niet nodig, wel willen hebben

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Hebben jullie ook een bepaalde synth,sampler die jullie graag willen hebben maar waarvan je weet dattie ovebodig is. M.a.w., het gezonde verstand zegt dat je hem niet nodig hebt maar je hart.....

Ik heb vroeger een akai s-950 gehad en vind het dus een onwijs mooi apparaat. Misschien komt wel door z'n hip-hop bijna 'legendarische' status....
Ik weet dat ik hem eigenlijk niet nodig heb en dat een andere sampler waarschijnlijk een betere keuze is.. maar.. damn.. wat is het een coole bak..

Anyway... hebben jullie dit ook, en met welk apparaat?

Bij is dat bv m,n tb 303 heel leuk om mee te klooien maar veel gebruiken :D

dit heb ik met een 909....die komt er nog wel eens, maar niet voorlopig omdat ik m niet écht nodig heb

Veel dus, een hele rits aan synths en outboard die ik niet nodig heb maar wel zou willen hebben.
Zelfs nu ik aan het proberen ben om met zo min mogelijk apparatuur produkties te maken:D
Het is wel hoofdzakelijk "oudspul' wat "verlekkerend" werkt bij mij.:peukie:

tja ...

Een EMS synthi AKS heb ik niet echt nodig, maar wil ik heel graag hebben... en als ik hem heb ga ik hem zeker gebruiken.

alleen .. te duur voor mij op het moment...

Waar moet ik beginnen?

Waar moet ik beginnen?

Niet nodig, wél willen hebben?

Pfffff, er is echt niet veel wat ik NIET wil hebben!

Acces Virus, Waldorff spul, Nord 3, AKAI Z8, Mackie mix tafel, etc. etc. etc.

Eric

Ik heb nu zoveel troep dat ik ongeveer elke geluid of wat dan ook zo moeten kunnen maken.
Maar toch zou ik nog een heel aantal klassiekers willen hebben. Gewoon leuk, iets nieuws, maar nodig nee.
Als ik ooit nog eens op m'n zelf kom te wonen, dan komt er een aparte kamer voor de studio met veel meer
zooi erin.

Niet nodig, maar wel willen hebben?
Kijk maar es hier !
:D

Ik heb dat met een DX-7. Ik moet die een keertje hebben, maar zal er waarschijnlijk nooit iets mee doen.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Dat zijn eigenlijk maar twee dingen.

Een uitgebreide modulaire synth en een Teisco 110F :{ :{ :{

:z :z :z dromen is ook leuk :Z :Z :Z

Lol, bij mij wordt ie al een paar jaar niet meer gebruikt, maar ik verkoop em niet :D

Zo´n Alesis ION synth lijkt me wel grappig. Ik zou er absoluut geen toepassing voor hebben, maar om een beetje mee te spelen is het wel geinig.

Hmmm.. heb een heleboel absoluut niet nodig, maar wil ze op een of andere manier toch allemaal hebben.. meeste is beetje jeugdsentiment.. de rest is gewoon damn cool :)

Roland MKS50 + Programmer
Akai Sxxx samplertje
De bekende rits Roland TB303,TR 505,TR 606,TR 707,TR 727,TR 808,TR 909, R8
Access Virus KC
Zo'n dikke ouwe Emu elec. piano met slechts een paar knoppen voorop en en grote bult op zijn kont 8)
Polyvoks
JBL 4435 monitoren :halleluja :halleluja :halleluja
Quasimidi Raven, Sirius, Technox
Korg Triton, Z1, Prophecy
Clavia Nord
Soundcraft Ghost tafeltje
slightly off topic: Barco 808 / 1209 / Cine 9 :halleluja

Eigenlijk wil ik alles wel hebben waar knoppen en lampjes op zitten en waar herrie uit komt :D
Feit is alleen dat met elke toename van apparatuur, mijn productiviteit lijkt af te nemen :stupid
IK heb dan ook veel respect voor mensen die met een minimale hoeveelheid hard en software, toch hele mooie en complete tracks kunnen produceren.

Een JD800 en niet eens voor de sound of zo... maar 'zij' ziet er gewoon zo lekker uit ;)

Origineel geplaatst door SaintEric
De Technos Acxel Resynthesizer...leek me leuk speelgoed.

http://www.synrise.de/user/acxel.htm

Ik kan me voorstellen dat ik zo'n ding wel zou gebruiken, gewoon om gekke dingen mee uit te halen...

Ik heb zelf een niet te stillen gear honger, desalniettemin (yes!) doe ik steeds meer weg. Beperking leid tot creativiteit. Mijn creativiteit en productiviteit verhoudt zich grotendeels omgekeerd evenredig met de hoeveelheid speeltjes die ik heb...

A6, M5, Evolver, 909, ASR10, SQ80, Fairlight, grote dikke analoge studiomikser, (buizen)compressors en FX enzo, modulaire systemen en ga zo maar door. Ik wil het allemaal, maar tegelijkertijd moet ik mezelf stevig temmen, want anders maak ik geen muziek meer, maar ben ik alleen nog aan het prutsen.

Alle vintagegear denk ik zo wel, maar in het bijzonder:

Yamaha CS80: ik zou toch misschien twijfelen om hem aan te kopen.
Korg PS-serie
Oberheim OB-serie
Roland Jupiter serie.

Dit zijn allemaal synths met supergeluiden, en toch denk ik dat ik die geluiden die mij interesseren op m'n SY99, D20 en DX7 kan nabootsen ... dus denk ik ze niet nodig te hebben.

Als natuurlijk de Lotto er anders over beslist, vervalt m'n reaktie

:D

Back