Virtual MIDI Sliders

Origineel geplaatst door olafmol
nee..het werkt zo, correct me if i'm wrong: het is een "vertaler" tussen je hardware controller en je software plugin.....handig als je een hardware controller hebt die je niet kan aanpassen aan je software, en je de software ook niet kan/wil aanpassen

Precies :), verder heb je de beschikking over 5 pagina's met elk 24 sliders waardoor je zeer snel kan switchen tussen verschillende settings. Als je een controller box hebt die verschillende profiles aankan ben je er ook, maar dit werkt voor mij persoonlijk bijvoorbeeld handiger. Je moet dus wel zelf profiles voor je gear maken zodat het programma weet welke controllers wat doen maar ik hoop dat mensen hun profiles naar mij mailen en dat er een soort library ontstaat die mensen op mijn site kunnen downloaden.

Origineel geplaatst door gemmetje
ok, ff resumé:

CC's staan vast, alleen de knoppen-layout die deze cc's beïnvloed is variabel ??

Cutoff is de ene keer 19 en de andere keer 21. Niet iedere synth heeft dezelfde parameters.

Hoi,

Ik ben eindelijk weer eens verder gegaan met het programmatje (het heet nu Virtual MIDI Sliders). Ja, dat krijg je het hobby projectjes ;). Ik heb een test versie beschikbaar en ben benieuwd of er hier wat mensen zijn die het willen testen.

Groeten,
Wouter

Dit ziet er goed uit wouter. :okdan:

Vraagjes:

- werkt het net zo als je oude Virtual Midi Mixer met een text-editor om de diverse objecten te configureren?
- is het mogelijk om Sysex uit te sturen? (Ben op zoek naar een programma om mijn Lexicon PCM-90 aan te sturen)
- in welke taal heb je dit geschreven? (Zelf jarenlang in Visual Basic en Delphi geprogrammeerd, maar heb er tegenwoordig helaas veel te weinig tijd ervoor.)

kan ik dit progje ook gebruiken als editor voor mijn micron? word gek van die k-menu's namelijk...

Origineel geplaatst door bronswerk
Dit ziet er goed uit wouter. :okdan:

Vraagjes:

- werkt het net zo als je oude Virtual Midi Mixer met een text-editor om de diverse objecten te configureren?
- is het mogelijk om Sysex uit te sturen? (Ben op zoek naar een programma om mijn Lexicon PCM-90 aan te sturen)
- in welke taal heb je dit geschreven? (Zelf jarenlang in Visual Basic en Delphi geprogrammeerd, maar heb er tegenwoordig helaas veel te weinig tijd ervoor.)

- Nee, het zijn 120 configureerbare sliders en buttons (met een vaste positie) die je via het programma zelf kan configureren (label, controller, channel en nog wat dingetjes).

- Nee

- Delphi, dit is wel mijn laatste Delphi project want nu doe ik alles met dotNet.

Origineel geplaatst door gijs
kan ik dit progje ook gebruiken als editor voor mijn micron? word gek van die k-menu's namelijk...

Als de Micron controllers gebruikt voor zijn parameters kun je een heel eind komen denk ik.

he hoi! ziet er leuk uit en ik zou het wel willen uitproberen, loop zelf tegen het lamp aan dat ik me cutoff en resonance niet kan aanstuiren via me midi programma (heb een jv-1080 en werk met Sonar), ben dus erg benieuwd naar !!! Heb ook hier op synthforum gepost over dit probleem, dit zou misschien wel een uitkomst kunnen bieden.

Origineel geplaatst door wouter
Nog meer mensen die het willen testen?

Hey wouter,

Ik schrijf zelf veel in C#, misschien is het iets om het te porten naar .NET ??? of zou de overhead die het .NET framework met zich mee brengt dan te groot worden...

In ieder geval een interessant project met misschien nog meer potentie?

Al eens gedacht om het als VST te bouwen, zodat je het lekker in je host kunt laten meedraaien met alle voordelen van dien?

Keep up the good work...

Groet,

avs

Origineel geplaatst door avs
Hey wouter,

Ik schrijf zelf veel in C#, misschien is het iets om het te porten naar .NET ??? of zou de overhead die het .NET framework met zich mee brengt dan te groot worden...

In ieder geval een interessant project met misschien nog meer potentie?

Al eens gedacht om het als VST te bouwen, zodat je het lekker in je host kunt laten meedraaien met alle voordelen van dien?

Keep up the good work...

Groet,

avs

Sterker nog, ik ben al met een dotNet versie bezig :) het wordt een meer modulair systeem (kent iemand de Logic environments nog). Ik wil er ook zaken als LFO's en step sequencers aan gaan toevoegen. Maar ik zal niet teveel teasen want dit wordt een veel jaren project.

Hoi,

Het is zo ver, hij is uit :) Je kunt Virtual MIDI Sliders downloaden vanaf mijn (nieuwe) site: www.granucon.com Feedback is natuurlijk altijd welkom. Als er mensen mee aan de slag gaan en zelf profiles gaan maken (voor bijvoorbeeld populaire hard-, of soft-synths) dan zou ik het heel leuk vinden als je deze naar me mailt zodat ik ze op mijn site kan zetten, zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken. In iedergeval veel plezier met deze gratis tool.

Doei,
Wouter

Origineel geplaatst door avs

Die overhead valt denk ik wel mee. Ik gebruik zelf ook een Java tool om m'n MicroQ te editten. Als je de programmatuur buiten je sequenser wilt draaien dan kan dat mijn inziens prima in .Net. Bovendien zit het .Net framework tegenwoordig al geintegreerd in de standaard windows updates naar mijn weten.

Leuk project dit ! Zijn er trouwens midi classes voor .Net ?

aha cool !

Hier gaan we zeker een keer mee aan de slag :)

Misschien een keer een editor voor mn Pulse maken.

Back