time stretch prog voor hele track

dextah

Ouwe rot
Ik heb een track 'live' opgenomen. Nu wil ik hem paar bpm sneller.
Heb in ableton geprobeerd om hem sneller te krijgen maar dat is geen gehoor.
Flextime en de time stretch algo in Logic X geeft ook niet echt een heel mooi resultaat.
Weet iemand een goede plug of programma voor mac om een gehele track een paar bpm sneller te krijgen en goed klinkt?

Traktor.. of elke ander DJ programma. Met Traktor kan je gelijk opnemen..

Met Ableton was het geen gehoor? Ook niet met de juiste settings? Een paar bpm meer of minder moet in Ableton toch wel gewoon goed blijven klinken...

in reaper heb ik eens een heel album gepitchshift om het allemaal net een tikkie trager te krijgen.
werkte prima..
maar geef de rest gelijk.. zoiets moet toch ook in ableton kunnen zonder gedoe en al te gekke artifacts?

Met Ableton was het geen gehoor? Ook niet met de juiste settings? Een paar bpm meer of minder moet in Ableton toch wel gewoon goed blijven klinken...

Nee, komt denk ik omdat er veel reverb inzit over een arp line.
En het laag wordt echt niet mooi als ik hem in ableton bewerk.

Traktor.. of elke ander DJ programma. Met Traktor kan je gelijk opnemen..

Dj programma lukt idd wel maar als ik de originele pitch wil behouden dan gebeuren er toch rare dingen.
Track is ook echt niet goed afgemixd maar als ik hem opnieuw doe dan is het hem net niet.

Ik ga nog even maar wavelab kijken want het is de bedoeling dat hij nog mee gesneden kan worden vanmiddag.. En anders wordt een track minder en komt hij op de volgende release.

Ableton is inderdaad echt rampzalig, dat hele warp gebeuren is dramatisch slecht.

Ik kan me niet voorstellen dat traktor of zo hier vel beter in is. Nu moet ik zeggen, dat ik ooit getest heb met een track vertragen. Versnellen verpest de kwaliteit minder snel denk ik.

Heb je al eens geprobeerd de track in bijvoorbeeld stukken van een halve minuut te knippen, dat te stretchen en dan weer samen te voegen? Daarna Silan Wasverzachter en je stretch zit weer als gegoten en je zingt ook hogere ( of lagere) noten ;-)
Zonder dollen, kleine stukkies leveren vaak een beter resultaat dan de hele hap ineens sprak de oude man die sinds de Atari Falcon al met audio werkt..

kleine stukkies leveren vaak een beter resultaat dan de hele hap ineens
Brrr, dat was vroeger vooral om bereken tijd te besparen,, en door beperkt geheugen,, daar krijg je naden van,, zo in stukken;...

Laatst gewijzigd:
Moet in ieder geval goed gaan met Cubase en WaveLab. Als je een eLicenser dongle hebt, kun je de demo's van Cubase en/of WaveLab downloaden en ze 30 dagen gratis uitproberen. Zo niet, kun je een losse dongle kopen in de Steinberg online shop voor € 20. Maar de algoritmes van WaveLab en Cubase zijn uitstekend!

Het eerste bericht is 9 maanden oud. In die tijd kun je een kind krijgen, denk dat de topic starter dan ook wel een oplossing gevonden heeft.

:D idd

Ik zou, als het commercieel/professioneel is maar ook voor m'n eigen "standaard" (vind het gewoon écht lelijk), eigenlijk nooit een hele track time-stretchen of pitch-shiften.. al is het maar 0,001%, dan nog niet. Ik zou dan alleen de combinatie van beiden doen > transponeren. Dit laat het spectrum het meest in tact en geeft geen artifacts. En ja dan wordt de track mss sneller en hoger, ik vind dat soms wel verfrissend voor de oren.

Alleen mss melodyne op een vocal track maar ook die vermijd ik liefst, tenzij het écht niet anders kan ; alle andere gevallen > opnieuw inspelen, zingen etc of anders oplossen

Back