Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

saturatie en harmonischen kunnen het geluid warmer maken, maar vaak klinkt het "kunstmatig"
maar de vraag is natuurlijk hoe erg JIJ dat vind. ik kan persoonlijk nooit zo goed tegen dat soort plugins, ze maken het geluid vaak scherper ipv ronder. Ik hou van een analoog warm bad, niet van een quadrafuzz of toob warmer plugin. en zaken als VCC en NLS geven vaak een soort van overdreven groot en plasticachtig laagje over de track.
Wat ik ook weleens deed was het geluid via een (aldanniet Vintage) gitaar / bas versterker uitsturen, en dat weer met een microfoon opnemen.
Is wel erg leuk idee! Maar ben bang dat dat in mijn kleine vierkante studiokamertje niet zulke mooie resultaten oplevert.

Een extern filter van een sub phatty doet geen kwaad ook!

ik denk dat TS het experimenteren daarmee juist zat is en zich afvraagt of er nog een andere manier is waarmee het echt kan.Er zijn genoeg VST's om je virtuele geluid "op te warmen". Probeer maar eens de PSP Vintage Warmer, EQ's, (vintage) compressors, tape delays, TAL Chorus, buizen simulaties, filters, enz. Er zijn zoveel, ook gratis, oplossingen.