Virtual MIDI Sliders

wouter

\B-)
Hoi,

Ik ben met een programmatje bezig waarmee je een soort virtuele midi knoppenbak op je scherm krijgt. De sliders zijn te configureren en die instellingen kun je op slaan. Het leuke is dat je met een hardware controller (bijvoorbeeld een Doepfer Regelwerk) die software weer kan bedienen waardoor je snel kunt wisselen tussen verschillende settings. Het programma werkt dan als een soort vertaallaag tussen de hardware controller en de synth die je wilt bedienen. Maar misschien zegt een plaatje meer http://www.xs4all.nl/~vanbeekw/ (dat is ook het enige wat op het moment op mijn homepage staat...). Daar wordt een micro modular bediend. Het is nog niet helemaal af maar ik was alvast benieuwd wat jullie er van vinden? Het wordt waarschijnlijk freeware.

Doei,
Wouter

Hmm...da's interessant.
Voor mij persoonlijk ook handig om met dit soort software makelijk de instellingen voor controller hardware te vinden en ermee te experimenteren.
Ik blijf je op de voet volgen :)

groet

Tom

Nog een paar kleine dingen. Ik werk er zelf al een tijdje zonder problemen mee. Ik weet nog niet wanneer het af zal zijn. Als het zover is zal ik het hier ook vermelden.

OK, misschien valt deze opmerking wel weer in de categorie: blond, maar toch....

Ik zat een tijdje geleden de specs van de Kenton Spin Doctor te bekijken (wegens veel interesse), en op de site van Kenton kun je allerlei profiles (zo noemen ze dat daar) downloaden waarmee je verschillende gear en softsynths kunt bedienen. Begrijp ik het nou goed, en maakt jou proggie dergelijke profiles overbodig ??
Of is het meer en editor voor dergelijke profiles, maar dan niet hardware-gebonden ?

Snap ik, maar dit signaal is toch ook voor elke (soft)synth anders ??
In die zin dat elk merk de controllers wel anders toewijst ?
Ik kan me niet voorstellen dat wouter's proggie automatisch ziet wat voor 'n bakje er aangestuurd moet worden, en zich daarop instelt ?!?!? (als dat toch wel zo is: STOER !!)

Origineel geplaatst door gemmetje
Snap ik, maar dit signaal is toch ook voor elke (soft)synth anders ??
In die zin dat elk merk de controllers wel anders toewijst ?
Ik kan me niet voorstellen dat wouter's proggie automatisch ziet wat voor 'n bakje er aangestuurd moet worden, en zich daarop instelt ?!?!? (als dat toch wel zo is: STOER !!)

nee..het werkt zo, correct me if i'm wrong: het is een "vertaler" tussen je hardware controller en je software plugin.....handig als je een hardware controller hebt die je niet kan aanpassen aan je software, en je de software ook niet kan/wil aanpassen

Origineel geplaatst door olafmol
nee..het werkt zo, correct me if i'm wrong: het is een "vertaler" tussen je hardware controller en je software plugin.....handig als je een hardware controller hebt die je niet kan aanpassen aan je software, en je de software ook niet kan/wil aanpassen

Okee, maar dan is het dus toch 'n soort editor voor je hardware-controller ??
Ik bedoel, dit progje zal echt niet zomaar je controller-data vertalen als het niet weet wat er aan beide zijden van het draadje zit ??

wouw dit wordt echt wel een vet progje.
Ik ga je in de gaten houden:okdan:

Okee, maar dan is het dus toch 'n soort editor voor je hardware-controller ??
Ik bedoel, dit progje zal echt niet zomaar je controller-data vertalen als het niet weet wat er aan beide zijden van het draadje zit ??

MIDI-cc is een standaard protocol

Origineel geplaatst door olafmol
MIDI-cc is een standaard protocol

Sorry olaf, was idd 'n beetje krom omschreven.
Maar het is toch zo dat niet iedere (soft)synth elke controller-data accepteerd ?????
Waarom zijn er anders profiles nodig voor bv de Spin Doctor ???

Maar het is toch zo dat niet iedere (soft)synth elke controller-data accepteerd ?????

Om de logische CC's aan de knoppen toe te wijzen.

Je wilt altijd cutoff resonance de envelopes en de lfo's onder de knoppen hebben, niet een of andere vage microtuning parameter.

Origineel geplaatst door bikkel
Om de logische CC's aan de knoppen toe te wijzen.

Je wilt altijd cutoff resonance de envelopes en de lfo's onder de knoppen hebben, niet een of andere vage microtuning parameter.

ok, ff resumé:

CC's staan vast, alleen de knoppen-layout die deze cc's beïnvloed is variabel ??

die profiles zijn er om de juiste midi-CC waarde aan de juiste synth-parameter toe te kennen....bv de reason mixer gebruikt andere midi-CC's dan bv een waldorf pulse..... die controllers, zoals bv de spindoctor werken grotendeels met midi-CC, maar soms ook met sysex ed......

Back