PCB ruil draad

SRPP

Ouwe rot
Zoals ergens anders al eens bediscussieerd, bij iTEAD of OSHPARK kun je voor weinig geld profi PCB's laten maken. Meestal is dit per 10 of 12 stuks.

Zelf gebruik ik er hier vaak maar 1 of 2 van, dus dan blijf je in no-time met een berg PCB's zitten als je af en toe wat besteld.

Dus: Ruilen?

Om ervoor te zorgen dat anderen hier ook hun overschotten ter ruiling kunnen aanbieden stel ik voor om het draadje hier te zetten, en eventueel stickie-en als er meer interesse is. Ook lijkt het me goed dit met gesloten beurs te doen (als er geld in het spel is dan hoort het m.i. op het vraag en aanbod gedeelte van dit forum thuis).

Daarnaast lijkt het me goed ook te melden of de schakeling op het PCB werkt, of er creatieve oplossingen nodig zijn om het werkend te krijgen, of niet.

Schema's met componentenwaarden, layouts, evt. BOM als PDF documentatie is natuurlijk ook wel handig.

20140401_215000_zpsc2x76owk.jpg

Ik heb de volgende dingen over:

Een stapeltje PCB's met elk twee AND gates erop, werkt prima
Een stapeltje PCB's met elk twee flipflops erop, zit foutje in en heeft een creatieve oplossing nodig (maar dan werken ze prima).
Een stapeltje printjes met een heel simpele FSR interface, ook hier zit een foutje in, maar is simpel op te lossen.
Wat gate-to-trigger converters, schema van CGS (Ken Stone), werkt prima.
Een CMOS 40106 oscillatorbank, zes simpele fixed oscillatoren (geen VCO's), voor de lunetta-isten. Werkt prima, maar de gaten voor de PC mount pots zijn te klein (gewone, bedrade, potmeters gebruiken dus).
Verder nog een stompbox adapter PCB'tje (ook CGS Ken Stone), werkt prima.
En een Bernardi PT2399 delay, zelf nooit gebouwd, maar anderen wel.

Hou me aanbevolen voor leuke PCB's, van alles is welkom!

ik denk dat dit beter past in de MP afdeling van het forum...

Om de reden die ik in de openingspost aangeef denk ik dat ie beter hier past. Wat is/zijn jouw argument(en)?

Een draad als deze verzuipt in de marktplaats en komt niet op de voorpagina terug als er iets nieuws gepost is. Dat zou zonde zijn.

Om de reden die ik in de openingspost aangeef denk ik dat ie beter hier past. Wat is/zijn jouw argument(en)?

voor mij is het goed maar het zal niet blijven duren,let maar op

Die is naar een schema van de electronic peasant, had alleen ipv. een ref voltage naar -V hem naar +V gelegd.
FSR_int_zps722a7343.jpg

De +15v moet dus -15v zijn.

Hier meer info: http://www.muffwiggler.com/forum/vi...stdays=0&postorder=asc&highlight=fsr&start=60

En ja, hoe "loemp" kun je zijn om in een schema met 10 onderdelen die -V aan +V te leggen.

pnoy_facepalm_by_photomaker99-d4r16ax.jpg

Response van de FSR is wel een beetje aan/uit, de response is meer lineair als je ipv. voltage stroom gebruikt, ga ik ook nog wel eens iets voor brouwen.

Loemp van je.

Ik ben bang dat de PCBtjes van eigen makelij die ik heb liggen over het algemeen een wel ERG creatieve fix vereisen. Zelf moet ik er steeds een werkende module voor uit elkaar halen omdat ik niet meer weet hoe het ook alweer zat.
Niet echt iets waar je iemand een plezier mee doet...

Dual gated slew, 4ms RCD (gated) expander, dual MFOS VCA

9271E434-05AA-4167-9F5A-BE92231C1AE5-171-000000446FE0CF99_zpsf2708665.jpg

Ohja, ongedocumenteerd!
Als ik ooit 100% kloppende exemplaren hiervan maak, dan maak ik ook wel documentatie...

Laatst gewijzigd:
ik heb nog wat ssm2044 filter pcb's liggen, wel zelf geêtste, maar ze zijn zonder fouten, wel zijn sommige componentafstanden niet conform modernere componenten, condensatoren en een horizontale lange trimmer,maar ik denk dat ik er daar nog wel wat van heb.

Die gated slew ga ik komende week even eentje bouwen, zodat ik daarna weer weet wat je allemaal moet doen om het ding werkend te krijgen.

Klinkt goed ambi.
Je aanbod dan he, het filter heb ik nog niet gehoord. Zal wel goed zitten...

Wellicht dat ik binnenkort nog 2 keer een SMR4 voicecard voor de Ambika te koop heb. Heb er 2 extra besteld en mocht alles goed gaan dan hou ik er twee over :okdan:

Back