klinkske
boeketje voor de vrouw
DitIk gebruik geen reference tracks want ik wil juist mijn eigen sound ipv die van een ander.
Conny Plank kreeg stenen kloten als zijn klanten hem vroegen te klinken als x en y
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DitIk gebruik geen reference tracks want ik wil juist mijn eigen sound ipv die van een ander.
Een belangrijke reden dat ik nauwelijks eigen muziek maak is (naast een gebrek aan talent) dat ik mijn eigen werk vergelijk met voor mij onhaalbare meesterwerken.
Ja dat zal best kunnen.Helemaal onzin is het natuurlijk niet. Ik heb echt goede kick / bassline-combi's gemaakt door zwaar te spieken bij de pro's. Volumeverhouding, stereobreedte, dynamiek etc. Dan weet je in elk geval waar je heen wilt. Maar goed, ik verlies me daar dan weer compleet in![]()
Zo’n nummer van kansas is natuurlijk ook opgenomen met een groep muzikanten tegelijk met een producer en dat kan je ook niet vergelijken om dat helemaal in je eentje te doen. Laat ik het zo zeggen jaren geleden had ik een simpele nummer gemaakt met een riff erin doorgestuurd naar de bandleden waar ik toen mee speelde. Waren trouwens echt goede muzikanten. Iedereen komt met zijn eigen inbreng in dat nummer en het klonk fantastisch in de oefenruimte. die dynamiek krijg je dus echt niet thuis ik heb nog een paar keer geprobeerd om dat nummer af te maken thuis maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb alleen nog de opname van de oefenruimte en het is goed zo. Maar het houd mij niet tegen om lekker andere nummers te maken voor mij zelf in allemaal verschillende stijlen om mijzelf uit te dagen. En ik ben eigenlijk niet zo van het publiceren en ook niet van commentaar geven op andermans nummers.
Combineer sonic pi met je eigen werk. Kijk naar andere invalshoeken dat is soms het meest leerzame.
Ja daar noem je iets, meestal maak ik hooguit een paar tracks per jaar of zo en ik heb nog vele onafgemaakte beginnetjes liggen, maar ik ben niet de enigste op het forum net als jij.Vooral nummers afmaken kan goed zijn. Al is een nummer maar anderhalve minuut. Ik heb dat jaren niet gedaan.
En als het voor jouw werkt dan is dat prima toch?