Standalone midi controller met scales?

Euh, ik probeer het te begrijpen.
Als je nu een Korg padkontrol neemt, daar kan je 16 presets in kwijt, dus 16 scales. Die zijn er heel gemakkelijk in te steken maar kan je ook als template online vinden. En via de midi out kan je dan je synths aansturen. Als je ook nog eens de midi in gebruikt kan je zelfs je noten van bv. een stepsequencer uit je synth terugsturen naar de PK voor het visual effect (als je even naar de WC moet blijft het even boeiend voor het publiek).
Je moet er wel een, 9V adapter op aansluiten als je hem zonder usb gebruikt, maar die heb je sowieso nodig als je de midipoorten wil gebruiken.

Ik weet eigenlijk niet of dit bestaat, maar zoek iets met padjes welke midi notes uit sturen maar waar je een scale kan kiezen (nooit valse noten :) dit om live synths aan te sturen. Misschien een monome maar zoek liever iets kleiners/goedkopers. Iemand een idee?
Als je een iPad hebt, er zijn genoeg apps die dat doen. Het is in ieder geval de goedkoopste oplosssing.
Nog een ideetje: misschien is het mogelijk met een Launchpad? (al is die wel niet velocity sensitive)

Ik heb wel een iPad maar nog geen app gevonden die precies dit doet. Daarnaast zouden padjes wel fijner zijn, voelt fijner en misschien ook velocity. Ga eens kijken naar de padkontrol!
De Padkontrol heeft natuurlijk maar 16 pads. Geheugen om the switchen wel, maar da's niet hetzelfde. (zoals een 25 keys keyboard met octave switch geen 61 vervangt, toch niet voor iedereen)
Als je zonder velocity kan zou ik de launchpad zeker eens onderzoeken. :)

Er zijn veel apps hoor, deze bijvoorbeeld:
http://appshopper.com/music/midi-studio
Mijn favoriete midi controller op iPad, Lemur niet meegerekend. ;)

Ik heb het nog niet getest, maar ben je er zeker van dat de midipoorten uitgeschakeld worden als de Padkontrol via USB is aangesloten? En wil dat dan zeggen dat je geen USB stroomadapter kan gebruiken?

Ja, daarom heb ik die 9V adapter dus gekocht :)

volgens mij kan de arturia beatstep wat jij wilt en heb je er meteen een leuke stepsequencer bij..

Ja daar heb ik aan gedacht alleen die werkt helaas niet zo. Je kan met de pads geen noten uitsturen. Met De encoders stel je de noten in, de pads zetten steps aan. Maar zoiets zou wel ideaal zijn...

Hij werkt ook als controller,helemaal vrij configureerbaar,ook note nummers..

De beatstep werkt toch niet zonder PC dacht ik?
Van de padKontrol kan je trouwens ook een stepsequencer maken, heb ik ook gedaan met die van mij .
Maar wel ook via PC dus: https://www.youtube.com/watch?v=TDDT3l_Zbng

Werkt prima zonder pc,als controller en als stepsequencer..sommige instellingen gaan alleen via de pc zoals gatelengte etc.,Wordt aan gewerkt door arturia om dit ook met toetsencombis te doen..leuk ding hoor.

En hoe krijgt hij dan stroom? Is er een stroomadapter bij?

En er staat trouwens een Monome op de marktplaats mocht je die nog steeds overwegen.
Wou hem eerst ook kopen maar dat ding is me toch net iets te ingewikkeld.

Back