Ik vind het zowel prettig om zelf muziek te maken, als met een band. Beide heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen, maar de laatste tijd zit ik mij steeds vaker af te vragen wat het voor zin heeft dat ik in mijn eentje muziek maak. Ik heb verder prima spullen (oa Yamaha RS7000); daar gaat het verder niet om. Maar ik kan de leukste dingen maken, maar waar doe ik dit eigenlijk voor? Uit ervaring weet ik dat nummers die ik maak in een band moelijk te spelen zijn. Ik weet wel dat ik zelf totaal andere dingen maak, dan dat ik in een band zou doen. In een band moet je anderen namelijk veel meer tegemoet komen, waardoor je eigen inbreng erg kan verwateren.
Okay; dat zou betekenen dat ik mij meer op producing zou moeten richten. Maar is dit reëel? Zou ik fragmenten en nummers kunnen maken voor bijvoorbeeld tv-programma's en/of films? Of wellicht voor dj's?
Zijn hier synthers die kennis hebben van producing en eventueel in combinatie met dj'en?
Okay; dat zou betekenen dat ik mij meer op producing zou moeten richten. Maar is dit reëel? Zou ik fragmenten en nummers kunnen maken voor bijvoorbeeld tv-programma's en/of films? Of wellicht voor dj's?
Zijn hier synthers die kennis hebben van producing en eventueel in combinatie met dj'en?

maakte ik Dance en veel eigen muziek met mijn eerste synth, JV1080 en Cubase. Dance was toen erg in opkomst en ik viel er ales een blok voor, nog es op de radio geweest en wat proberen op te starten maar idd, tenzij je echt je geld ermee verdiend neemt componeren een hoop tijd in beslag en voelt soms doeloos. Toen ik eenmaal een gewogen master keyboard aanschafte zat ik op een gegeven moment alleen nog maar met een pianosound te oefenen. Ik starte toen op school een band op met een goeie maat van me, en vond het helemaal te gek. Ons grootste optreden was toen voor 300 man ofzo.