en wat eq'en endan klinkt ie al gauw wat warmer

Dit is een 752, herkenbaar aan de beige knoppen links.

751c.jpg

Hee, die heb ik ook zo te zien :)

Maar dan zonder pedaal en bij mij hangt er nog een houten bak in dezelfde kleur onder met daarin (volgens mij) versterking en de galmveer. Hij doet het niet meer helemaal goed (zou eigenlijk nagekeken moeten worden) maar gebruiken doe ik hem sowieso niet. Heb er apparatuur op staan en het ziet er op zich ook wel funky uit :okdan:

Heb even snel een foto opgedoken die ik ooit eerder plaatste....het is toch een andere. Die bak die eronder hangt kan je bovendien niet echt goed zien.

attachment.php

heb jij dan niet de buizenversie, met in die bak 2 speakers , de versterker en de galmveer ?
of is het alleen een vertikale plank
heb beiden versies gehad
leuke dingen maar iel geluid en de toetskontakten wat wankel
nee dan liever iets van solina

heb jij dan niet de buizenversie, met in die bak 2 speakers , de versterker en de galmveer ?
of is het alleen een vertikale plank
heb beiden versies gehad
leuke dingen maar iel geluid en de toetskontakten wat wankel
nee dan liever iets van solina

Ja, dat denk ik dan wel want er zitten inderdaad ook speakers in.....leuke dingen inderdaad en de sound is op zich wel bruikbaar, maar echt gebruikt heb ik hem nooit eerlijk gezegd. Heb deze Philicorda ooit eens gehad van een oom en tante, jaren geleden. Staat me niet in de weg zo en het ziet er wel leuk uit ook :)

Back